14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Jesper

Interactieve animatie op iPad?

Aangezien Flash niet legaal ondersteund word op een iPad / iPhone, ben ik ben benieuwd of jullie een manier weten waarop je bijna net zoveel vrijheid hebt als met Flash om een interactieve video / website te maken dat op een iPad / iPhone bekeken kan worden?

Bijdrager
    Stro

En vanaf vandaag ziet de wereld er weer anders uit;

http://news.cnet.com/8301-30685_3-20015954-264.html

Bijdrager
    Jesper
    Stro op 09 september 2010

En vanaf vandaag ziet de wereld er weer anders uit;
    http://news.cnet.com/8301-30685_3-20015954-264.html

Spannend. Maar zijn er nog alternatieven voor Flash als je kijkt naar de iPad / iPhone?

Bijdrager
    Jesper

Wat ik wil is een interactieve presentatie maken die op een iPad gepresenteerd kan worden, waarbij je dus op verschillende dingen kunt klikken inclusief submenu’s en video’s.

Als Flash toegestaan word om Apps te maken. Kan ik dan zeg maar een presentatie als App maken?

Bijdrager
    MouseMighty

Bingo! Ja dat moet dan mogelijk zijn, tenminste als je je wel aan de richtlijnen houdt en een dev account bij Apple hebt om het te kunnen testen op een device. Nadeel: je moet wel met Flash CS5 werken…:grin:

Bijdrager
    Jesper

Hmm, wat een gedoe allemaal. Eigenlijk is het gewoon een bedrijfspresentatie en niet zozeer een spel of iets dergelijks.

Bijdrager
    MouseMighty

Dat kan wel zo zijn maar zonder zo’n licentie kan je je app niet op een of meerdere devices zetten. Je kan natuurlijk wel altijd de gratis SDK + ingebouwde simulator gebruiken voor je Mac. Dan staat alleen niet op een iPad. Dit is ook om te voorkomen dat Apple (AppStore) overspoelt raakt met troep. De drempel is relatief hoog gelegd met het licentie verhaal. Er zijn hier op OMT wel wat mensen actief die iPhone/iPad apps schrijven/maken. In hoeverre die je misschien kunnen assisteren weet ik natuurlijk ook niet.

Bijdrager
    Jesper

Weet iemand hoe ze dit hebben gemaakt?

Bijdrager
    MouseMighty

Dit is “gewoon” een filmpje met tekst. Knap gemaakt daar niet van maar ik denk dat het video gemixt is met After Effects en interactieve elementen. Ik vind het op een DVD menu lijken maar als dat is wat je wilt, be my guest.

Bijdrager
    Jesper
    MouseMighty op 10 september 2010

Knap gemaakt daar niet van maar ik denk dat het video gemixt is met After Effects en interactieve elementen..

Er zit in een vorm van interactie in en ik ben benieuwd hoe dat is gedaan? Is het ingewikkeld om verschillende film fragmenten samen te voegen en daar doorheen te kunnen klikken?

Bijdrager
    MouseMighty

Geen idee! Ik zit totaal niet in de motion bewerkingshoek, je kan misschien wat kennis/vragen kwijt in het video gedeelte? Of kijk bij Adobe of ze geen tutorials/showcases hebben? Misschien nog een idee om nog naar de IBC in Amsterdam te gaan?

Bijdrager
    Patrock

Het filmpje zelf is denk ik gedaan d.m.v. een combinatie van Video, 3D en After Effects. Daarmee hebben ze eigenlijk 1 lange video gemaakt, en die op verschillende plaatsen in stukjes verdeeld. Aan het einde van het eerste deel pauzeert hij, en je ziet dus gewoon een still van het laatste frame. Daaroverheen komt dan een laag met tekst en de knop om verder te gaan. Waarschijnlijk is dit geprogrammeerd in de Developer Kit. Zodra er op die knop gedrukt wordt speelt het filmpje gewoon weer verder, en dit herhalen ze een paar keer.

Bijdrager
    Jesper

Betekent het nu als ik iets interactiefs wil maken met filmpjes, ik er dan meteen een App van moet maken? En als ik een App heb, moet die dan eerst goedgekeurd worden door de App Store als ik deze enkel voor persoonlijk gebruik wil houden, dus op 1 iPad wil houden?

Bijdrager
    fabianfabian

Je kan met HTML5 / CSS3 behoorlijk wat bereiken, ondersteuning hiervoor op de iPad is redelijk goed. Het is niet zo krachtig als Flash maar wellicht wel voldoende voor jou interactieve website.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.