9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Studio1076

Intel iMac opstartproblemen

Help!!
    Ik heb een Aluminium imac staan met 10.6.8. Deze geeft nu sinds vanmorgen opstartproblemen.
    In de safe-mode start hij gewoon op, normaal beeldscherm alleen aan de muisaanwijzer hangt een soort blokje met streepjes
    (het is dus niet de videokaart, beeldscherm is verder perfect)

Als ik de imac gewoon opstart geeft hij een raar grijs scherm met wat blokjes (lijken wel gescheurde papiertjes) en onderin is hij blauw.
    – schijf is gecontroleerd en oke bevonden (smart status is gecontroleerd)
    – schijfbevoegdheden gecontroleerd en gerepareerd (nu al twee keer)
    – alt – command p+r ook geprobeerd
    geen resultaat, wat kan het zijn? Wie kan mij helpen?

Bijdrager
    SunKeeper

Kun je een extern beeldscherm aansluiten?

Ik vrees namelijk toch voor het scherm en indien je op een extern scherm dezelfde verschijnselen krijgt is het wel degelijk de videokaart.

Bijdrager
    Studio1076

Als ik hem in safe made opstart is het scherm wel goed, dan kan het toch niet de videokaart zijn?

Bijdrager
    SunKeeper

Dat heeft met de aansturing van de videokaart te maken. In de normale modus moet de videokaart een grotere prestatie leveren waardoor het fout loopt.
    Daarom is je muispijltje ook niet in orde. Dat hoort er niet anders uit te zien dan normaal in veilige modus.

Hoelang heb je al in safemode gewerkt? Best kans dat het na een tijdje alsnog fout loopt.

Bijdrager
    Studio1076

Ik ga er morgenochtend even een ander beeldscherm bijzetten, dan zal ik het proberen. Ik heb maar even in de safe mode gewerkt. omdat dan ook mijn internet e.d. het niet doet. Er is in juli een andere videokaart ingekomen. omdat deze was gecrashed. Toen had ik alleen maar blokjes op mijn beeldscherm.
    Met daar doorheen mijn bureaubladafbeelding. Was al een duur geintje. zit hier nu niet echt op te wachten.

Bijdrager
    SunKeeper

Viel je iMac niet onder het vervangingsprogramma van Apple?

Zoek verder even uit in hoeverre je garantie op de reparatie hebt. Dit lijkt me niet normaal als het zo snel alweer defect is.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

alleen aan de muisaanwijzer hangt een soort blokje met streepjes

Deze dus:

Die krijg of kreeg je te zien bij control-klikken en hoort bij het contextuele menu.
    Dat klopt dus niet want het moet een gewone pijl zijn.

Bijdrager
    Studio1076

nee groter en lichte lijntjes. lijkt een beetje op wat de muisaanwijzer in Word wel eens doet als je tekst wil gaan plakken

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dan lijkt het er op dat het ‘masker’ van de cursor bitmap niet goed is en dat kan gerelateerd zijn aan je grafische kaart.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.