4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Interface Builder maakt nibs kapot?

Iets wat me (veel te) vaak overkomt, is dat Interface Builder er ineens mee stopt en het NIB-bestand van het programma waaraan ik aan het werken ben, kapotmaakt. Zowel Xcode en IB (wanneer ik die opnieuw opstart) melden dan dat de NIB niet gelezen kan worden; ik moet dan de reservekopie (met de tilde in de naam) handmatig omnoemen om verder te kunnen — maar binnen de kortste keren gebeurt het weer …

Het gekke is dat dit op mij overkomt alsof het afhankelijk is van het programma waaraan ik werk: met sommige gebeurt het nooit, met andere om de haverklap. Soms helpt het om helemaal opnieuw te beginnen, maar dan is er nog altijd de kans dat het daarmee ook weer gebeurt. Ik kan er echter geen lijn in ontdekken: het is niet alsof het alleen lijkt te gebeuren als ik bepaalde controls of instellingen gebruik, bijvoorbeeld.

Is dit een bekend probleem, of is er iets bij mij mis?

Bijdrager
    rvamerongen

Als je onder Leopard werkt kan het idd voorkomen.

Ook heb ik het wel eens als ik te veel copy/paste doe in b.v tab-views met daarin tableViews.

Soms helpt het omdat gene wat je gemaakt hebt te kopieeren naar een tweede nib en dat over nieuw te doen in een geleegde originele nib.

Help misschien weinig voor maar misschien wel een beetje troost.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”rvamerongen”

Als je onder Leopard werkt kan het idd voorkomen.

Nee, ik gebruik Tiger …

”rvamerongen”

Soms helpt het omdat gene wat je gemaakt hebt te kopieeren naar een tweede nib en dat over nieuw te doen in een geleegde originele nib.

Bedoel je de vensters, controls e.d. kopiëren naar een nieuw project in Interface Builder, of de pakketinhoud van het nib-bestand kopiëren?

Bijdrager
    rvamerongen

Beetje laat, maar ik had geen melding gekregen dat er verder gereageerd was.

Ik bedoelde vanuit interface builder.

Als ik toen in de nib data keek, zag ik dat er het een en ander niet meer klopte, want ik wilde ook eerst delen van de plist kopieren, maar dat was geen succes.

HTH

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.