30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 38)
  • Q:
    Bijdrager
    Fatihtjuh

Intel Imac vraagjes

Hoi,

Ik heb nog erg grote twijfels om te switchen naar een Intel Imac.
    Ik zou het graat gebruiken voor te Internetten, office en een paar games zoals; Fear, Counterstrike, BF2,…

Zouden deze spellen goed lopen?

Dit zijn de specs die ik zal gebruiken:
    17′ Imac Core duo 1.8 ghz
    1.5 gb ram
    x1600pro 128mb (overclocked)

Dus gewoon voor een paar games, ik heb nog nooit echt gegamed, dus ik een beginede gamer. Maar het meeste wat ik zal doen is internetten.

Bijdrager
    G-Force

Die games zullen wel draaien op die iMac, in ieder geval zijn BF2 en CS geen probleem, FEAR ben ik niet zeker van. Je zult wel Boot Camp moeten gebruiken voor Windows he, maar dat wist je denk ik al.

Bijdrager
    Fatihtjuh

Dus een 17′ Imac core duo is goed voor games?

Ik heb hier een lijst welke ik erop zal willen spelen:
    Battle field 2
    Counterstrike
    Ms flight simulator x en/of 2004
    Flyff
    Kalonline
    Fear en de MP versie
    Call of duty 2
    Need for speed underground carbon of wat de laatste ook was
    Ravenshield Rainbow Six 3
    GTA vice city/san andreas/liberty…

En deze mischien:
    World of Warcraft
    Guildwars Factions

Dat is het zowat
    :D

En ik ga natuurlijk bootcampen…
    en Vista zal er ook zeker op werken?

Bijdrager
    Fatihtjuh

sorry voor dubbele post
    Wat is er zowat aan de imac te upgraden? Kun je de videokaart en/of de processor upgraden?

En kan ik niet beter wachten op de Core 2 duo in de imac ? Hoe duur zullen deze dan zijn? 3000euro?
    Als het te duur is dan pak ik de gewone core duo

Bijdrager
    DK master

Alleen het geheugen en de HD zijn aan te passen..

Bijdrager
    Fatihtjuh
    ”DK

Alleen het geheugen en de HD zijn aan te passen..

Ik denk dat dat goed is voor mij

Maar die games die ik opgegeven heb zullen die goed werken op de imac? Voglens de specs wel, maar ben er niet zeker van…

en ondersteund die graphishe kaart DX10?

Bijdrager
    G-Force

Die games zullen wel goed draaien en er bestaat nog geen enkele DX10 kaart.;)

Bijdrager
    Fatihtjuh
    ”G-Force”

Die games zullen wel goed draaien en er bestaat nog geen enkele DX10 kaart.;)

Dat weet ik maar met de komst van de vista komt er ook DX10 en zullen alle games voor dx10 gemaakt worden…

Bijdrager
    Cloudsurfer

Die games zullen het goed doen, maar niet met alle sliders naar rechts. De X1600 is een goeie kaart maar geen die-hard game kaart.

Bijdrager
    G-Force

Tegen die tijd zal de X1600 van de iMac helaas niet meer alle nieuwste games geweldig kunnen draaien, althans daar ben ik bang voor met +/- 5000 3dmarks 03. DX10 zal geen probleem zijn, veel DX8 kaarten kunnen ook DX9 games draaien, alleen de DX9 eyecandy werkt niet.:)

Bijdrager
    Fatihtjuh
    ”G-Force”

Tegen die tijd zal de X1600 van de iMac helaas niet meer alle nieuwste games geweldig kunnen draaien, althans daar ben ik bang voor met +/- 5000 3dmarks 03. DX10 zal geen probleem zijn, veel DX8 kaarten kunnen ook DX9 games draaien, alleen de DX9 eyecandy werkt niet.:)

Dus jij wilt zeggen dat de x1600 DX10 aankan? En als ik alle settings gwn standaard laat?

