4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    wdvretuow

(Interne) harde schijf resetten

Hoi!

Nadat de verbinding naar mijn ingebouwde SSD er opeens mee ophield heb ik mijn Macbook Pro laten nakijken en repareren. De SSD is op de plaats van de HDD gezet en de harde schijf is tijdelijk in een portable case gezet. Nu is de verbinding vervangen en zou de HDD dus weer terug in mijn Macbook kunnen. Echter, als ik hem erin zet verschijnt de schijf niet in Finder.

Via schijfhulpprogramma kan ik de schijf wel zien maar wordt hij niet herkend als schijf. Zet ik hem terug in de portable case dan zie ik de schijf met naam wel gewoon verschijnen.

Ik heb de schijf (toen hij in de MBP zat) al eens geformatteerd en toen verscheen hij volgens mij wel bij mijn apparaten, maar kreeg ik een foutmelding bij het terugzetten van de backup. Nu twijfel ik; zit de fout toch weer in de verbinding (maar die is gloednieuw) of moet ik de HDD op een speciale manier formatteren?

Bijdrager
    KarelWillem

…of moet ik de HDD op een speciale manier formatteren?…

Dat denk ik niet. Maar, als je Schijfhulpprogramma draait als de HDD in de portable case zit?
    Kun je dan zien op welke wijze hij is geformatteerd?

Er is natuurlijk weinig op tegen om hem nogmaals te formatteren, als hij in je MacBook is gezet.
    Maar normaal zou dat niet nodig hoeven zijn.

Bijdrager
    wdvretuow

Hij zit nu in de MBP zelf en dit kan ik zien:

Nu krijg ik wel de optie om naast de Structuur ook de Indeling te veranderen bij formatteren. Misschien dat dat iets helpt? Als wat zou ik hem dan moeten formatteren?

Bijdrager
    KarelWillem

Normaal heb je dat driehoekje ervoor, wat je kunt uitklappen.
    En dan zie je hoe de schijf is geformatteerd.

Het feit dat je dat hier niet hebt, klopt al niet.

Kijk naar je andere interne schijf, en formatteer deze hetzelfde.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.