1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    diedbaas

Interne HDD niet zichtbaar in netwerk, externe wel

Ik zit met het volgende probleem. Sinds gister heb ik een Network media tank (popcorn hour), die ik gebruik om files van mijn imac te streamen naar mn tv.

Mijn situatie is als volgt:
    Speedtouch router, bedraad verbonden met mn 20″ intel core 2 duo Imac, (mac os x 10.5) hierop is via USB2.0 (met tussenkomst van een USB hub) een LAcie 500 GB aangesloten, gepartitioneerd in 2 delen, 1 backup, 1 files (waar mn media content staat).
    daarnaast is nu mn pch bedraad verbonden met dezelfde router, en met HDMI op mn Panasonic px80.

Ik heb gister eerst via SMB shares gemaakt, vervolgens deze uitgezet en myihome gestart (myihome is een service die je start op je mac om al je content te streamen over het http protocol). Bij beide is het probleem dat mijn interne HDD niet gezien wordt, als ik SMB shares maak, worden alleen de shares gezien die op mn externe HDD staan.

Vervolgens als ik SMB uitzet en myihome aanzet, verschijnt mijn computernaam bij de lijst van media sources, vervolgens klik ik erop en zie ik weer alleen mn externe harde schijven, plus een paar playlists uit itunes (maar niet alle) terwijl in itunes iedere vorm van deling uitstaat. Daarnaast zie ik ook alle eventueel gemounte iso’s of dmg’s. toevallig stond in een van die playlists een videobestand wat ie wel kan afspelen. Het probleem is dus niet dat mijn hele pc niet gezien wordt, want die ziet ie wel, maar alleen mn interne HDD niet.
    Ik heb hiervoor ook nooit iets gedaan met netwerk shares oid, maar heb wel parallels geinstalleerd.

Wie weet waarom mijn interne hd niet zichtbaar is op mijn netwerk en externe hdd’s en gemounte iso’s of dmg’s wel?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.