Maar denk je dat ie 2/1.5 jaar meekan om te gamen? Want dan mag ik vakantiewerk doen en ik voor een nieuwe werken…

En trouwens ik ga mss de 20′ halen met 256 video ram erin en 1.5 gb ram

Bijdrager
    FullMonty

Als het voor te gamen is, blijf weg van die Imac. Naar game-computer normen is dat echt een zwakke computer. Bovendien ga je zoals je al vermoed regelmatig moeten upgraden. En niet alleen geheugen en harde schijf, ook videokaart en processor gaan eraan moeten geloven. Een Imac is technisch gezien eigenlijk een laptop en gebruikt ook laptop onderdelen (meer bepaald: de videokaart), en dit voel je in game prestaties. IMO, als het voor te gamen is, stel je met het geld dat een Imac kost beter zelf een computer samen. Ik ken iemand die om dezelfde reden een iMac kocht en zich het nu serieus beklaagt als hij de performance van mijn game PC’tje ziet (dat even veel gekost heeft). Een iMac is een zeer goede computer voor alles wat met werken en multimedia te maken heeft, maar games is zowat zijn zwakste punt. Om net voor die reden een iMac te kopen lijkt me echt geen goed idee.

Ga voor minstens:
    – Een grote, goede kast en een degelijke voeding (ZEER belangrijk),
    – Een degelijke processor (maar dat moet zeker geen topmodel zijn)
    – Een zware videokaart, (Een Geforce 7600GT lijkt mij het absolute minimum, prijs/prestaties is de 7900GT onklopbaar)
    – Genoeg geheugen (1 gig is het absolute minimum, tegenwoordig (zeker voor BF2) is 2 gig geen overbodige luxe).

Dit om met je systeem het langer dan 6 maand te kunnen uizingen zonder frustraties. Het grootste probleem met de iMac voor games is zijn zero uitbreidbaarheid en zijn vrij zwakke grafische kaart (de X1600 die erin zit is de mobile versie).

Bijdrager
    Fatihtjuh
    ”FullMonty”

Als het voor te gamen is, blijf weg van die Imac. Naar game-computer normen is dat echt een zwakke computer. Bovendien ga je zoals je al vermoed regelmatig moeten upgraden. En niet alleen geheugen en harde schijf, ook videokaart en processor gaan eraan moeten geloven. Een Imac is technisch gezien eigenlijk een laptop en gebruikt ook laptop onderdelen (meer bepaald: de videokaart), en dit voel je in game prestaties. IMO, als het voor te gamen is, stel je met het geld dat een Imac kost beter zelf een computer samen. Ik ken iemand die om dezelfde reden een iMac kocht en zich het nu serieus beklaagt als hij de performance van mijn game PC’tje ziet (dat even veel gekost heeft). Een iMac is een zeer goede computer voor alles wat met werken en multimedia te maken heeft, maar games is zowat zijn zwakste punt. Om net voor die reden een iMac te kopen lijkt me echt geen goed idee.

Ga voor minstens:
    – Een grote, goede kast en een degelijke voeding (ZEER belangrijk),
    – Een degelijke processor (maar dat moet zeker geen topmodel zijn)
    – Een zware videokaart, (Een Geforce 7600GT lijkt mij het absolute minimum, prijs/prestaties is de 7900GT onklopbaar)
    – Genoeg geheugen (1 gig is het absolute minimum, tegenwoordig (zeker voor BF2) is 2 gig geen overbodige luxe).

Dit om met je systeem het langer dan 6 maand te kunnen uizingen zonder frustraties. Het grootste probleem met de iMac voor games is zijn zero uitbreidbaarheid en zijn vrij zwakke grafische kaart (de X1600 die erin zit is de mobile versie).

Het is niet echt om serieus te gamen… Ik wil gewoon weten of die games op de standaard settings kon gespeeld worden, trouwens heb ik nog nooit echt gegeamed op de pc die ik nu heb… Het meeste wat ik doe is en blijft internetten. Wat voor mij telt is zolang die games goed genoeg draaien en dat die mac os x snel genoeg draait… Ik ben niet zon high-end grafishe kaart fanaat zoalang die kaart maar die games kan laten lopen…

En de x1600pro in de Imc is de gewone evrsie en niet de laptop versie…

Ik wil toch graag 2 jaar meegaan, maar ik ga die games niet in 1 keer kopen ik ga er elke maand eentje uit mijn lijstje pakken/kopen.

