9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Smots

Interne HD tijdelijk ‘uitschakelen’

Ik heb aan mijn MacBook een externe harde schijf hangen waar ik OS X op heb geinstalleerd. Ik wil deze versie gebruiken om allerlei dingen te testen ( bijv. BootCamp ). Als ik met deze versie bezig ben wil ik niet dat er iets gebeurd met mijn interne HD waarop mijn originele OS X staat. Is er een manier waardoor ik het volume van mijn interne HD tijdelijk kan ‘uitschakelen’?

Bijdrager
    formulefan

Als je osx start vanaf de externe hd gewoon de interne hd naar de prullenmand slepen. Dan is hij gedeactiveerd.

Bijdrager
    Nikita

Bij mijn weten kan je alleen de interne schijf gebruiken voor Boot Camp, dus die vlieger gaat al niet op.

Bijdrager
    Smots
    ”formulefan”

Als je osx start vanaf de externe hd gewoon de interne hd naar de prullenmand slepen. Dan is hij gedeactiveerd.

Bedankt, ik neem aan dat je hem dan niet meer terug kan krijgen totdat je opnieuw opstart.

”Nikita”

Bij mijn weten kan je alleen de interne schijf gebruiken voor Boot Camp, dus die vlieger gaat al niet op.

Er zijn mensen bij wie het werkt, zie:

http://forums.macosxhints.com/archive/index.php/t-54895.html

Maar BootCamp is voor mij niet noodzakelijk, maar het zou wel handig zijn.

Bijdrager
    formulefan
    ”Smots”
    ”formulefan”

Bedankt, ik neem aan dat je hem dan niet meer terug kan krijgen totdat je opnieuw opstart.

inderdaad

Moderator
    unSOUND

Je kunt de schijf gewoon weer activeren zonder opnieuw op te starten.

Bijdrager
    Vesper

HOE dan?

Bijdrager
    Nikita

Via Schijfhulpprogramma in de map Programma’s > Hulpprogramma’s

Bijdrager
    dr.cody

Met een koevoet die kast open rossen en je HD der uit slopen.:evil:

volgende vraag…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.