20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    kubrick2001

Intel imac en FireWire 800-poort

Ben van plan om een intel imac te kopen. Maar het enigste wat me stoort is het ontbreken van een firewire 800 poort !
    Is er een uitbreiding voor de imac dat je extra firewire 800 poorten kunt installeren? Ik vermoed het van niet, maar misschien weten jullie het wel ?

Bijdrager
    BenVG

nope niet mogelijk

Bijdrager
    Nikita

Denk van niet, er zitten geen uitbreidingssloten op. Wat je hooguit kan zoeken is een converter voor de aansluiting, dus zodat je een FW800 apparaat kan aansluiten op een FW400 poort. Maar dan blijft het natuurlijk een FW400 poort…
    Firewire 800 zal denk ik (voorlopig) nog wel voorbehouden zijn aan de top-of-the-line modellen.

Bijdrager
    rulus

tenzij er zoiets bestaat als een Ethernet <==> FW800 stukje, dan moet het lukken

Bijdrager
    kubrick2001

Niet mogelijk dus:(

alvast bedankt voor de antwoorden.:wink:

Bijdrager
    The_Envoy
    ”rulus”

tenzij er zoiets bestaat als een Ethernet <==> FW800 stukje, dan moet het lukken

Dat zou belachelijk zijn. Ethernet: 100mbps FW 400: 480 mbps

Bijdrager
    snowjunk

*kuch* gigabit */kuch*??

Bijdrager
    The_Envoy

ge hebt compleet gelijk
    dat tijdperk is mijn hardware nog niet binnengetreden
    (arme ibookjes toch)
    bovendien is 480mbps voor usb2

Bijdrager
    GIJay
    ”snowjunk”

*kuch* gigabit */kuch*??

Wel ff normaal doen he…

ofwel

*kuch* blablabla *kuch*

ofwel

<kuch> blablabla </kuch>

:P:D

Moderator
    unSOUND
    ”The_Envoy”

bovendien is 480mbps voor usb2

Maar USB is wel trager dan FireWire 400 en 800 omdat het niet zijn eigen controller heeft…

Bijdrager
    The_Envoy

ben ik me van bewust,
    gaf maar aan waar die 480 ineens vandaan kwam

Bijdrager
    Len

Volgens mij krijgen ze FireWire 800 niet aan de praat met de huidige Intel processoren omdat Intel hier geen chip voor heeft of iets dergelijks, ik had zoiets ergens gelezen. Het is ook totaal onlogisch dat Apple die poort bewust weglaat, gezien alle andere ‘goedmakertjes’ die ze bedacht hebben om de inferieure Intel processor toch te verkopen, zeker wat hun professionele Powerbook betreft.

Even wachten op de powermacs dus. Ik kan me niet voorstellen dat ze daar geen FireWire 800 voor regelen, want dan zouden ze veel klanten verliezen. Misschien introduceren ze dan ook meteen een nieuwe Intel iMac met FireWire 800…
    Of ze droppen het inderdaad volledig, zie ik ze ook nog wel voor aan. Die grap hebben ze al te vaak uitgehaald.

Bijdrager
    klaus

Als ze FireWire 800 zouden droppen, dan zouden ze ook niet de moeite doen om het in de MacBook Pro 17″ te stoppen lijkt me. Beetje zinloos.

Bijdrager
    Len
    ”klaus”

Als ze FireWire 800 zouden droppen, dan zouden ze ook niet de moeite doen om het in de MacBook Pro 17″ te stoppen lijkt me. Beetje zinloos.

Wow, goed opgemerkt! Dat had ik gemist!

Mooi zo. Ik was al bang dat ze het echt zouden laten vallen…
    Dat is dus een van de ‘echte’ redenen van de late introductie van de 17″ MacBook:)

Bijdrager
    Nikita
    ”Len”

Dat is dus een van de ‘echte’ redenen van de late introductie van de 17″ MacBook:)

Nouja, laat… Als je na gaat dat ze vorig jaar zeiden pas rond juni de eerste Intel Mac’s te introduceren, liggen ze nog steeds behoorlijk voor op schema :wink:

Bijdrager
    a la Mac
    ”Len”

Volgens mij krijgen ze FireWire 800 niet aan de praat met de huidige Intel processoren omdat Intel hier geen chip voor heeft of iets dergelijks, ik had zoiets ergens gelezen. Het is ook totaal onlogisch dat Apple die poort bewust weglaat, gezien alle andere ‘goedmakertjes’ die ze bedacht hebben om de inferieure Intel processor toch te verkopen, zeker wat hun professionele Powerbook betreft.

</doemdenken>

De iMac is bedoeld voor GEWONE mensen, de consumenten. Thuisgebruikers hebben geen nood aan FireWire 800…

Bijdrager
    kubrick2001
    ӈ

De iMac is bedoeld voor GEWONE mensen, de consumenten. Thuisgebruikers hebben geen nood aan FireWire 800…

als iemand ooit de tijd van de amiga had meegemaakt, kan je wel gelijkenissen terug vinden.

amiga 600 = mac mini (klein, niet zo krachtig, weinig uitbreiding)
    amiga 1200 = imac (krachtiger, maar eveneens ook niet echt uitbreidbaar)
    amiga 4000 Tower = powermac (heel krachtig en heel uitbreidbaar)

:wink:

Bijdrager
    Len
    ”Nikita”
    ”Len”

Nouja, laat… Als je na gaat dat ze vorig jaar zeiden pas rond juni de eerste Intel Mac’s te introduceren, liggen ze nog steeds behoorlijk voor op schema :wink:

Ik bedoel natuurlijk dat ze die 17″ niet gelijk met de andere modellen geïntroduceerd hebben.

ӈ

”</doemdenken>

Sorry, maar waarom was dat ‘doemdenken’? Het is eerder optimistisch omdat ik daar nog dacht dat Apple FireWire 800 niet vrijwillig liet vallen. En dat blijkt dus waar te zijn, ik had dat van die FireWire 800 poort op de MacBook Pro gemist. Zeer laffe opmerking om je geloof te verdedigen, waarom interesseert het je of Apple iets niet wíl of dat iets niet gaat omdat ze het nog niet kunnen? Bij Apple gaan ook de dingen wel eens niet niet omdat ze het niet willen, maar omdat ze er gewoon de techniek (nog) niet voor kunnen krijgen.
    Maar ja, als je geen analyses of kritiek (dit maal niet het geval) kunt verdragen over een bedrijf dat jou heilig is en dat niet beantwoord met argumenten maar zo’n maffe opmerking, terwijl iemand mij er al lang op gewezen heeft dat nu zelfs al een FireWire 800 poort hebben…

Bijdrager
    rulus
    ”Len”

Volgens mij krijgen ze FireWire 800 niet aan de praat met de huidige Intel processoren omdat Intel hier geen chip voor heeft of iets dergelijks, ik had zoiets ergens gelezen.

Klopt niet, hier in mijn Acer (intel) laptop zit echt wel een FW800 poort…

Bijdrager
    Len
    ”rulus”
    ”Len”

Volgens mij krijgen ze FireWire 800 niet aan de praat met de huidige Intel processoren omdat Intel hier geen chip voor heeft of iets dergelijks, ik had zoiets ergens gelezen.

Klopt niet, hier in mijn Acer (intel) laptop zit echt wel een FW800 poort…

Is dat een op PCI Express gebaseerde machine?

EDIT: Niet het artikel teruggevonden. Wel een leuke discussie op een mailing list:
    http://lists.apple.com/archives/Firewire/2006/Feb/msg00013.html

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.