Bijdrager
    G-Force

De X1600 in de iMac werd laatst door iemand herkend als “MOBILITY RADEON X1600″ in WIndows via Boot Camp, hoe dit verder zit weet ik niet, maar het zou me in ieder geval niks verbazen. De iMac is eigenlijk gewoon een laptop in desktopvorm met een normale harde schijf. Maar de mobility is het probleem niet, dat is een snelle chip. Het ‘probleem’ is dat Apple de grafische chip in de iMac zwaar ondergeklokt heeft, daarom haalt de chip met moeite 4500-5000 3DMarks03, terwijl dat meer dan 6000 had moeten zijn. Het is inderdaad geen die hard game machine, maar je kan er nog een lange tijd leuk op gamen.:)

Ik ga er zelf binnenkort ook één kopen, primair voor schoolwerk en internet (Mac OS X) en een paar games (HL2 DM, BF2, CS: S, UT2004 onder Windows).

Houd wel rekening met het feit dat de 20” een behoorlijk hogere resolutie heeft…

Bijdrager
    Fatihtjuh
    ”G-Force”

De X1600 in de iMac werd laatst door iemand herkend als “MOBILITY RADEON X1600″ in WIndows via Boot Camp. Dat vind ik ook niet raar, de iMac is gewoon een laptop in desktopvorm met een normale harde schijf. Maar de mobility is het probleem niet, dat is een snelle chip. Het ‘probleem’ is dat Apple de grafische chip in de iMac zwaar ondergeklokt heeft, daarom haalt de chip met moeite 4500-5000 3DMarks03, terwijl dat meer dan 6000 had moeten zijn. Het is inderdaad geen die hard game machine, maar je kan er nog een lange tijd leuk op gamen.:)

Ik ga er zelf binnenkort ook één kopen, primair voor schoolwerk en internet (Mac OS X) en een paar games (HL2 DM, BF2, CS: S, UT2004 onder Windows).

Houd wel rekening met het feit dat de 20″ een behoorlijk hogere resolutie heeft…

Nou daarvoor kun je graka’s lekker overclocken.
    En binnen 1.5 jaar heb ik genoeg geld voor een (tweede) pc om te gamen..

Dan ga ik toch voor de 17” want ik haat best wel te grote resolutie…

Bijdrager
    G-Force

Geen garantie vragen als hij kapot gaat hé?;)

Bijdrager
    Fatihtjuh
    ”G-Force”

Imand op de officiele apple forum zei tegen mij dat je die 400mhz kunt overclocken naar 500mhz…
    dus het zal geen probleem zijn :D

Bijdrager
    FullMonty
    ”Fatihtjuh”
    ”G-Force”

Imand op de officiele apple forum zei tegen mij dat je die 400mhz kunt overclocken naar 500mhz…
    dus het zal geen probleem zijn :D

Denk eraan dat in de iMac zo goed als geen koeling aanwezig is…

”Fatihtjuh”

Dan ga ik toch voor de 17″ want ik haat best wel te grote resolutie…

Hoe kan een resolutie nu TE groot zijn? De 20″ is wel een groot scherm hoor, daar wil je echt geen lage resolutie op.

Overigens vind ik wel dat je een goede keuze maakt door een Mac te kopen en de optie open te houden om een PC te kopen voor games. Bij mij is het omgekeerd gegaan, ik had een game-PC en er is een Mac bijgekomen voor mijn werk. Best of both worlds kan ik je zeggen, alleen niet goedkoop (gelukkig krijg ik vanaf nu mijn Mac-laptops van mijn werkgever). Op jouw leeftijd heb ik het moeten doen met voorzichtig op game-prestaties en prijs geselecteerde PC onderdelen.

