14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    CMD-Z

Intern geheugen gebruik (activity monitor)

Hey jongens,

zoals je ziet een newbie, ik heb activity monitor gebruikt om mijn memory usage te bekijken:
    – wat wordt bedoeld met virtual memory? waarom is dit zo ‘hoog’
    – hoe kan het dat ik 14 mb free memory ‘heb’ terwijl er 548 mb inactive is? Wat wordt daarmee bedoeld.
    – wat bedoelen ze met ‘wired memory’

Bijdrager
    Oppie
    Bijdrager
    AdriaanB

Oppie, waar woon jij?!?!?

die link is ok

Bijdrager
    CMD-Z

Thanks!

Bijdrager
    jeroenimo
    ”pietsnot”

Oppie, waar woon jij?!?!?

die link is ok

Wij zijn wereldreizigers

Bijdrager
    Oppie

:lol: :lol:

Bijdrager
    CMD-Z

En toch hebben jullie niets beters te doen dan op dit forum zitten? :wink:

Bijdrager
    Oppie
    ”OscarRoberto”

En toch hebben jullie niets beters te doen dan op dit forum zitten? :wink:

Nee, want we houden van jullie!:P

Overigens, ik zit niet achter een proxy sever of iets dergelijks, maar ben gewoon daar waar aangegeven…
    (Ik kan er ook niks aan doen dat die vlaggetjes worden gepresenteerd.)

Bijdrager
    sawtooth

Het valt me op dat ik bij gebruik van Reason nog maar 40 mb RAM over heb.
    In Windows systemen is dat een probleem, maar heb gehoord dat MacOSX veel handiger met RAM omgaat. Wil dat zeggen dat RAM altijd optimaal wordt benut en dat er dus altijd weinig vrije ruimte is? Anders moet ik namelijk extra RAM gaan aanschaffen. Heb nu 512 mb.

edit: zie nu de link bovenin pas.

Bijdrager
    wilko

Als je nog maar 40MB vrij hebt betekent dat dat je aan je plafond zit en dat extra RAM geen kwaad kan.

Bijdrager
    Oppie
    ”wilko”

…dat je aan je plafond zit…

En dat is dus pertinent niet waar; als je de Mac een tijdje niet hebt herstart, zal het ‘Free/Beschikbaar’ geheugen altijd heel weinig zijn.

Lees ook nog maar eens uit die link:

What does all this mean?
    This means you shouldn’t worry when the Free memory is low. The only time Free memory should be high is right after the computer starts up. As you use applications or services, memory is used and transitions to Inactive. Applications that need more memory will take from the Inactive, but the Inactive is there just in case you need it again. If the combination of Free and Inactive is very low, then you might need more memory.

En idd, extra geheugen kan nooit kwaad, maar het moet ook wel een voordeel opleveren.

Bijdrager
    wilko

512MB upgraden naar 1 GB kan sowieso nooit kwaad, maar OK, je verhaal klopt wel;)

edit: levert bijna altijd wel voordeel op :finderoud:

Bijdrager
    Oppie

Môge…

8)

Bijdrager
    Overstappertje

Ik ben het ermee eens, dat het bijna altijd wel fijn is.
    Van de week heb ik mijn powerbookje 512 mb extra gevoerd, er zit nu de maximale 1,25 gb in (het is een 12 inch). Dat scheelt toch wel, vooral als je meerdere grote programma’s open hebt staan en switcht tussen de applicaties.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.