4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Macosx

Interne HD unlocken en opnieuw formateren.

Beste leden,

Wie kan voor mij een voor mij een interne HD die ik uit een iMac G4 (bolletje) heb verwijderd unlocken en opnieuw formateren.
    Het is een S2ATA 80 Gb HD, ik heb geen externe voeding en aansluitingen, behalve de flat kabel uit de iMac.

Deze HD is nog goed, door het aanpassen van permissies is het mis gegaan. Alle maar dan ook alle oplossingen die ik maar kan vinden heb ik geprobeerd, en op een of andere manier kan de iMac ook niet via de cd op starten. Heb ook de interne reset geprobeerd maar dat werkt ook niet.

Ik heb zo het idee als er weer een osx opstaat dat de iMac weer kan booten.

Alvast bedankt

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Heb je misschien een firmware lock? Dat ziet er zo uit:

Dat voorkomt inderdaad opstarten van een CD of DVD, en misschien ook wel het formatteren van de harde schijf. Als dit het geval is kan je een van de twee geheugenmodules verwijderen en opstarten. Daarna kan je de machine weer uitzetten en de geheugenmodule terugplaatsen. Als het goed is is daarna de Open Firmware lock er af.

Moderator
    Night

Dat kon je toch ook doen terwijl die nog in de Mac zat? Als het alleen een permissiefout betreft kun je gewoon opstarten vanaf de installatie DVD en van daaraf de schijf wissen en OS X opnieuw installeren…

Bijdrager
    Macosx

@Waffie,

Nee ik heb geen firmwarelock voor zover ik weet, scherm is grijs met apple loge. Maar zal het wel proberen.

Ik kan niet opstarten van CD, kon dat maar;-)

Thanks.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.