24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    dborneman

Intern geheugen iMac uitbreiden

Ik heb inmiddels al meerdere topics voorbij zien komen met mensen die het interne geheugen van hun iMac willen uitbreiden. Ik ben het zelf nu ook van plan en kwam na wat zoekwerk op de volgende website: http://support.apple.com/kb/HT4255?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL

De criteria waar aan moet worden voldaan begrijp ik half, maar niet helemaal vandaar dit topic:

PC3-10600
    Niet gebufferd
    Non-parity
    204-pins
    1333 MHz
    DDR3 SDRAM

Ik snap dat het moet gaan om een DDR3, 1333 MHz 204-pins geheugenmodule, maar wat houd het volgende in:

PC3-10600
    Niet gebufferd
    Non-parity

Zou deze bijvoorbeeld werken: http://tweakers.net/pricewatch/222253/kingston-valueram-kvr1333d3n9-2g.html#tab:prices

p.s als iemand nog tips heeft voor een bepaald merk waarmee hij goede ervaringen heeft sta ik hiervoor open;-)

Nog even voor de volledigheid van het topic hier had ik ook nog gevonden hoe het geheugen bij kan worden geplaatst in de Imac: http://support.apple.com/kb/HT3918?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    Pieterr
    Geblokkeerd
    Anoniem

Allemachtig, waarom moeilijk doen?

1. Kingstonshop.nl
    2. Kingston Memory Wizard
    3. Kies je iMac
    4. KLAAR!

EDIT:
    Een van de volgende moet je hebben: KTA-MB1333/2G of KTA-MB1333/4G

Klaar.

Moderator
    unSOUND
    dborneman op 19 augustus 2010

Ik heb inmiddels al meerdere topics voorbij zien komen met mensen die het interne geheugen van hun iMac willen uitbreiden.

Waarom start je dan toch een nieuw topic in plaats van in die topics je vragen te stellen ?:wink:

Bijdrager
    Pieterr

Dat weet je toch, unSOUND, het is veel leuker om je eigen topic te hebben.:wink:

Geblokkeerd
    Anoniem

Het voelt zo… speciaal! Die persoonlijke aandacht:)

Please! Someone notice me!:cry:

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Een andere manier is om met de benodigde specificaties in de hand naar een computerwinkel te gaan en ze te laten zien aan de verkoper.

Bijdrager
    gewoontjes2k

Ik heb ook nog een vraagje.

Ik heb iMac 20 inch van 2007 (7.1) en er zit nu 2 x 1 in, ik wil graag naar 2×2
    Kingstonshop biedt het volgende: http://www.kingstonshop.nl/shopcart.odb?kingstonpart=’KTA-MB667K2/4G’
    voor 103 euro. Ik denk dat dit goede is?

1. Mijn twee vragen merk ik veel verschil tov van mijn huidige configuratie (ik gebruik vaak photoshop en illustrator).
    2. En is de prijs redelijk?

Bijdrager
    gewoontjes2k

O shit en wat ik ook wilde weten kan in mijn iMac nou max 3gb of max 4gb?

Bijdrager
    gewoontjes2k
    Geblokkeerd
    Anoniem

Doe nou die Wizard van Kingston! Die kiest het geheugen uit dat gegarandeerd 100% goed werkt met jouw model en bovendien geeft ie ook netjes aan welke combinaties er in kunnen en hoeveel er max in kan.

Bijdrager
    Trat

Niks te danken, trouwens…

Bijdrager
    Koetjesreep

delete

Bijdrager
    JJmac

Bestel af en toe bij Opus en die heeft nu ook geheugen, een kennis van me heeft een iMac Intel 1.83 MHz
    Die graag het intern geheugen wil uitbreiden, nu kom ik deze geheugen tegen;
    Dane-Elec Premium 1 GB DDR2 Desktop Memory (Triple Speed 800/667/533 MHz)
    Wie weet als dit werkt?
    Via Google kom ik er niet helemaal uit de een zegt max. 2 Gb en de andere 3Gb.

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    JJmac

Oke, max 2 dus, past die Dane Elec nou ook? daar kom ik verder niet uit.
    Anders wordt het weer macstuff

Bijdrager
    Pieterr

Voor €34 ben je het mannetje voor 2x 1GB reepjes.

Bijdrager
    JJmac

Bedankt Pieter, bestel niet zo vaak geheugen en als dan is het bij Macstuff of MailaMac, maar dit scheelt zeker bedankt.

Bijdrager
    Nielso

Ik heb deze iMac: iMac Intel Core 2 Duo 17-inch SuperDrive (Late 2006). ik heb nu 2x 512 aan geheugen.
    Ik heb zoals cailin coilleach aangeeft de wizzard van kingstopshop.nl gebruikt.

Ik kan maximaal 3Gb in mijn iMac stoppen. dus zou een module van 1x 1Gb en 1x 2Gb volstaan. Nu heb ik echter een keer gehoord dat het beter is om twee gelijke modules te hebben. In mijn geval zou dat dan 2x 1Gb of 2x 2Gb (1 gb te veel dus). Klopt dit of maakt het niet uit?

Waar ga ik het merken als ik overstap van 1gb naar 3gb? In de snelheid van programma’s, in het laden van programma’s of in andere zaken.

Ik zie graag jullie reactie.

Nielso.

Bijdrager
    Bram0606

Ik heb een iMac quad-core i5 27 inch (mid 2011), welk ram geheugen heb ik precies nodig? Ik wil namelijk niet de verkeerde kopen! Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

Bram

Bijdrager
    louke1968
    Bijdrager
    CedricH

Of klik

Bijdrager
    clooney14

Gewoon vandaag bij Amac; 2 Kingston 4BG kaarten gekocht naar hun advies geluisterd, boel open geschroefd en hup de slots geplaatst, fluitje van een cent (alleen 200,- armer helaas)
    Nu maar eens proberen of die 12GB echt veel scheelt?

Bijdrager
    TheBigZ
24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.