9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    zAo

[Intel] Virtualisatie gamen?

Oi,

Heeft iemand ervaring met het spelen van windows spellen op een intel mac, zonder Bootcamp?

Ik kwam het volgende filmpje tegen en het lijkt allemaal wel een beetje te mooi om waar te zijn!

Dank,

zAo

Bijdrager
    moller

naar google:

intypen: crossover+mac, dan op enter drukken

hoppa!

Bijdrager
    zAo
    ”joostmolenaar”

naar google:

intypen: crossover+mac, dan op enter drukken

hoppa!

Dat snap ik wel, maar wat zijn jullie ervaringen. Werkt het met alle games? Hoe is de performance? Kun je gewoon op het net spelen?

Bijdrager
    thijsbrg

Volgensmij zijn de games die werken nog heel beperkt. Ik heb gehoord Half-Life 2, Counterstrike en WoW de windows versie. Het is ook nog niet af en is ook een ongelofelijk ingewikkeld proces om het te ontwikkelen lijkt mij.

Bijdrager
    Cenobyte

Ik ben hierin ook wel geinteresseerd, omdat ik Windows eigenlijk alleen als gamesplatform wil gaan gebruiken op mijn intel iMac.

”thijsbrg”

Volgensmij zijn de games die werken nog heel beperkt. Ik heb gehoord Half-Life 2, Counterstrike en WoW de windows versie. Het is ook nog niet af en is ook een ongelofelijk ingewikkeld proces om het te ontwikkelen lijkt mij.

Volgens mij worden er nu twee dingen door elkaar gegooid, want het werken met bijvoorbeeld Parallels gaat perfect, foutloos en probleemloos voor alle software. Dit systeem is al af en wordt ook al gewoon verkocht ( http://www.parallels.com/ ) Ik geloof alleen dat nog niet alle grafische kaarten worden ondersteund, wat het spelen van grafische spellen traag maakt (er wordt dan gewoon een standaard VGA kaart of zoiets geemuleerd). Ze draaien echter probleemloos.

Wat nog wel problemen oplevert is de andere manier om Windows software op OSX te draaien (ben nu even de naam vergeten). Deze manier maakt geen gebruik van Windows, maar van een set speciaal gebouwde API’s waardoor een beperkt aantal Windows programma’s rechtstreeks op OSX werken. Voor elk apart programma wordt dit speciaal gemaakt, geloof ik. Een dergelijk systeem bestaat volgens mij ook voor een paar Windows games, maar dat is allesbehalve 100% werkend.

Bijdrager
    Opblaaskaas

Ik heb een Intel dual core mac mini met 2gb ram, en bij mij doet Half-life 2 het niet goed, maar Far Cry(1024×768, textures helaas low, zag er alsnog echt mooi uit) en Halo(ik dacht 800×600) werken prima, ook Fahrenheit: Indigo Prophecy werkte met alles op maximum perfect.
    maarja, ik probeer nog alles uit deze “huis, tuin en keuken” computer te halen, ik word een beetje gek van dat gezeur dat de mac mini niet geschikt is voor gamen:)

Bijdrager
    AST

Volgens mij ondersteund Parallels helemaal geen 3d acceleration. Dit betekent dat geen enkele game draait via parallels.

Of ik ben niet meer op de hoogte. :lol:

Bijdrager
    F0kke
    ”Opblaaskaas”

Ik heb een Intel dual core mac mini met 2gb ram, en bij mij doet Half-life 2 het niet goed, maar Far Cry(1024×768, textures helaas low, zag er alsnog echt mooi uit) en Halo(ik dacht 800×600) werken prima, ook Fahrenheit: Indigo Prophecy werkte met alles op maximum perfect.
    maarja, ik probeer nog alles uit deze “huis, tuin en keuken” computer te halen, ik word een beetje gek van dat gezeur dat de mac mini niet geschikt is voor gamen:)

Het verbaast me eigenlijk dat je Far Cry kunt draaien met de Intel GMA, maargoed je hebt er dan ook wel een flinke bak aan geheugen inzitten. Wat voor een fps haal je? Is het wel redelijk speelbaar?

”AST”

Volgens mij ondersteund Parallels helemaal geen 3d acceleration. Dit betekent dat geen enkele game draait via parallels.

Of ik ben niet meer op de hoogte. :lol:

Klopt, maar dit linkje zegt dat er bij de volgende versie van Parallels wél 3D Acceleratie beschikbaar zal zijn. Maargoed, aangezien je dan OSX+WinXP hebt lopen (en dus beide systeem resources gebruiken) vraag ik me af of je hier als gamer wat aan hebt. De meest ideale oplossing is toch om WinXP native te installeren via bootcamp.

Bijdrager
    PietjePuk

Klopt, maar hier gaat het over Crossover. Direct Windows-apps draaien in OS X. Net zoals een gewone App dus.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.