7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    wen

Instellingen Garageband en Focusrite scarlet 2i2

Goedeavond,

Ik neem op een spoor met gitaar. Daarna de zang met koptelefoon als monitor.
    Dit lukt niet want er zit een vertraging van een hele seconde.

de microfoon gaat in de focusrite deze naar de usb ingang op de mac.

De koptelefoon in de uitgang
    Instellingen op de mac: systeemvoorkeuren-geluid-uitvoer de koptelefoon. …..invoer de focusrite.
    instelingen GB: voorkeuren- uitvoer de koptelefoon. …..invoer de focusrite.

Ik heb allerlei combinaties geprobeerd. Het is ook wel gelukt en er was geen vertraging. maar als ik het dan opnieuw probeer, of een derde track erbij, zonder de instellingen te veranderen dan was die vertraging er weer. Soms hielp opnieuw opstarten maar een andere keer ook weer niet. Zeer frustrerend.
    Waar kan het probleem zitten. Wie kan mij helpen.

Groet Paul

Bijdrager
    Ezri Dax

Hallo Paul,

Even een vraagje, je koptelefoon, heb je die nou op de uitgang van de mac aangesloten en niet op de uitgang van de focusrite.

Ik heb een vergelijkbare combinatie waarbij ik spoor voor spoor opneem, maar ik doe alles via de usb soundcard.

Groet, Marco

Bijdrager
    wen

Hallo Marco,

Dank voor je reactie. Ik lees het nu pas daar ik een berichtje via de mail verwachtte.Ik verander dat in mijn account.

De instellingen die ik heb beschreven … dan gebruikte ik de koptelefoon-uitgang van de Mac.

Echter heb ik ook de uitgang van de focus rite gebruikt.
    Maar ik heb niet de juiste instellingen voor Mac en GB gevonden waarmee het gewoon goed werkte.

Kan je mij zeggen wat jouw instellingen zijn?

Groet Paul

Bijdrager
    cids

The direct monitor switch routes audio directly from the inputs to both the headphone and speaker outputs, letting you monitor the incoming signal with zero-latency.

http://us.focusrite.com/usb-audio-interfaces/scarlett-2i2

Bijdrager
    cids

Using Direct Monitoring
    You will frequently hear the term “latency” used in connection with digital audio systems. In the case of the simple DAW recording application described above, latency will be the time it takes for your input signals to pass through your computer and audio software. Latency can be a problem for a performer who wishes to record while monitoring their input signals.
    The Scarlett 2i2 is fitted with a “Direct Monitoring” option, which overcomes this problem.
    Setting the front panel “Direct Monitor” switch to ON will route your input signals directly to the Scarlett 2i2’s headphone and main monitor outputs. This enables you to hear yourself with zero latency – i.e., in “real time” – along with the computer playback. The input signals to your computer are not affected in any way by this setting.
    When “Direct Monitoring” is set to ON, ensure that your DAW software is not set to route its input (what you are currently recording) to its output. If it is, you will hear yourself “twice”, with one signal audibly delayed as an echo.

Bijdrager
    cids

Dus je tracks met Direct Monitoring opnemen dan heb je geen last van latency

Bijdrager
    wen

Ok cids ,

Dank ik ga het snel weer proberen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.