5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Lucf

Instellingen iPhone, 1 nieuw nummer, maar oud nummer wordt ook gebeld

Hallo

Ik heb iets heel vreemds. Ik heb in de oude telefoon van mijn vrouw (5s) een nieuwe simkaart gedaan voor gebruik door mijn zoon. Als ik het nummer van de nieuwe simkaart bel, dan gaat ook de nieuwe telefoon (met ander nummer) van mijn vrouw (6S plus) over en een iPad.

Blijkbaar zit er in de oude telefoon van mijn vrouw nog een koppeling naar haar nummer, waardoor haar nieuwe telefoon (en iPad) ook overgaan als ik het nieuwe simkaart nummer bel.

Snappen jullie wat ik bedoel?

Hoe los ik dat op?

groetjes
    Luc

Bijdrager
    mjalblas

Staat het iCloud account van je vrouw nog op de 5S? Op dit account zit waarschijnlijk een koppeling met FaceTime en haar 06-nummer.

Bijdrager
    penseel

Bijdrager
    Lucf

Klopt, iCloud account van mijn vrouw staat er nog op (o.a. om “vind iPhone” te kunnen gebruiken).

Hoe kan ik op het 5S toestel het nummer van mijn vrouw ontkoppelen?

Bijdrager
    Lucf

Als ik FaceTime op de oude telefoon uitzet, dan is het probleem opgelost. Maar dat wil ik natuurlijk niet….

Op de oude telefoon met nieuwe sim stel ik in dat FaceTime via het nieuwe telefoonnummer bereikbaar is. Op de telefoon van mijn vrouw (met oude sim) stel ik in dat FaceTime alleen via haar nummer en e-mail bereikbaar is. Maar dan treedt het probleem toch weer op.

Kortom. ik wil FaceTime behouden, maar wel af van die rare doorkoppelingen. Wie weet wat ik moet doen?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.