8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Dennis22

Interne hardeschijf geheugen

Beste,

Afentoe gaat wat van mijn geheugen af, denk hierbij aan 1 a 2 GB zonder dat ik data overschrijf. Voor mij geen probleem want ik doe veel andere zaken op mijn MPB.

Maar, vandaag is er ineens 110 GB van mijn interne HDD afgeschreven en daar sta ik even van te kijken. Vooral omdat ik geen data heb opgeschreven van andere usb-sticks, sd kaartjes of iets dergelijks.

Hoe kan het dat er ineens zoveel ruimte van mijn geheugen af is? En, hoe is dit te herstellen?

Alvast dank voor uw hulp.

Groet,
    DEnnis

Moderator
    Night

Als je in >Applications>Utilities het programma Activity Monitor opent, welke grootte staat er dan bij VM size?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Gebruik je Time Machine en koppel je de daarvoor gebruikte HD wel eens los? De laatste versies van het OS bewaren dan tijdelijk de backup op de interne HD. Dat kan één oorzaak zijn.

Maar er kan ook iets corrupt zijn. Dus controleer even je HD met het schijfhulpprogramma. (Staat in de map “hulpprogramma’s”)

Bijdrager
    Rickje

Mac eens herstarten, simpel maar effectief(?)

Moderator
    Night

+1:)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dat helpt alleen als het hier om een grote swap file gaat. Die komt dan weer op 64 MB te staan. Maar een swap file van 110 GB ontstaat ook niet zomaar…

Moderator
    Night

Niet zomaar, nee. Maar het is niet ongebruikelijk.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

De grootste swapfile die ik ooit gehad heb was ±10GB. Dat was bij het bewerken in PS van een ±1GB grote panoramafoto met enkele lagen.
    Je moet dus wel erg gek doen wil je op 110GB komen en dan vervolgens niet snappen waar het vandaan komt…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.