15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    powerbookpismo

intel mini of G4 mini?

ik heb een powerbook pismo maar die heeft zijn beste tijd gehad(zelbak lader,batterij die nog geen 10 min meegaat,twee toetsen die weg zijn,ventilator doet het niet meer dus proccesor raakt soms oververhit en geeft het een dag op,…) dus heb ik laatste tijd tijd serieuze plannen om mij een mac mini aan te schaffen en als monitor een televisie te gebruiken (dan heb ik de eyetv ook al uitgespaart:wink: ) En heb ik een groot scherm voor veel minder geld:D Maar nu zit ik te twijfelen of ik de mini G4 koop of de intel. Ik twijfel omdat de mini toch voor ongeveer 4 à 5 jaar jaar moet gebruikt worden. En omdat intel de toekomst is vrees ik dat de software en de hardware upgraden na een tijd niet meer geschikt gaan zijn voor de G4… Maar ik hoor hier dat de intel nog vrij veel problemen geeft,maar anderzijds heeft de G4 geen remote en geen frontrow..Vandaar mijn twijfel..
    Kunnen jullie me uit mijn twijfel helpen?

Bijdrager
    Roksx

Tenzij je echt een reden hebt om de G4 te nemen zou ik op de intel wachten. Een vriend van me kocht laatst een G4, omdat hij een zo goedkoop mogelijk nieuwe mac wilde, en hij wilde hem nog die dag hebben. Hij hoefde er alleen maar mail, skype, msn en firefox op te draaien.

Geblokkeerd
    Anoniem

Wat vraag je voor je PowerBook Pismo? Ik zou mini intel nemen

Bijdrager
    powerbookpismo

hij wordt niet verkocht.Hij wordt aan mijn mengtafel gehangen(samen met ipod,cd player,platendraaier… omdat hij nog ideaal is voor hem vol met muziek te steken) Trouwens volgens mij is het ding niet veel niet meer waard:P

Bijdrager
    Timpie
    ”Roksx”

Tenzij je echt een reden hebt om de G4 te nemen zou ik op de intel wachten. Een vriend van me kocht laatst een G4, omdat hij een zo goedkoop mogelijk nieuwe mac wilde, en hij wilde hem nog die dag hebben. Hij hoefde er alleen maar mail, skype, msn en firefox op te draaien.

leef jij op een andere planeet ofzo:D Die is er al een tweetal weken:D

Ik zou voor de intel gaan, die ga je toch langer kunne gebruiken dan de G7[/b]

Bijdrager
    chocolate
    ”Timpie”
    ”Roksx”

leef jij op een andere planeet ofzo:D Die is er al een tweetal weken:D

G7? Maak jij nu ook al eigen versies van cpu’s ?:evil:

Bijdrager
    Nickel

Ik zou er, tenminste als je geen HDTV Plasma/LCD apparaat hebt, nog eens even goed over nadenken of je je tv wel als scherm wil gebruiken. Ik kan je namelijk verzekeren dat het nagenoeg onmogelijk is om fatsoenlijk te kunnen lezen als je bijvoorbeeld een word document typt. Ik zou, als ik jou was nog eventjes doorsparen en zonodig een goedkoop scherm erbij kopen want ik kan je verzekeren dat dat een stuk fijnes gaat werken. Succes met je keuze, Nickel.

Bijdrager
    jay.eye.em
    ”Timpie”

Uhhm. G7? :apple:

Bijdrager
    foobar

idd computeren op een televisie is niet te doen:
    tv is een heel groot oppervlak met maar heel weinig pixels: dan heb je een resolutie lager dan die van je G3 scherm, maar over een veel groter oppervlak –> beeld wat je niet wil zien

Bijdrager
    powerbookpismo
    ”Nickel”

Ik zou er, tenminste als je geen HDTV Plasma/LCD apparaat hebt, nog eens even goed over nadenken of je je tv wel als scherm wil gebruiken. Ik kan je namelijk verzekeren dat het nagenoeg onmogelijk is om fatsoenlijk te kunnen lezen als je bijvoorbeeld een word document typt. Ik zou, als ik jou was nog eventjes doorsparen en zonodig een goedkoop scherm erbij kopen want ik kan je verzekeren dat dat een stuk fijnes gaat werken. Succes met je keuze, Nickel.

damn daar gaat mijn plannetje(wou zo namelijk mijn pa overtuigen dat ik tv krijg op mijn kamer:oops: ) nuja dan wordt er maar een oude apple color display aangehangen(hoewel ik dit geen gezicht vind met zo een mooie mac..)

Bijdrager
    Pjotr

Koop gauw die G4, heb je nog wat euri over een beelscherm. Op een TV naar bewegende beelden kijken gaat nog wel. De rest is absolute ellende. FrontRow en MediaCentral hebben niet voor niets van die grote letters.

Wou de je de Mini zowiezo als media apparaat gebruiken, heb ik het vermoeden dan MediaCentral met een MiniG4 en een SE mobieltje met Romeo als afstandsbediening jou helemaal blij gaat maken.

Bijdrager
    apollo51

Koop een Intel! kun je later uitbreiden naar 2,1 duo!

En het is maar 100 euro duurder dan de G4 toch?

En als je een G7 kunt vinden… koop die dan!!

Verder gebruikt de Frontrow remote veel minder stroom dan een bluetooth device. En is de Intel toch wel wat sneller.

Bijdrager
    powerbookpismo

denk dat ik voor de intel solo ga met max ram en grote harddisk.Wel de mini zal soms als mediacenter gebruikt worden maar niet altijd.Als ik dan een apple cinema display 23(of 30:evil: ) inch bijeenspaar met eyetv heb ik alsnog tv.. MAAR,dan kan ik mijn xbox en playstation enzo nog steeds niet aansluiten op me kamer… Nuja dan wordt het maar beetje bij beetje. Ben ook van plan mijn kamer te automatiseren en via de mini aan te sturen met modules van marmitek. Dat wilt mijn vader dan weer wel sponsoren:D

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik zou voor de lol de onderstaande website eens lezen… daar worden álle
    ins en outs van Intelmacs, OS X, support voor systeem en hardware, en álles
    wat je verder kunt verzinnen:

http://www.appleintelfaq.com/

Moderator
    unSOUND
    ”powerbookpismo”

…mac mini aan te schaffen en als monitor een televisie te gebruiken (dan heb ik de eyetv ook al uitgespaart )

Hoezo zou je nu een EyeTV uitsparen ?

Met een EyeTV kun je niet alleen TV kijken, maar ook opnemen, monteren en oude videobanden omzetten naar DVD… Dat je een TV aansluit op je mini spaart je de TV-kijk functie uit, maar voor de rest niets.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.