30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:
    Bijdrager
    Zander

Intel mini sneller dan Powermac G5 1.8ghz?

Even een vraagje, is de nieuwe Intel mini duo core met 1gig ram sneller dan mijn G5 met vergelijkbaar ram?

Groet

Sander

Bijdrager
    Nikita

Wellicht… Ik durf het niet te zeggen maar het zal wel bij elkaar in de buurt komen lijkt me. Alleen heb je ook nog andere componenten die in de PMG5 beter zijn dan in de mini. Om over de videokaart nog maar te zwijgen :wink:

Bijdrager
    habay

Om over de videokaart nog maar te zwijgen :wink:

Ja – want met het videoboard in de nieuwe mini kun je HDTV afspelen (1080) – en dat gaat je met de kaart in de iMac G5 niet lukken. Maar met 3d spelletjes presteert de oude iMac op videokaart gebied relatief weer wat beter.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ja, behalve de harde schijf en de Quartz Graphics Test is zelfs eentje met 512 MB RAM sneller dan een G5 1,8 single met 2 GB RAM! (PowerMac geen Imac)
    http://db.xbench.com/merge.xhtml?doc1=158732&doc2=138061

Moderator
    unSOUND

Even goed lezen habay, het gaat namelijk om een PowerMac, geen iMac…

Ik denk niet dat de nieuwe mini sneller is.
    Tragere schijf, tragere frontside bus, minder cache….

De PowerMac in de xBench test is een tragere PowerMac,
    er is ook een snellere 1.8 geweest, dus ik weet niet welke
    jij hebt ?

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Als je XBench moet geloven zou de Mac Mini voor veel zaken sneller zijn. dan een Imac.
    De vergelijking hierboven was wel voor een PowerMac
    Maar benchmarks zeggen niet alles.
    http://db.xbench.com/merge.xhtml?doc1=158732&doc2=123605

Moderator
    unSOUND

Het is al zo vaak gezegd, Xbench is om gelijke modellen te vergelijken, niet om verschillende modellen te vergelijken. Tevens kan hij niet goed omgaan met Intels, en dat geeft dus al verkeerde resultaten.

Bijdrager
    habay

Ok – maar ook op een G5 powermac 1.8 kun je geen 1080 HDTV afspelen.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Een Mac Mini met een grotere 3,5 7200 PRM harde schijf zou ook al sneller zijn dan die 2,5 5400 PRM versies. Jammer dat Apple het hield bij de tragere en duurderde 2,5″ schijven.
    Voor mij was dit de voornaamste reden om er nog geen te kopen.

Moderator
    unSOUND
    ”habay”

Ok – maar ook op een G5 powermac 1.8 kun je geen 1080 HDTV afspelen.

Wat een gelul, dat kan zelfs met een PowerMac G5 1.6

Bijdrager
    KarelWillem

N.B.; dat kan zelfs met een iMac G5 1.8…. :D

Bijdrager
    Zander

Mijn powermac heeft een FSB van 600 mhz. Ik kan over deze pm niets bij apple terug vinden daar hebben de 1,8 allemaal een 900 mhz FSB

Moderator
    unSOUND

Klopt, jij hebt de goedkopere 1.8, daar zijn wat onderdelen geknepen qua snelheid.

Bijdrager
    Zander

Fijne machine daar niet van maar ik wil wel wat compacters en wat stiller en ik heb mijn miniG4 nog niet gehoord in het jaar dat ik m nu heb. Alleen niet echt vooruit te branden.

Bijdrager
    Jesse

ik snap het nog steeds niet

ik heb een G4 mini 1,5 ghz met een Radeon 9200 64 mb

is de intel videokaart nou zo veel beter of juist niet?

Bijdrager
    habay
    ”guess”

Het is 1 vd de eerste videoboards die full resolution 1080 HDTV in hardware kan afspelen.

We hebben het dan over een resolutie van 1920×1080 pixels met een constante display rate van 24 fps (en eh… unSound dat lukt dus echt niet met een iMac of een single of duo processor powermac g5-1.8, zowiezo moeten deze machines dat met software oplossen en dat vergt te veel rekenkracht – maar hdtv materiaal in 720p p/. of 480p/i zal er wel redelijk op lukken ).

Voor home-cinema-center (films kijken) is deze kaart heel goed – voor spelletjes en andere OpenGL zaken wat minder. Dus of ie beter is of niet – ligt er maar net aan waar je demini voor wil gebruiken.

Bijdrager
    Jesse

nou wil hem voor alles wel gebruiken, (behalve games eigenlijk)

-film
    -illustrator
    -photoshop
    -flash

zou premiere het eigenlijk doen op m’n mac mini g4 1,5 ghz?

