6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    watje

Intel Parallels netwerk vraag

Beste Maccers,

Een korte introductie.

Mijn naam is Bart, ik ben zelfstandig horlogemaker te Antwerpen en m’n hobby is freeride mountainbiken. Ik werk al een 10 tal jaar met allerhande Macs, maar nu heb ik helaas jullie hulp nodig. Ik heb als IT-leek reeds zeer veel kunnen oplossen, maar nu zit ik met de handen in het haar. (Voor zoveel dat er vanover blijft:-) )

Het probleem:

In m’n zaak gebruiken we reeds 6 jaar op 2 Macs Cockpit (orderadministratie) Dit draait onder Omnis. Vroeger draaide dit op Classic (niet onder OSX), maar bij de aanschaf van 2 Intel-Macs ben ik vergeten dit na te gaan met als gevolg dat we onze software niet meer zouden kunnen gebruiken.

Na enkele zoektochten kwam ik tot de bevinding dat Parallels (en Windows XP) onze oplossing zou kunnen zijn. Parallels en Windows werden geïnstalleerd op beide computers en in een Ethernet netwerk gezet. Wanneer ik m’n Macs verbind (Appeltje-K) gebeurd alles zoals het moet.

Het probleem zit hem eigenlijk in data-verlies. Cockpit gaat z’n gegevens halen op 1 werkpost (aka server), maar na enige bewerkingen in Cockpit zitten we met data-verlies. De gedeelde map staat op de HD, die vanop de werkpost toegankelijk is. Wanneer ik deze map in de windows-omgeving zet en ze zoek vanop de werkpost (zowel in OSX als Windows) wordt deze niet gevonden.

Volgens de helpdesk zit het gegevensverlies in het switchen tussen Mac en Windows, en stellen zij voor om met Omnis Data Bridge te werken. (Hier ben ik het ganse week-end mee bezig geweest, maar helaas zonder resultaat)

Voilà, dat is zo een beetje uitgelegd wat m’n probleem is. Dusss, als jullie me snel kunnen helpen of raadgevingen geven, zal ik jullie niet meer lastig vallen.

Any questions, shoot…

Groeten,
    Bart

Bijdrager
    macpro