3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Ikea

Instellingen Time Capsule

Ik heb een MacBook met een Time Capsule, beide op wifi en die werken goed.

Ook heb ik een iMac met een eigen Time Capsule, ook op (zelfde) wifi die altijd goed hebben samengewerkt maar vanaf vervanging de verplaatsing van de router krijg ik de Time Capsule niet meer goed werkend. Wie kan mij de instellingen vertellen? Dus iMac via wifi backup maken op de Time Capsule.

Zodra ik de Time Capsule reset en het Airport configuratieprogramma start, vindt hij hem wel (linksboven) bij de wifi-apparaten. Zodra ik deze kies wordt er van alles gevraagd zoals -uitbreiding huidige netwerk, nieuw basisstation, etc-. Ik kies dan uitbreiding huidig netwerk. Dan naar Time machine voorkeuren, kies schijf, etc.

Hij geeft dan melding schijf zoeken en voorbereiden, etc. dus dat werkt allemaal zoals het al jaren heeft gewerkt. Maar dan……

Het lijkt of hij de backup maakt maar geeft na een paar minuten de melding dat de schijf niet is gevonden en… schiet de andere configuratie (MacBook met Time Capsule die goed functioneren) ook in de knoop.

Als ik de configuratie MacBook met Timecapsule er af haal, maakt de iMac config wel een backup maar dan sparsebundle en geen backupbundle.

Kortom, hopelijk heb ik het een beetje begrijpelijk verwoord. Ik denk dat de 2 Time Capsules ruzie maken met elkaar omdat ik (een van) beide instellingen niet goed heb. Wie kan mij de juiste instellingen vertellen?

Bijdrager
    fred44nl

zijn de Time Capsules via een utp-kabel aangesloten op de router ??

als dat zo is, dan moet je niet kiezen voor “uitbreiding van bestaand netwerk”, maar voor “maak nieuw netwerk aan”.

de naam “sparsebundle” is m.i. correct.

Bijdrager
    Ikea

Sorry voor m’n late reactie maar krijg nu pas melding. Heb denk ik ook last van de storing OMT server gehad😜. Ach, er zijn ergere dingen. Beide time capsules staan met ethernet verbonden aan de router. Maar de time capsules tot de Macbook en imac gaan via WiFi.

De time capsule met Macbook geeft als back-up naam de backupbundl en werkt perfect. Alleen de time capsule met imac , voor mij de probleemveroorzaker heeft een keer sparsebundle als back-up gegeven maar halverwege schoot hij in de knoop.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.