Bijdrager
    Cloudsurfer

De X1600 in de iMac is trouwens geen Pro, maar de normale. Ook overclocked is het geen Pro, want een snellere kaart ligt niet alleen aan het aantal MHz. Factoren zoals pixel pipelines en vertex shaders spelen ook een rol en dat zijn vaste aantallen.

Bijdrager
    Fatihtjuh

Nu zit ik te twijfelen:
    Zal ik anders een macbook paken + game pc van 500 euro
    of alienware laptop + Intel imac?

Zijn laptops lekker om te gamen?

Of ik koop alleen de imac want ik wil gewoon alleen die games spelen…

Wan twee pc’s op 1 bureau is ook niet echt lekker…

Bijdrager
    Cloudsurfer

Ik heb zelfs trouwens wel ervaring met Doom 3 op een Mobility Radeon X1600 en dat liep best aardig op een Pentium 4, de Core Duo zal dus geen probleem hebben met die games die jij noemt.

Bijdrager
    Fatihtjuh
    ”Cloudsurfer”

Ik heb zelfs trouwens wel ervaring met Doom 3 op een Mobility Radeon X1600 en dat liep best aardig op een Pentium 4, de Core Duo zal dus geen probleem hebben met die games die jij noemt.

Dan ga ik simpelweg voor een imac en later mischien een macbook of een alienware laptop…

Bijdrager
    zAo
    ”Fatihtjuh”

Nu zit ik te twijfelen:

Een laptop is niets om te gamen.

Ik zou zeggen: koop een iMac en een XBOX360 of een PS3 als hij uit is. Van twee markten het beste:)

Bijdrager
    Cloudsurfer

Of Nintendo Wii. Kom op mensen, vergeet het lieve kleine console’tje nou niet steeds. Het zijn maar drie letters.

Bijdrager
    Fatihtjuh

Als er een upgrade komt bij de macbook of de imac wordern deze dan heel wat duurder of blijft het prijs dezelfde? vb: als er een core 2 duo in gestopt wordt, wordt het dan veel duurder?

Want het zal nog zeker 3 maanden duren voor dat ik er een koop?

Bijdrager
    G-Force

Nee.

Bijdrager
    Cloudsurfer
    ”Fatihtjuh”

Als er een upgrade komt bij de macbook of de imac wordern deze dan heel wat duurder of blijft het prijs dezelfde? vb: als er een core 2 duo in gestopt wordt, wordt het dan veel duurder?

Want het zal nog zeker 3 maanden duren voor dat ik er een koop?

Ik denk dat de prijs gewoon hetzelfde blijft.

Bijdrager
    a la Mac
    ”Fatihtjuh”
    ”G-Force”

Dus jij wilt zeggen dat de x1600 DX10 aankan? En als ik alle settings gwn standaard laat?

Maar denk je dat ie 2/1.5 jaar meekan om te gamen? Want dan mag ik vakantiewerk doen en ik voor een nieuwe werken…

En trouwens ik ga mss de 20′ halen met 256 video ram erin en 1.5 gb ram

Nu niet om lastig te doen, maar hoe komt een 14-jarige aan 2000 euro?

Overigens zou ik zeker wachten tot de Core 2 Duo, <gevreesde à la Mac-glazen bol modus> die komt waarschijnlijk in september</gevreesde à la Mac-glazen bol modus> en zal een heel pak sneller zijn. Misschien ook wat goedkoper, maar daar is niets over bekend*.

* Over de rest trouwens ook niet

/* Disclaimer: deze bewering is puur gebaseerd op speculatie en à la Mac biedt geen enkele vorm van garantie op eventuele schade, van financiële of van welke aard ook. */

Bijdrager
    MacBeer
    ӈ

Nu niet om lastig te doen, maar hoe komt een 14-jarige aan 2000 euro?

Waarschijnlijk door vanaf zijn 5e jaar alle zakgeld en geld voor een incidenteel ijsje of snoep te sparen.

Bijdrager
    Slecht
    ”Fatihtjuh”

Nu zit ik te twijfelen:

Klein beetje doorsparen en de goedkoopste mac pro nemen.:)
    2.100 euro.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 38)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.