8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    wendee

interactieve pdf zoals kruidvat

Goedenavond, heeft iemand een idee hoe ik een indesign-bestand zodanig interactief als pdf kan maken, dat je (zoals de online folder van kruidvat):

• een plaatje/icoontje ziet verschijnen als aanduiding waar op te klikken valt

• met je muis over items kan schuiven en er een vlak/gebied verschijnt zodat je ziet wat je eventueel gaat aanklikken

• dat je door klikken naar een website/shop gaat.

Het is me nog niet helemaal gelukt.

Ik heb een vlak als gebied gemaakt, dat is een knop zonder actie.

Vervolgens nog een vlak met een actie bij roll-over en een actie bij roll-off.

Maar in de pdf staat het gebied/vlak dat als rollover staat, óver de knop, dus kan ik niet klikken.

Heeft iemand een betere, andere oplossing:-)

Vast bedankt

Bijdrager
    Jhollenberg

Exporteer je het geheel wel als een interactieve pdf?

Bijdrager
    GoeieDag

Die Kuidvatfolder is juist een PDF die is omgezet naar een interactief bestand, en geen PDF meer.

Misschien eens bij Publitas informeren?

This publication was created with Publitas – a web app that helps you turn your
    PDFs into beautiful, online publications. Display your magazines, brochures, and
    catalogs in an attractive and easy-to-use viewer that your readers will love.

Come try us out. We’re looking forward to meet you!

Undersigned,
    The Mad Scientists

https://www.publitas.com

Bijdrager
    aartjan

Maak van een object een internetlink (Window > Interactive > Hyperlink). Dat is alles.

Je krijgt dan een hand-ikoon bij de cursor, over elke link, als aanduiding dat je kan klikken. Dit is universeel.

Bijdrager
    Jan-Burger TROOST

Volgens mij worden dat soort online folders idd met instant magazine of publitas gegenereerd. Als ik de site folder.kruidvat.nl invoer bij BuildWith.com komt er Publitas als CMS uit. Dus helaas geen Publish Online vanuit InDesign CC…

Succes!

Moderator
    Night

Heb je ook al eens op de Indesign hulppagina’s gekeken?

helemaal zoals die van het Kruidvat zal het nooit worden, maar je kunt ook met Indesign en interactieve PDF’s een hele hoop bereiken.

Bijdrager
    Webarcher

Met indesign moet dat wel lukken. Belangrijk is dat je exporteert als interactieve PDF. Verder moet je de vlakken die verschijnen als je ergens op klikt, onzichtbaar zijn. Die optie staat in heg knop venster.

Bijdrager
    wendee

Bedankt allemaal!

@jhollenberg  Ik exporteer inderdaad als interactief.

@goeiedag  Ik importeer de pdf uiteindelijk ook in een programma die er een bladerbaar geheel van maakt (dat de pagina’s echt bladeren, en met zo’n geluidje), alleen dacht ik van die oplichtende vlakken in Indesign te maken i.p.v. een duurdere versie van zo’n programma te moeten kopen:-)

@aartjan  Hyperlinks lukt inderdaad, ik kan teksten selecteren, plaatjes, kaders etc. En dat wordt dan een hyperlink.

@Jan-Burger TROOST Tnx voor de reply

@night indedaad diverse hulppagina’s bekeken

@webarcher  Tnx, ik exporteer als interactief. De vlakken die ik heb gemaakt zijn ook onzichtbaar, maar wat me tot nu toe allen is gelukt is bijvoorbeeld een button, waaraan een link hangt, en op moment dat ik roll-over of roll-of bij die button ben kan ik elders een plaatje laten oplichten.

Maar ik wil over een gebied een vlak laten oplichten, en een hyperlink eraan. Dus in feite staat die button dan op dezelfde plek als het vlak die moet oplichten. Alleen door het plaatsen van meerdere vlakken op éénzelfde plek (met elk een eigen functie) maakt  dat het ene vlak het andere afdekt. Dus het vlak met de button functie dekt het oplichtende vlak af.

Dus ik denk dat ik ben overgeleverd aan een duurdere versie van zo’n publish-programma.

Maar bedankt voor het meedenken, en mocht iemand toch weten hoe, ik hou me aanbevolen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.