10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    foobar

interne speaker mac mini geeft geen geluid meer

euh… ik heb een probleempje:

mijn mac mini’s interne speaker geeft geen geluid meer:
    geen boing, geen muziek, geen prullenbakleeggeluid, niets

als ik mijn harman kardon soundsticks II inplug doen die het overigens wel…

wat is er aan de hand? (ik zit met een schoon systeem (net de boel geformatteerd) op een mini van nog net geen jaar oud)

iemand suggesties?

Bijdrager

kadoek?

Bijdrager
    project0

wat ik wel eens heb op mijn 12-inch powerboekie is hetzelfde, de interne speakers doen het niet meer. Maar als ik dan een koptelefoon inplug, muziek opzet en de koptelefoon weer uiplug, komen de speaker weer tot leven….

Bijdrager
    Yaris

Mac Help : Als u geluid wilt beluisteren via de ingebouwde luidsprekers, controleert u of ‘Interne luidsprekers’ is geselecteerd in het paneel ‘Uitvoer’ van het paneel ‘Geluid’ in Systeemvoorkeuren.

Bijdrager
    foobar

kadoek?

:| hoop het niet

”project0″

wat ik wel eens heb op mijn 12-inch powerboekie is hetzelfde, de interne speakers doen het niet meer. Maar als ik dan een koptelefoon inplug, muziek opzet en de koptelefoon weer uiplug, komen de speaker weer tot leven….

heb ik al een keer geprobeerd, maar zal het nog eens doen…

Bijdrager
    computer space

De muziekversterker voor de speaker, is dezelfde als die voor de lijnuitgang. Middels een palletje in de uitgangsplug schakel je om. Die dingen willen wel eens lam worden, en dan blijft ie op line-out hangen. Een paar keer in en uit pluggen kan helpen, maar de uitgang kan ook naar de :evil: zijn.

Bijdrager
    foobar

Bijdrager
    foobar

heb em nog wat heen en weer geragd, maar er gebeurt niks…

Bijdrager
    Yaris

Is de laatste security update misschien de oorzaak ?

Bijdrager
    foobar

dit is een powerpc mini en eerst deed hij het wel, daarbij hield het geluid al op voordat ik mijn systeem opnieuw installeerde en werkt geluid via externe speakers wel…

ik moet denkik maar ff naar de HTR terug gaan…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.