10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    TBITW

Internal + external speakers tegelijkertijd? (niet een splitter plug)

Hallo Beste omters,

Ik vroeg me af of het mogelijk is bijde de Int en de ext tegelijkertijd af te spelen.
    Dit leek me handig omdat ik dan muziek (via radioshift) via mn stereo kan luister en een filmpje via de int speaker (zodat het geluid minder door elkaar loopt)
    Ik weet dat het mogelijk moet zijn geluid te spelen terwijl er een jack in de mac zit, want als je de mac opstart met jack erin hoor je nog steeds de
    “chime via de int speakers.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    TBITW

Oh, ok Ik heb verder veel op het internet gezocht maar nog niet op omt

Bedankt!

Bijdrager
    stavos

Google weet OMT ook te vinden lijkt mij.. :sarcastic: Kijk maar:

(en het resultaat er direct boven is ook OMT, alleen onder de oude naam..)

Bijdrager
    TBITW

dan heb ik er overheen gekeken >.<

Bijdrager
    KarelWillem

Als je je externe speakers draadloos maakt met een Airport Express, kun je probleemloos intern en extern tegelijkertijd gebruiken.

Bijdrager
    computer space
    stavos op 30 augustus 2011

Nee, dat kan niet. En de chime komt niet van je interne speakers af, maar van een klein speakertje op je moederbord…

Oh, dat is een nieuwtje! Zit er dus nog ergens zo’n ansichtkaartbliepertje?
    Meestal is inderdaad de koptelefoonuitgang een mechanische schakelaar die de prik van de speaker omleidt naar de koptelefoon, en gaat dus software nooit helpen.

Maar die chime, is wel een PCM file op de HD, dus dat speakertje heeft dan een geluidskaart, dus moet ook voor andere doeleinden te gebruiken zijn!

Bijdrager
    stavos

[email protected]:lol:
    Maar ik zit fout met mijn eerdere opmerking, de chime komt wel degelijk van de interne speaker af. De chime wordt alleen geforceerd afgespeeld, ook als er externe speakers zijn aangesloten. Alleen het zachter zetten van je volume voordat je afsluit heeft invloed.

Bijdrager
    arri

het zou in principe moeten kunnen, alleen moeten zowel software (applicatie, drivers)
    als de hardware het ondersteunen..

waar het op neerkomt, is dat het systeem de 2 uitgangen als afzonderlijke ‘devices’ moet
    kunnen behandelen… volgens mij is het een limitatie in de audio-drivers van OSX dat dit
    meestal niet het geval is. onder linux kan het namelijk wel. tenminste, op een ouwe powerbook
    (pismo) die ik hier nog heb liggen werkt dat prima.

als je een extra audio-interface aansuit kan osx het ook gewoon.

Bijdrager
    TBITW

Mmm, bedankt voor de info arri maar eh er zijn vast nog geen drivers gemaakt waarmee dit kan?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.