4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    amvd65

insufficient media for requested transition (FCP7)

Hoi,

Wanneer ik snel een video montage maak importeer in het ruwe materiaal via log and transfer (daar laat ik onbruikbare delen al weg) in FCP.

Ik zou graag voorts alle geïmporteerde clips op de sequence zetten en voorts met een select all een transition effect toevoegen. Dit leidt dan tot bovengenoemde foutmelding om dat er onvoldoend (eigenlijk geen) handles zijn (overlap tussen clips). Is er niet een instelling mogelijk waarbij FCP de clips zelf over elkaar heen plaats zodat wel voldoende handles ontstaan (volgen mij doet iMovie dat default)?

Bijdrager
    Pieterr

Is het probleem misschien dat er een hele korte clip tussen zit, waarbij je onvoldoende handles hebt?
    http://www.videocopilot.net/forum/viewtopic.php?f=13&t=21677&p=103294

Bijdrager
    amvd65

HI Pieterr,

Dat kan ik redelijkerwijs uitsluiten (zal het nalopen). Ik plaats de clips kop-staart tegen elkaar. Normaal zet je een in- outpoints die iets van de kop en de staart afzitten en nog ruimte laten voor de transitie (= stukje clip tussen out-point en staart). FCP moet dus de clips (in geval in en out point samen vallen met fysieke eind punten van de clip) in het geval deze kop staart zijn geplaatst iets over elkkar leggen. iMovie doet dat volgens mij ongevraagd?

Bijdrager
    amvd65

Vraag kan ook zijn, hoe kun je batch gewijs voor een grote hoeveelheid clips een in- en out point plaatsen op bijv 12 frames van begin en einde van de clip

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.