11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAanZee

Interessante nieuwe tablet van Sony (opvouwbaar!)

Het kan zijn dat hierover al eerder is bericht op OMT, ik lees het in de vakantieperiode ook niet elke dag. Ik kreeg net een email binnen over de nieuwe tablet van Sony, die binnenkort uitkomt. Hoewel ik een absolute Apple-fan ben, moet ik zeggen dat de Sony tablet een aantal interessante functies heeft én opvouwbaar is…! (Hoe ze dat technisch doen weet ik ook niet!) Volgens de tekst is het mogelijk zowel op 1 als 2 (halve) schermen de werken, waarbij – denk ik – bijvoorbeeld het onderste als keyboard gebruikt kan worden en je door het scharnier de tablet als een soort netbook kunt neerzetten.

De Sony tablet combineert internet/emailfuncties met playstationfuncties.

Hier de tekst van Sony:

Optimale prestaties.

Geniet voortaan van PlayStation gaming, Video on Demand en Music Unlimited van Sony op één voortreffelijk draagbaar apparaat. Dankzij het 23,8 cm-scherm (9.4 inch) en de ergonomische vormgeving ligt de tablet langdurig comfortabel in de hand en heb je de perfecte hoek om te typen. Webpagina’s en content worden snel en efficiënt geladen en de schermbediening is moeiteloos dankzij het krachtige Android™ Honeycomb dat is geoptimaliseerd voor apparaten met grotere schermen.

Dubbel scherm.

Als je de nieuwe tablet van Sony openklapt, zie je niet één maar twee schermen van 13,9 cm (5.5-inch). De tablet zit boordevol snelle, eenvoudige functies voor je actieve lifestyle. Klap de tablet dicht, doe hem in je zak en ga op pad. De dubbele schermen kunnen als één groot scherm of als twee afzonderlijke schermen worden gebruikt, voor films en internet. Bijvoorbeeld: PlayStation® boven, bedieningsknoppen onder. En met Android™ Honeycomb, dat is geoptimaliseerd voor grote schermen, heb je toegang tot de meest veeleisende apps, games en meer.

Met de Sony tablet kan ook draadloos muziek worden gestreamd en content als foto’s en video’s via TV worden vertoond. En Sony kan het niet laten…..de nieuwe tablet is tot overmaat van plezier ook nog bruikbaar als universele afstandsbediening voor TV’s en divers home-entertainment.

Beste Appelaars…..zou dit handige inklapbare tablet een forse concurrent van de iPad kunnen worden, waarom wel of niet.
    En wie kan me vertellen hoe je bij een opvouwbare tablet nou én twee schermen én een groot scherm kunt hebben. Er moet dan toch een scheiding tussen zitten?!

Bijdrager
    stavos
    MacAanZee op 30 augustus 2011

(Hoe ze dat technisch doen weet ik ook niet!)

Net zoals je een notebook kan “dubbel vouwen” ?

En de twee afbeeldingen die je laat zien, zijn 2 compleet verschillende producten. Deze concepten zijn al veel eerder aangekondigd, en Sony hoopt met meerdere versies een breder publiek aan te spreken..

Bijdrager
    BenDover

Wat ik wel zie bij het 2e tablet is dat Sony toch een eigen design heeft en niet zoals Samsung een copy maakt.

Bijdrager
    Chorro

Er zit hoogst waarschijnlijk ook gewoon een scheiding tussen, zoals op je eerste foto te zien is. Het zijn 2 verschillende modellen die je laat zien, maar dat had je hopelijk zelf ook door :wink:. Kopie van de DS, meer niet.

Nee, ik denk dat Apple niet bang hoeft te zijn. Mensen die een iPad hebben (en dat zijn er veel, heel veel) stappen m.i. niet zo heel gauw over op een ander systeem. En om mensen te overtuigen een iPad te kopen in plaats van een ander tablet is ook zonder argumenten op te noemen niet zo heel moeilijk, zo heb ik ook een Apple hater een iPad laten kopen. Apple was k*t volgens hem, maar na een uurtje met m’n iPad te hebben gespeeld ging hij er ook 1 halen.

Bijdrager
    joeph

De iPad is niet populair door hoe die eruit ziet. De iPad is vooral populair door iOS (en de intergratie met iTunes).

De iPad zit zo intuïtief in elkaar en je kan iedereen leren om de ipad te gebruiken, dát is de kracht van de iPad. Het gros van de mensen zit helemaal niet te wachten op de nieuwste hightech snufjes als de beste camera, usb poorten, kaartlezers sloten en vouwbare schermen op een tablet. We willen een apparaat hebben wat makkelijk werkt en doet wat je wil zonder dat je ervoor moet studeren.

Bijdrager
    r.heijma

@joeph, precies.

Bijdrager
    MacAanZee

Ik had het verschil in design tussen de twee foto’s natuurlijk gezien, maar in het bericht van Sony wordt gesproken van één apparaat. En in de (cursieve) Sony tekst staat: De dubbele schermen kunnen als één groot scherm of als twee afzonderlijke schermen worden gebruikt.

Maar als hij opgevouwen kan worden dan blijven het toch altijd twee schermen – ook al loopt het beeld misschien door.

Het is inderdaad wél goed van Sony dat ze met eigen design komen, uiteindelijk werkt dat toch beter.

Bijdrager
    stavos

De kracht van de dubbele schermen zou kunnen zijn dat de schermen los van elkaar te gebruiken zijn. Dus bijvoorbeeld op het bovenste scherm je internetbrowser en op het onderste scherm een tekstverwerker. En samen zijn de schermen als een geheel te gebruiken, als de onderste helft de navigatie bevat van een app die op de bovenste helft getoond wordt.
    Maar dat is suggestief, aangezien ik het apparaat en bijbehorende details niet ken..

Bijdrager
    KarelWillem

Het zijn twee – afzonderlijk van elkaar uit te brengen – apparaten.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Bijdrager
    MacAanZee

@ ijzerbroot: dan is het wachten dus op de oprol-tablet!!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.