5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    JJD

Interactieve TV (van Telfort) kijken op mijn iMac

Hallo,
    Omdat onze woonkamer niet heel groot is gebruiken wij onze iMac 27″ ook als tv, dat wil zeggen we kijken programma’s terug via o.a. uitzending gemist en rtl xl (vaak betaalde programma’s). Onze favoriete tv series kijken we via xbmc.
    Nu ben ik opzoek naar een oplossing voor het volgende:
    Ik wil gebruik gaan maken van interactieve tv van Telfort. Deze zou ik graag aan willen sluiten op mijn iMac zodat ik hier ook live tv kan kijken.
    – Kan ik de ontvanger van interactieve tv aansluiten op mijn mac?
    – Zo ja, welke kabels en eventuele adapters heb ik daarvoor nodig?
    – Hoe werkt dit, kan ik de mac gewoon als beeldscherm gebruiken en gaat de OS in slaapstand zodra de ontvanger aangaat en zodra deze ontvanger dan weer uit gaat kan ik dan de mac direct weer gebruiken of moet ik hem dan opnieuw opstarten?

Mocht bovenstaande niet lukken dan heb ik altijd nog de mogelijkheid om de ontvanger op de tv van de slaapkamer te gebruiken. Vervolgens zou ik dan gebruik kunnen maken van http://telfort.itvonline.nl/ maar dit wil ik liever niet omdat we dan niet een afstandsbediening kunnen gebruiken. Of is er misschien een mogelijkheid om deze site te benaderen via een plugin (liefst voor XBMC) net zoals deze ook zit in Plex voor uitzending gemist.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Gr. JJD

Bijdrager
    Maverick9898

De klassieke manier om TV te kijken op je Mac is EyeTV. Of dat nog werkt met al die nieuwe interactieve dingen weet ik niet. Ik kijk verder geen televisie, laat staan dat ik dat het interactief werkt:D.

Bijdrager
    Olieboer

Ik heb daar ook naar gekeken. Ik wilde namelijk hetzelfde. Heb heel wat op i-net rondgespeurd.
    Het probleem is dat het met interactieve tv niet werkt, de iMac kan niets met het signaal.
    Digitenne van KPN kan wel.

Het idee van Maverick9898 kan volgens veel fora niet, en ik durfde de gok niet aan met die prijs. Misschien heeft iemand goede ervaringen?

Overigens zijn er hier op OMT al heel wat topics aan gewijd.

Ik heb ook een tijdje webtv gekeken, maar mogelijkheden zijn beperkter, zo kun je niet opnemen, zijn het aantal programma’s minder en kun je dan de afstandbediening niet gebruiken.

Bijdrager
    Maverick9898

Je hebt ook nog zo’n apparaat waarmee je elk HD-apparaat kan koppelen aan je 27 inch iMac. Meer bedoelt voor PS3 enzo (en het is maximaal 720p), maar wellicht werkt dat?

Bijdrager
    appleaday

Ik ben ook op zoek naar live tv op mijn Imac 27inch. Heb uit Florida de Belkin av360 Mini DisplayPort Converter gehaald. Zou vlg diverse youtubes films moeten werken maar krijg het nog niet voor elkaar. Wie wil me verder helpen?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.