8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    ND_RDAM

Internet..

Beste Maccer’s,

Ik heb vanmiddag een nieuwe Imac aangeschaft en alles verliep goed totdat ik mijn internet wou installeren. Ik heb een ADSL verbinding van Planet wat via de Pc (windh0ax) al een drama was om te installeren (VPN verbinding & LAN Instellingen wijzigen) Nou heb ik van alles geprobeerd maar ik krijg op de mac echt geen verbinding. Tevens ondersteunt Planet, MAC niet dus kunnen hun me ook niet verder helpen.

Ik heb trouwens een oude Alcatel Speedtouch modem (de zwarte met 5 lampjes)

Iemand een idee want ik ben echt radeloos 8)7

Bijdrager
    Yaris

Die oude Alcatel Speedtouch modem heb ik ook, werkt perfect op een Mac.

Kijk eens op http://www.macmiep.nl/9xinternet.html voor je instellingen.

Bijdrager
    ND_RDAM

Dit lukt toch echt niet ik krijg streeds een error van:

De server reageert niet. Controleer het serveradres en probeert dit opnieuw.

Bijdrager
    Cars

Geef ons eens wat meer info. Instellingen, TCP/PPPoE, router (?) etc…

Bijdrager
    computer space

Geen mac ondersteuning? Is dat nieuw dan? Planet was altijd voorzien van prima Mac helpdesk. Maar misschien zitten er nu KPN noobs aan de telefoon.
    Aan de andere kant, een ADSL modem aan de praat krijgen is eigenlijk nooit echt moeilijk. Wanneer je de mac op DHCP automatisch zet bij de TCP/IP instellingen, en je de modem direct aan de mac hangt, zou het al moeten werken. Typ ook eens 192.168.0.254 of 192.168.1.254 in binnen safari. Krijg je dan een menu van de modem/router? Usernaam/Paswoord is hws. “admin” en “admin”

Bijdrager
    wilko

Vergeet niet dat de eerste generatie MxStream modems een vage PPTP-tunnel nodig hadden om op internet te komen. Je modem tweaken is de oplossing, maar dat schijnt niet te werken (op het Tweakers-forum gelezen).

Bijdrager
    Oppie

Niet? Heeft altijd bij iedereen (zover ik weet) gewerkt.

Bijdrager
    wilko

Voor zover ik weet ook, maar ik ben niet op de hoogte van de nieuwste firmwares van die dingen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.