10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Brammee

intel iMac > Beeldbuis (mini-DVI > Composiet)

Ik heb zojuist een video adapter gescoord bij de plaatselijke appelboer.
    Deze kan ik achterin mijn iMac steken (mini-DVI) en dan een composiet (gele tulp) stekker in die adapter steken naar mijn tv.

Dat werkt prima. Nu heb ik 2 opties:

1)
    Ik kan m in mirror zetten (2x hetzelfde scherm, zowel op mijn iMac als op mijn beeldbuis)

2)
    Ik kan m zonder mirror doen, dan breid ik m in feite uit en kan ik schermpjes slepen van het ene scherm naar het andere scherm. Dan lopen ze in elkaar over.

Momenteel heb ik m ingesteld op manier 2. Nu wil ik fullscreen een filmpje kijken vanaf mijn iMac op mijn tv scherm, maar dat gaat niet. Zodra ik (VLC of QT) op fullscreen zet pakt hij m fullscreen op mijn iMac en niet op mijn tv.

Ik vind het ook nogal loos om m wel in mirror te zetten en ‘m fullscreen te spelen op 2 beeldschermen. Ik wil dit gewoon op 1 scherm hebben en het liefst mijn iMac scherm op zwart (uit). Plus dat een groot nadeel van het gebruik van mirror is dat je iMac een andere (lagere) resolutie krijgt.

Mijn vragen:
    1. Is hier een manier voor om m wel fullscreen op mijn tv scherm te kijken?
    2. Is er iets met functie toetsen te doen? (zoals :apple: + F10, om maar iets te noemen)
    3. Kan ik mijn iMac scherm zwart (uit / sleep) krijgen als ik een film kijk op mijn tv?

Bijdrager
    nookie

Kort maar krachtig, dat kan niet.
    Je moet hem op mirror zetten helaas.
    Hier zijn al aardig wat topics over geweest, ook 1 van mij.
    Hier kwam het antwoord uit dat het gewoonweg niet kan, of je moet je beeldscherm uit kunnen zetten, maar dat zal niet gaan, anders had je dat wel gedaan.

Voorheen konden bepaalde beeldschermen uitgezet worden, terwijl de computer aan stond.

Bijdrager
    Gans

Bij mijn weten kan het wel. Bij RealPlayer kun je het venster met het filmpje naar je tv scherm slepen en dan naar fullscreen schakelen. Een andere manier is het hoofdscherm je tv te laten zijn. Dan sleep je in het beeldscherm voorkeuren venster de witte balk (je taakbalk) naar het andere scherm. Vervolgens zal fullscreen alleen op je tv te zien zijn.
    Je dock staat dan echter ook op je tv en de taakbalk ook, wat er een beetje wazig uit zal zien vanwege de lagere resolutie.

Moderator
    unSOUND

Op het moment dat beide schermen zijn aangesloten, kun je in de voorkeuren van QuickTime aangeven welk scherm gebruikt moet worden op het moment dat je fullscreen wilt spelen…

Bijdrager
    smoothly

Dit kan wel!

Met VLC kan je gewoon het kleine schermpje slepen naar je TV en hem dan daar pas fullscreen zetten… Voor quicktime en frontrow geldt dat je bij systeemvoorkeuren naar beelschermen moet gaan en dan vervolgens bij rangschikking je witte balk op je imac scherm moet verplaatsen naar je TV. Dan stel je op die manier je TV scherm in als hoofdscherm en zal dus ook Frontrow en quicktime (en itunes etc) dat als hoofdscherm gebruiken

Je iMac scherm gaat op zwart als je films via frontrow kijkt…

Werkt al maanden uitstekend voor mij!

Succes!

edit: oeps ik was al te laat…

Moderator
    unSOUND
    ”smoothly”

Voor quicktime en frontrow geldt dat je bij systeemvoorkeuren naar beelschermen moet gaan en dan vervolgens bij rangschikking je witte balk op je imac scherm moet verplaatsen naar je TV. Dan stel je op die manier je TV scherm in als hoofdscherm…

QuickTime kan ook fullscreen spelen op het andere scherm dan het hoofdscherm hoor, kwestie van even in de voorkeuren van QuickTime duiken…

Bijdrager
    Brammee

Bedankt!! Ik ben er helemaal uit.

Ik ga denk ik voor de optie om het menubalkje ff over te slepen op de tv. Dan kan ik ook FrontRow gebruiken op tv, das wel strak.:D Scheelt weer een hoop geld voor een Apple TV!!:o

Verder is die QT optie om de fullsize op de tv te laden ook erg handig, vooral als je ff snel wat moet checken. :)

Bijdrager
    KarelWillem

Gek genoeg heb ik helemaal nooit aan die Video-uitpoort gedacht achter op mijn iMac G5.

Ik kijk vaak naar de uitzendingen van Uitzendinggemist die ik bewaar als QuickTime.

Dan is het toch wat meer relaxt om die lekker op de bank op de TV te kijken dan vanachter de iMac.
    Moet ik alleen weer even 5 meter kabel zien weg te werken.
    Maar i.d.d. een stuk goedkoper dan een Apple-TV voorlopig.

Bijdrager
    nookie

Toch grappig dat als ik een topic open er een discussie onstaat dat het niet kan.
    En nu ineens volop juiste antwoorden op deze vraag.

Bijdrager
    bjfanjip

Brammee, wat voor kabels zijn dat precies, ik wil namelijk ook al een tijdje lang mijn iMac aansluiten op mijn televisie. Op zich niet zo’n probleem, was het niet die TV (een Sharp van 15 jaar oud) alleen een Scart-aansluiting heeft.

Nu heb ik een Scart-plug van mijn Playstation 1, die andere kabel “omzet” in een scartkabel. Die andere kabel heeft dan 3 plugjes (een gele voor video en een rode en een witte voor audio).

Mijn vraag: Zijn er kabels te koop die mini-DVI omzetten in zo’n kabel die ik net beschreef (ik weet de naam van zo’n kabel niet)? Of heb ik het over dezelfde kabel als jou?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.