8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Peach

Instellingen iBook tijdens ‘games’

Ik heb enkele maanden geleden ‘het action game pack’ gekocht. Ik heb zelf ’n iBook G4 (933 mhz, 640 mb ram) dus ik heb niet direct de grootste overschotten kwa specs. Wat stel ik best in kwa instellingen, opdat die spellen nog relatief vlot zouden spelen?
    Is het bijvoorbeeld ‘belangrijk’ dat ik de spellen in 16 bits zet? Mag in mijn huidige resolutie spelen (1024×768)? Alvast bedankt voor de reacties!

Bijdrager
    Napsju

Weer zo’n vraag…..

Waarom PROBEER je het niet gewoon eerst zelf? Als de snelheid je niet bevalt zet je de instellingen toch wat lager?

Toch wel makkelijk eh, even hier vragen…. :bigsmile: Beetje zinloos alleen.

Bijdrager
    Sachin

800×600 geeft waarschijnlijk ook nog een goede beeldkwaliteit en toch snellere graphics dan bij 1024×768.

Bijdrager
    remcodb2

Dat is inderdaad een kwestie van een beetje uitproberen, en moeilijk te zeggen zo. Speel wat met de instellingen en oordeel zelf wat je de beste verhouding vindt tussen graphics en performance.

Bijdrager
    Kyokushinkai
    ”larridon”

800×600 geeft waarschijnlijk ook nog een goede beeldkwaliteit en toch snellere graphics dan bij 1024×768.

Ik merk vaak dat resolutie niet zo heel erg veel uitmaakt, tenzij je het erg bont maakt natuurlijk. Het zijn vooral dingen als shaders, texture quality e.d. die de snelheid naar beneden halen. Zoals de rest al zegt, het is een kwestie van proberen.

Bijdrager
    Peach

Zinloos? Kom kom, ik vraag gewoon of het uitmaakt? Beschouw me gerust een beginneling inzake specs. Natuurlijk is het logisch dat texture detail en etc. belangrijk zijn, maar ik wist dus niet dat bits-grootte en resolutie dat ook deden.
    Ik zie geen framerate dus kan ik moeilijk zeggen of de spellen vlotter lopen in 32 of 16 bits.

Toch bedankt!

Bijdrager
    Pjotr

Stel vooral vragen. Laat je niet weerhouden door soms wat dicutabele reacties van mede mac gebruikers. Als op een gegeven moment iedereen roept “dat het al in het forum staat” of dat de vraag dom zou zijn leidt dat er alleen maar toe dat niemand nog een vraag gaat stellen en het forum versteent. Dus: stellen die vragen.

Uiteindelijk gaat het niet slechts om de getallen zoals framerate. Het gaat om jouw spelbeleving. Kan jij geen verschil zien tussen de ene of de andere instelling, betekent dat dus dat je kan kiezen wat je wil. Wil een spel speelbaar blijven, geldt voor framerate wel iets anders dan voor pixels, texels, bit en bumps mapping of texel shaders. Is de framerate te laag, wordt een “firstperson shoot them up” al snel onspeelbaar. Je schiet er steeds naast. Daar heb je echt last van. De rest verhoogd de totaal beleving en zorgt er voor dat het steeds mooier wordt.

Bijdrager
    Rickje

800×600 is toch echt de minimum, als je lager gaat spelen wordt get zo korrelig, dat het onspeelbaar wordt. Maar het is zelf uitproberen. Je hebt geen framerate te zien, dan maar gewoon wat bewegingen maken met je poppetje, en dingen proberen. Als hij nog te schokkerig gaat dan zet je de Texture Detail omlaag of iets dergelijks.

De schaduw heb ik zelf meestal uit staan, vind ik meestel niet nodig, en hij draait vaak sneller daarna.

(je wordt alleen zo jaloers als the Sims 2 beter en veel mooier draait bij een vriend, dan op je nieuwe Mac mini:( )

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.