Bijdrager
    Jesse

of is final cut veel beter voor videobewerking?

Bijdrager
    DK master
    ”habay”
    ”guess”

Het is 1 vd de eerste videoboards die full resolution 1080 HDTV in hardware kan afspelen.

We hebben het dan over een resolutie van 1920×1080 pixels met een constante display rate van 24 fps (en eh… unSound dat lukt dus echt niet met een iMac of een single of duo processor powermac g5-1.8, zowiezo moeten deze machines dat met software oplossen en dat vergt te veel rekenkracht – maar hdtv materiaal in 720p p/. of 480p/i zal er wel redelijk op lukken ).

Voor home-cinema-center (films kijken) is deze kaart heel goed – voor spelletjes en andere OpenGL zaken wat minder. Dus of ie beter is of niet – ligt er maar net aan waar je demini voor wil gebruiken.

Ik kan makkelijk 1080p Filmtrailers bekijken op mijn iMac G5 2.1 Ghz hoor :?

Moderator
    unSOUND
    ”habay”

eh… unSound dat lukt dus echt niet met een iMac of een single of duo processor powermac g5-1.8, zowiezo moeten deze machines dat met software oplossen en dat vergt te veel rekenkracht – maar hdtv materiaal in 720p p/. of 480p/i zal er wel redelijk op lukken.

Dan mag jij uitleggen waarom ik indertijd al 1080 HD films heb kunnen kijken op mijn Sigle 1.6

Bijdrager
    habay

@Guess – voor dat zoort zaken lijkt ie me prima hoor. Maar als je op het punt staat om er eentje aan te schaffen – wacht dan nog even een weekje of wat. Op het moment worden ze uitgeleverd en in de komende periode zul je overal reviews en benchmarks tests tegenkomen; ook het geintegreerde videoboard zal dan vanzelfsprekend niet onbeproken blijven. Ik denk overigens niet dat de conclusie uit die tests wezenlijk anders zal zijn.

Bijdrager
    habay
    ”unSOUND”

Dan mag jij uitleggen waarom ik indertijd al 1080 HD films heb kunnen kijken op mijn Sigle 1.6

Omdat je ze niet full speed/full resolution bekijkt (cq kunt bekijken).

Moderator
    unSOUND

Nou, het haperde niet, en het was op volle resolutie.

Wellicht was de framespeed iets lager, maar zeker acceptabel. Dus gewoonweg beweren dat het helemaal niet kan is VEEL te kort door de bocht.

Bijdrager
    habay
    ”DK

Ik kan makkelijk 1080p Filmtrailers bekijken op mijn iMac G5 2.1 Ghz hoor :?

De iMac heeft om te beginnen al geen resolutie (1920×1080) die 1080 HD kan weergeven…

Moderator
    unSOUND

Je kunt wel een QuickTime venster maken wat groter is dan je scherm, dus je bent niet beperkt door je scherm.

Bijdrager
    habay
    ”unSOUND”

gewoonweg beweren dat het helemaal niet kan is VEEL te kort door de bocht.

Sorry ,wist niet dat je boos werd:-) Een HDTV 1080 film weergeven kost heel veel rekenkracht (zeker als er veel actie in zit). Ook op snelle PC’s is dat geen sinecure. Daarom gaat dat (in computers, tv’s, satelite ontvangers e.d) allemaal in hardware gebeuren. Het zal best dat je sommige QT gallery demo’s in voor jou acceptabele kwaliteit kunt bekijken. Maar als bewijs voor goede HDTV ondersteuning is dat ook te kort door de bocht….

Moderator
    unSOUND

Ik wordt niet boos, maar je moet wel beseffen dat mensen alleen lezen wat je schrijft, niet alles wat je daarbij nog weet…

En als jij botweg schrijft dat iets niet kan, terwijl het wel kan, maar met een eventuele beperking, is het beter om dat ook zo duidelijk mogelijk te vertellen…

Bijdrager
    MacMaccie

Hoi,ff een vraagje…

Is t ook een heel geschikte minimaccie voor PS ?

Daar ben ik heel benieuwd naar…:)

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

De tests bij MacWorld tonen aan dat hij voor Photoshop beduidend trager is dan de G4 versie.
    Adobe zou slechts einde 2007 een Universal versie van PS uitbrengen.
    Tot dan zal de emulatie onder Rosetta de enige oplossing zijn.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Hier is de link:
    http://www.macworld.com/2006/03/firstlooks/minibenchmarks/index.php
    De mac Mini Duo Intel is 50% trager dan de Mac Mini G4 1.42 voor Photoshop

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.