30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 77)
  • Q:
    Bijdrager
    sawtooth

intel mac installatie cd

hoe kom ik aan een installatie-cd voor de Intel Imac?
    Ik zie dat de Apple store alleen maar de PPC versie verkoopt?

any help is welcome!
    :)

Inactief
    Anoniem

Huh? Als je een Intel Mac koopt zit er toch een cd/dvd bij?

Bijdrager
    boekeloo

Heb je een intel Mac zonder installatie DVD dan??

Bijdrager
    sawtooth

de dvd is niet beschikbaar:(

hoe kom ik nu aan de intel macosx install?

waarom is de dvd niet te bestellen via de store??

Bijdrager
    macpro

Hoezo is de DVD niet beschikbaar?
    Dit klinkt toch een beetje vreemd…

Bijdrager
    PietjePuk

Omdat er helemaal geen ‘oude’ Intel Macs bestaan, als je er één hebt dan is het één mét installatie cd!

Bijdrager
    DK master

Ehm.. als je een intel mac hebt zit die dvd er gewoon bij, en als je geen intel mac hebt heb je die ook niet nodig lijkr mij..

Bijdrager
    sawtooth

laat ik de vraag verduidelijken:

hoe kun je mac osx opnieuw installeren op een Intel Imac als je geen installatie dvd hebt?

en ja, ik heb op dit moment geen installatie dvd voor handen, en toch moet ik het installeren.

Wordt mac osx voor intel niet los verkocht?

thanks en respect voor alle maccers.

Moderator
    unSOUND

Nee, het wordt niet los verkocht, je krijgt het enkel bij je intel Mac mini.

Bijdrager
    t.leffers

Hoezo niet beschikbaar? Aangezien er geen (intel)mac’s worden geleverd zonder besturingssysteem en Leopard er nog niet is, is het niet heel vreemd dat Apple geen intel-verkoopversie van Tiger levert.

Bijdrager
    sawtooth

en als je de dvd kwijt bent, je installatie verklooit is of als de dvd als bierviltje is gebruikt?
    dan heb je pech?

Bijdrager
    sawtooth
    ”unSOUND”

Nee, het wordt niet los verkocht, je krijgt het enkel bij je intel Mac mini.

hier kom ik al iets verder mee.

als ik dus een mac mini bestel, dan krijg ik er ook een macosx Intel dvd bij, welke ik vervolgens ook kan gebruiken voor de Intel Imac?

Bijdrager
    t.leffers

Nee, ook dat is niet mogelijk; De dvd’s zijn alleen te gebruiken op het type systeem waarbij ze geleverd worden. Misschien moet je Apple even contacteren en je probleem uitleggen. Misschien dat ze je, onder voorwaarde dat je de kapotte dvd’s terugstuurt, een nieuw setje sturen. En bel ook gelijk Heineken even of ze je een doosje bierviltjes sturen. :wink:

Bijdrager
    midas

een mini is ook een intelmac……

en wat wil je nu precies? volgens mij gaat er hier namelijk iets mis in de communicatie.

Moderator
    unSOUND

Nee, die CD’s zijn dan enkel voor de Mac mini. ( sorry, dacht dat het om een mini ging )

Je krijgt bij je Mac een restore-CD, deze is alleen bedoeld voor de Mac waar hij bij kwam. De CD’s van een mini mag je niet gebruiken voor een iMac en andersom. Je hebt dus de CD’s nodig die bij de iMac zaten…

Bijdrager
    sawtooth
    ”t.leffers”

Nee, ook dat is niet mogelijk; De dvd’s zijn alleen te gebruiken op het type systeem waarbij ze geleverd worden. Misschien moet je Apple even contacteren en je probleem uitleggen. Misschien dat ze je, onder voorwaarde dat je de kapotte dvd’s terugstuurt, een nieuw setje sturen. En bel ook gelijk Heineken even of ze je een doosje bierviltjes sturen. :wink:

dus als je de installatie dvd kwijt bent, en je installatie mocht ooit naar de knoppen gaan, dan kun je je mac weg gooien?

Bijdrager
    sawtooth
    ”midas”

een mini is ook een intelmac……

en wat wil je nu precies? volgens mij gaat er hier namelijk iets mis in de communicatie.

