4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Heijtink

Interface builder (help)

Ik ben een beetje bezig in Interface builder om een applicatie te ontwerpen voor de iPhone. Ik vraag me alleen af of ik alleen de interface kan ontwerpen of ook echt het programma kan maken en dat alle codes (zoals bv. met visual studio) zelf op de achtergrond worden gegenereerd.

Dus met Interface Builder kan ik dan ook echt een applicatie ontwerpen en later eventueel de code aanpassen?
    Of maak ik alleen het ontwerp en moet ik later de code behind maken.

Is er ook iemand die zo vriendelijk wil zijn om zich beschikbaar te stellen waar ik af en toe wat vragen aan kan stellen.

Ik vind dat er namelijk maar weinig info op de web beschikbaar is op mijn specifieke vragen. Ik denk dat het namelijk goed is, net zoals bij veel pc ontwikkel talen, er fora’s komen waar allerlei vragen worden beantwoord zodat de kennis en ervaring kan worden gedeeld voor iedereen die zich er in wilt verdiepen. Nu is de drempel nog best hoog.

Inactief
    Anoniem

Simpel antwoord: nee

Interface Builder is alleen voor het ontwerpen van de GUI.
    Je hebt vervolgens Xcode nodig om te programmeren.

Daarna kan je de codes van xcode koppelen aan je ontwerp elementen in Interface Builder.

Zoek met google op “xcode examples”

Er zijn erg veel sites met info en voorbeelden voor Xcode en Interface Builder
    ook demo bestanden zie folder HD -> Developer -> Examples

Maar kijk ook op de site van apple http://developer.apple.com/tools/xcode/[/url]

Bijdrager
    Heijtink

Dank je wel. Ik zal zeker naar de voorbeelden en websites kijken.

Bijdrager
    mhrenes

Voor de iPhone is Interface Builder niet echt ideaal eigenlijk. De meeste UI-elementen kun je beter met code plaatsen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.