6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    watje

Intel Parallels netwerk vraag

Beste Maccers,

Een korte introductie.

Mijn naam is Bart, ik ben zelfstandig horlogemaker te Antwerpen en m’n hobby is freeride mountainbiken. Ik werk al een 10 tal jaar met allerhande Macs, maar nu heb ik helaas jullie hulp nodig. Ik heb als IT-leek reeds zeer veel kunnen oplossen, maar nu zit ik met de handen in het haar. (Voor zoveel dat er vanover blijft:-) )

Het probleem:

In m’n zaak gebruiken we reeds 6 jaar op 2 Macs Cockpit (orderadministratie) Dit draait onder Omnis. Vroeger draaide dit op Classic (niet onder OSX), maar bij de aanschaf van 2 Intel-Macs ben ik vergeten dit na te gaan met als gevolg dat we onze software niet meer zouden kunnen gebruiken.

Na enkele zoektochten kwam ik tot de bevinding dat Parallels (en Windows XP) onze oplossing zou kunnen zijn. Parallels en Windows werden geïnstalleerd op beide computers en in een Ethernet netwerk gezet. Wanneer ik m’n Macs verbind (Appeltje-K) gebeurd alles zoals het moet.

Het probleem zit hem eigenlijk in data-verlies. Cockpit gaat z’n gegevens halen op 1 werkpost (aka server), maar na enige bewerkingen in Cockpit zitten we met data-verlies. De gedeelde map staat op de HD, die vanop de werkpost toegankelijk is. Wanneer ik deze map in de windows-omgeving zet en ze zoek vanop de werkpost (zowel in OSX als Windows) wordt deze niet gevonden.

Volgens de helpdesk zit het gegevensverlies in het switchen tussen Mac en Windows, en stellen zij voor om met Omnis Data Bridge te werken. (Hier ben ik het ganse week-end mee bezig geweest, maar helaas zonder resultaat)

Voilà, dat is zo een beetje uitgelegd wat m’n probleem is. Dusss, als jullie me snel kunnen helpen of raadgevingen geven, zal ik jullie niet meer lastig vallen.

Any questions, shoot…

Groeten,
    Bart

Bijdrager
    macpro

Je zult inderdaad die Omnis Data Bridge moeten gebruiken. Die zorgt ervoor dat je met meerdere gebruikers de data kunt benaderen.
    Er zijn overigens ook versies van de Omnis Runtime omgeving die draaien onder OS X.
    Mogelijk is dat een alternatief en heb je de Windows omgeving dan niet nodig.
    (Maar eventueel wel nog steeds die Data Bridge.)

Bijdrager
    watje

Beste Macpro,

bedankt voor je snelle reactie.

Kan je me misschien vertellen of de Omnis Data Bridge (ODB) op het windows of Mac gedeelte dient geïnstalleerd te worden ?

Tijdens m’n zoektocht naar een oplossing heb ik beide geprobeerd, maar ‘k ben tot geen resultaat gekomen.

In de windows omgeving liep alles naar behoren, tot op het moment dat ik een ‘command prompt’ moest uitvoeren en eigenlijk niet wist hoe ik een ‘omgekeerde /’ moest typen voor de invoering van een ‘commando’

Aan de mac zijde ben ik met Terminal beginnen stoeien, en tot op een zekere hoogte heb ik alles kunnen doen, maar aangezien de Cockpit CD zich niet laat openen op de intel, ben ik op zoek gegaan naar een oplossing op het WWW. Zoals reeds eerder gezegd ben ik een noob, en zijn veel termen voor mij Latijn.

Ik heb bij het opstaren van Cockpit veranderingen gezien, maar het waren foutcodes. Ik veronderstel dat ik dan toch wel het een en het ander verandert heb en op de goeie weg zit.

Nog iets, Cockpit is geschreven in Omnis. Deze versie van omnis heeft in de loop der jaren de upgrade van Classic naar OSX meegemaakt, maar de makers van Cockpit hebben nooit willen volgen om hun Cokpit op OSX te laten draaien. Daarentegen hebben zij Dave op de markt gebracht (dat wel onder OSX draait) maar die investering is voor ons klein winkeltje veeel te duur. (approx 6000 euro)

http://www.justsoftware.be
    http://www.rainingdata.com

groeten,
    Bart

Bijdrager
    watje

Beste Macpro,

Kan je me misschien vertellen of de Omnis Data Bridge (ODB) op het windows of Mac gedeelte dient geïnstalleerd te worden ?

Tijdens m’n zoektocht naar een oplossing heb ik beide geprobeerd, maar ‘k ben tot geen resultaat gekomen.

In de windows omgeving liep alles naar behoren, tot op het moment dat ik een ‘command prompt’ moest uitvoeren en eigenlijk niet wist hoe ik een ‘omgekeerde /’ moest typen voor de invoering van een ‘commando’

Aan de mac zijde ben ik met Terminal beginnen stoeien, en tot op een zekere hoogte heb ik alles kunnen doen, maar aangezien de Cockpit CD zich niet laat openen op de intel, ben ik op zoek gegaan naar een oplossing op het WWW. Zoals reeds eerder gezegd ben ik een noob, en zijn veel termen voor mij Latijn.

Ik heb bij het opstaren van Cockpit veranderingen gezien, maar het waren foutcodes. Ik veronderstel dat ik dan toch wel het een en het ander verandert heb en op de goeie weg zit.

Nog iets, Cockpit is geschreven in Omnis. Deze versie van omnis heeft in de loop der jaren de upgrade van Classic naar OSX meegemaakt, maar de makers van Cockpit hebben nooit willen volgen om hun Cokpit op OSX te laten draaien. Daarentegen hebben zij Dave op de markt gebracht (dat wel onder OSX draait) maar die investering is voor ons klein winkeltje veeel te duur. (approx 6000 euro)

groeten,
    Bart

Bijdrager
    watje

Beste Macpro,

groeten,
    Bart

Bijdrager
    macpro

De Data Bridge moet onder Windows worden geïnstalleerd, want daar draai je ook Omnis.
    Met de Mac omgeving heb je dus eigenlijk niets meer te maken.

Daarnaast hoef je de Data Bridge maar op 1 plek te installeren: daar waar de datafile(s) van Cockpit staan. De andere werkplek moet je zo configureren dat Cockpit verbinding gaat maken met de Data Bridge op de andere Mac.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.