12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    low-d

Intel Mac: Systeem installeren op externe HD verleden tijd?

Vreemd genoeg laat de systeemsoftware van de Mac-Pro (10.4.7) zich tegenwoordig niet meer installeren op een externe (firewire) HD.

Wat wel kan is het OS van de Mac naar een externe HD clonen. De computer kan vervolgens zonder problemen hier vanaf worden opgestart.

Maar wat nu te doen als je een schoon systeem op deze externe HD wilt hebben?

Trouwens, Boot camp wil ook niet extern want die zegt niet de benodigde partitie op een externe te kunnen maken.

Zie ik iets over het hoofd?

Groet,
    L

Bijdrager
    Nikita

Bij Boot Camp klopt het inderdaad, maar volgens mij moet je OSX nog steeds op een externe FW schijf kunnen installeren. Probeer eens de FW hardeschijf aan te koppelen zodat ‘ie in OSX verschijnt, vervolgens de OSX installatieschijf in de Mac te doen en dan opnieuw op te starten vanaf de DVD. Hopelijk werkt het dan wel.

Moderator
    unSOUND
    ”low-d”

Zie ik iets over het hoofd?

Ja.

De externe schijf moet anders geformatteerd zijn voor gebruik als bootschijf bij de intels… dat is alles.

Bijdrager
    low-d

Hoe dan te formatteren? Niet als “Mac OS Uitgebreid -Journaled”?

Ik heb inmiddels een veel groter probleem gecreëerd: Na aan de gang gegaan te zijn met Boot Camp heb ik na het opstarten besloten om de windows installer weer te verlaten zonder verdere installaties.

Het gevolg is dat mijn iMac (20″ 2.16 mHz) op geen enkele wijze meer te booten is en blijft staan in een wit scherm. Alle bekende opstart mogelijkheden (-c / -alt / -t) werken niet meer. Slechts de CD-uitwerptoets doet dienst.

Geen idee wat hier aan de hand is.

Heel spooky!!!

Bijdrager
    1984

Geformatteerd als FAT-32 :innocent:

Bijdrager
    Nikita

Nee, dat is wel goed, maar bij Opties onder Partities moet je kiezen voor GUID. Daar kunnen Intel Macs mee opstarten.

Bijdrager
    1984

Misschien vind je hier een oplossing : http://www.lacie.com/nl/support/faq/index.htm

Bijdrager
    low-d

Thanx, dat zoek ik later wel eens uit.
    Eerst moet ik mijn imac weer zien op te starten. Ziet er vooralsnog niet goed uit!!!

Bijdrager
    1984
    ”low-d”

Alle bekende opstart mogelijkheden (-c / -alt / -t) werken niet meer. Slechts de CD-uitwerptoets doet dienst.!

heb je heb ook ook met de Shift-toets geprobeerd .:roll:

Bijdrager
    low-d

Eindelijk na een paar pogingen is het gelukt om een OS vanaf een firewire HD te laten draaien :D

Maar nu het slechte nieuws: De interne HD is weg en wil geformatteerd worden :sealed:
    Schijf-EHBO kan hier niet helpen. Misschien met TechTool?

Het aanbrengen van een extra Windows-partitie door Boot Camp lijkt een hoop blijvende schade aangericht te hebben.

Misschien mag ik het niet zeggen maar ik doe het toch. Zodra windows in het spel is is gewoon altijd vragen om ellende!

Wat een spijt:oops:

Bijdrager
    sawtooth
    ”low-d”

Eindelijk na een paar pogingen is het gelukt om een OS vanaf een firewire HD te laten draaien :D

Maar nu het slechte nieuws: De interne HD is weg en wil geformatteerd worden :sealed:
    Schijf-EHBO kan hier niet helpen. Misschien met TechTool?

Het aanbrengen van een extra Windows-partitie door Boot Camp lijkt een hoop blijvende schade aangericht te hebben.

Misschien mag ik het niet zeggen maar ik doe het toch. Zodra windows in het spel is is gewoon altijd vragen om ellende!

Wat een spijt:oops:

Zonde van je tijd. In die tijd had je ook creatief kunnen zijn met je Mac. Nu heb je voor systeembeheerder gespeeld…. If it aint broken, dont fix it mate….

Bijdrager
    Nikita

Wat is dat nou voor trap na geven? Tis al lullig genoeg dat de hardeschijf niet meer te lezen is…

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.