OK luister

– het gaat hier om een geleende mac
    – bootcamp heeft de hele installatie vern**kt
    – nu heb ik een macosx installatie dvd voor intel nodig

Bijdrager
    midas

a, je kunt hem natuurlijk niet ver^&% terug geven.
    en zeggen dat die kapot is is ook een beetje lullig.
    En welke Intelmac heb je nu precies. Een macbook pro, Imac?

Moderator
    unSOUND
    ”sawtooth”

dus als je de installatie dvd kwijt bent, en je installatie mocht ooit naar de knoppen gaan, dan kun je je mac weg gooien?

Op dit moment wel ja…

Leopard zal pas geschikt zijn voor de Intels, Tiger kun je momenteel niet installeren op een Intel. Je moet dus OF wachten tot Leopard uit komt, OF die iMac restore-CD terug vinden.

Bijdrager
    Ddg

gewoon ff apple bellen…
    Dat je dat nog niet gedaan hebt…. :innocent:

Bijdrager
    sawtooth
    ”unSOUND”

Op dit moment wel ja…

Leopard zal pas geschikt zijn voor de Intels, Tiger kun je momenteel niet installeren op een Intel. Je moet dus OF wachten tot Leopard uit komt, OF die iMac restore-CD terug vinden.

kan het zijn dat de restore dvds alleen voor PPC zijn en niet voor Intel?

Bijdrager
    sawtooth
    ”Ddg”

gewoon ff apple bellen…
    Dat je dat nog niet gedaan hebt…. :innocent:

ze zijn gesloten op dit moment

Moderator
    unSOUND

Ja, de restore-CD die bij een PPC iMac zit werkt ook alleen op een PPC iMac.

Bijdrager
    sawtooth

kan iemand me een imac restore dvd lenen?
    tegen vergoeding desnoods.

Bijdrager
    sawtooth
    ”unSOUND”

Ja, de restore-CD die bij een PPC iMac zit werkt ook alleen op een PPC iMac.

okay, maar degene die die intel Imac heeft gekocht zegt alleen een PPC restore dvd te hebben.

bestaan er uberhaupt wel restore dvds voor de Intel Imac?

Moderator
    unSOUND
    ”sawtooth”

okay, maar degene die die intel Imac heeft gekocht zegt alleen een PPC restore dvd te hebben.

Dat kan niet.

Je krijgt altijd een restore-CD speciaal voor de bewuste Mac, dus bij een Intel iMac moet een Intel iMac restore-CD zitten.

Bijdrager
    Boskabouter
    ”sawtooth”
    ”unSOUND”

Op dit moment wel ja…

nee, nee, nee…..
    ik vind het eerlijk gezegd een beetje erg wazig verhaal: “geleende Mac” ?? en dan via BootCamp XP erop gaan installeren, en dan ook nog zonder DVD’s erbij, voor het geval het fout zou kunnen gaan….sorry, maar vind het een beetje raar verhaal, beetje fishy, of ligt dat aan mij?? :innocent: :wink: ik zou nl. NOOIT mijn Mac uitlenen…….

Bijdrager
    sawtooth
    ”Boskabouter”
    ”sawtooth”
    ”unSOUND”

Op dit moment wel ja…

nee, nee, nee, ik vind het eerlijk gezegd een beetje erg wazig verhaal: “geleende Mac” ?? en dan via BootCamp XP erop gaan installeren, en dan ook nog zonder DVD’s erbij, voor het geval het fout zou kunnen gaan….sorry, maar vind het een beetje raar verhaal, beetje fishy, of ligt dat aan mij?? :innocent: :wink: ik zou nl. NOOIT mijn Mac uitlenen…….

als je een paar ton per jaar zou verdienen en 5 macs thuis hebt staan zou je er anders over denken.

mijn oprechte excuses als ik vaag over kom, maar het is een nood situatie en ik wordt er niet relaxter op.

wel heel erg bedankt voor alle replies tot nu toe. Op een windows forum had ik dat kunnen vergeten denk ik;)

Bijdrager
    midas

heb je wel gevraagd of je hem mocht lenen?

Quote;als je een paar ton per jaar zou verdienen en 5 macs thuis hebt staan zou je er anders over denken.

dan maakt dit ook niet uit, :P :P

Bijdrager
    sawtooth
    ”midas”

heb je wel gevraagd of je hem mocht lenen?

het werd me aangeboden. en erbij gezegd dat ik er alles af mocht gooien.

moet ik dat net werr letterlijk nemen. :cry:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 77)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.