6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    wouter57

internet

Hallo .
    Sinds mijn windows tijdperk heb ik internet via adsl KPN. Mijn zus heeft Ziggo en heb gezien dat zij met een zelfde maandbedrag een veel snellere internet heeft. Ik betaal 24.95 +10.00 voor het openhouden van de telefoonlijn. Totaal 34.95 euro. Als ik download kom ik niet verder dan 1.4 mb/s en mijn zus haald 2.5 mb/s . Nu wil ik graag overstappen maar ik heb nu een iMac en ben bang dat Ziggo dat niet kent en problemen geeft. Ik heb geen zin om dan alles maar handmatig in te voeren in die modem die ik dan van Ziggo krijg wat betreft Macadressen en poorten of iets dergelijks want daar heb ik geen verstand van. Weet iemand hier hoe dat gaat.

Bijdrager
    Lauwrence

Niet anders als wat je nu gewend bent. De Mac verbindt middels Airport, krijgt via DHCP een IP adres toegewezen en c’est tout.

Het is eigenlijk enkel het deel vanaf het modem dat verandert van ADSL naar kabel, binnen jouw eigen netwerk krijg je enkel een ander merk/type router.

Bijdrager
    JBStudio

Wellicht is het allerlastigste van overstappen nog wel het plannen dat je thuis moet zijn om de monteur te ontvangen. Het opzeggen, installeren, activeren wordt allemaal keurig door ziggo gedaan! Bel ze en het is zo geregeld!! Nee ik werk niet bij ziggo, maar toen ik overstapte heb ik in geen tijden zo’n goede service gekregen..

Bijdrager
    Lutjemac

Ben al ruim een jaar bij Ziggo. Alles in een extra. Werkt fantastisch. Had eerst ook KPN af en toe problemen ben er snel weggegaan. Ik ben blij met ziggo.
    Gerard

Inactief
    Anoniem

Ik zat tot twee terug bij XS4ALL. Ik merkte ook dat het verschil in snelheid t.o.v. b.v. Ziggo wel erg groot werd. Daarentegen moest ik bij XS4ALL wel dik betalen. Enigszins skeptisch toch overgestapt op Ziggo.

Stabiel, snel en waar voor je geld. Werkt uitstekend samen met een Mac-omgeving.

Geblokkeerd
    HereIsTom

Inderdaad is KPN veel te duur en heeft een slechte snelheid, Ziggo is veel beter en goedkoper, vooral als je alles in één neemt.
    Bij Ziggo kun je een monteur vragen en die sluit dan alles netjes voor je aan :thumbsup:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.