7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    jaydubbelu

intel imac vertraagt

Nou… ik heb dus bij me ouders een fantastisch 2 ghz intel imac neergezet die razend snel werkte afgelopen jaar. Maar wat ik begin te merken is dat toch echt duidelijke vertraging begint op te komen en dat mijn eigen powerPC powerbook een hoop sneller is. Voornamelijk het opstarten en switchen van applicaties gaat bijzonder gepaard met veel ‘gekraak’ van de hardeschijf (meer dan voorheen).

Daarnaast haken de applicaties (voornamelijk internet browsers; camino/safari/firefox) voor-du-rend uit.

….ben ik nu een zeurpiet of weet iemand hier iets mee te doen?

-> imac 20 inch, 2 Ghz Intel Core Duo, 512 MB 667 Mhz DDR2 SDRAM, 200 GB

Bijdrager
    vincentvega

af en toe een keer opnieuw opstarten?

Bijdrager
    benj1989

hoi, hoe zit het met de smart status van je hd?
    anders zou ik de permissies eens herstellen
    en eventueel macjanitor eens draaien of de computer een hele nacht laten opstaan

Bijdrager
    Mendoza

512 MB geheugen is erg weinig als je de machine een beetje op z’n donder geeft. weet je zeker dat je niet meer toepassingen gelijktijdig bent gaan openen door de tijd heen?

Bijdrager
    RiFF

512 MB is erg weinig geheugen… hoeveel HD ruimte heb je nog vrij? Genoeg neem ik aan, gezien de grootte van je HD?

Bijdrager
    jaydubbelu

-ja, 512 is wel weinig, maar voor me ouders is het wel genoeg (beetje ebay, vakanties kiekjes, koffie vriendinnetjes mailen)
    – ik heb 156GB over, dus das zat….

Ik zal de permissies even herstellen idd. kan iemand me misschien uitleggen wat die permissies precies zijn?

-macjanitor zal vanavond ze werk doen

Bedankt voor de tips!:)

Bijdrager
    jaydubbelu

o, en de toepassingen heb ik express niet verandert. Ik heb ook een aparte admin account aangemaakt, dus ouders hebben daar ook niet veel aan kunnen klieren.

…vaders heeft wel zn trotse LOOPS! openhaard screensaver opgezet….

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.