5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    JoepIpod

Instellingen Exchange > Apple Mail

Ik kan gewoon onze zakelijke (web)mailserver berokken door het instellen op mijn iPhone en iPad.
    Maar het lukt me niet dit ook op mijn mbp voor elkaar te krijgen.
    Ik krijg voortdurend de melding dat de Exchange server niet reageert.

Nu wijken de in te voeren gegevens ook af.
    Deze zijn op de iPhone/iPad :
    -email
    -domein
    -gebruikersnaam
    -wachtwoord.
    Maar op de mbp begint het al dat ik kan kiezen tussen Exchange 2007 en IMAP. En vervolgens :
    – server inkomende post
    – gebruikersnaam
    – wachtwoord
    Met vervolgens bij 2007 bovengenoemde melding.
    Bij IMAP komt daar ng bij de Outlook Web acces server.
    En dan weet ik het niet meer, heb vrijwel alle opties geprobeerd.

Hoe kan ik zien of 2007 of IMAP moet hebben en welke instellingen zijn nodig ?

Hoop dat iemand me kan helpen, zou namelijk voor onderweg mijn iPad willen inruilen voor een MBA ;-))

Bijdrager
    iep

De implementatie van Exchange in iOS (iPhone + iPad) is totaal anders dan die van OS X (MBP). In iOS maakt men gebruik van Exchange ActiveSync (EAS, niet te verwarren met AES) maar dat is dan ook bedoeld voor kleine mobiele apparaten. EAS is niet bedoeld voor computers (laptops, desktops) dus moet het daar via een andere manier. Voor desktops moet je eigenlijk dezelfde instellingen maken als die je normaliter in Outlook zou moeten maken. Let er wel op dat alleen Exchange 2007 en 2010 zijn ondersteund, ook wanneer je Outlook for Mac gebruikt (zit in Office 2011 for Mac). Wil je van een oudere Exchange versie (bijv. 2003) gebruik maken dan ben je helaas alleen aangewezen op Entourage (Office for Mac 2008 en eerder). De benodigde instellingen kun je verkrijgen bij de aanbieder van Exchange. Het kan zijn dat dit niet voor de buitenwereld open staat maar het gebruik van EAS wel. Of ze het dan voor je open willen zetten is nog maar de vraag.

Bijdrager
    JoepIpod

Dat laatste zou wel eens het struikelblok kunnen zijn, werk bij een bank …..
    Kan ik dat ergens nakijken, in de instellingen op webmail bv ?

Bijdrager
    paullez

Bij mij werkt eas prima. Eas.werkgever.nl naam en wachtwoord ingevuld en mijn macbook synchroniseerde gelijk met exchance. Zelfde instelling werken hier op de ipad ook .

Gewoon in mail exchance selecteren daarna bij de mailserver de eas invullen naam en wachtwoord en klaar. Was het hier.

Bijdrager
    iep

@JoepIpod: Nee, je zult daarvoor echt bij systeembeheer moeten aankloppen. Met name banken zijn onderhouden aan wet- en regelgeving welke nogal strikt zijn. Het kan zijn dat je bij je leidinggevende een verzoek moet indienen e.d. Ligt er maar net aan hoe de procedure is binnen jullie bank.

@paullez: dat kan wanneer de instellingen voor gewoon Exchange en EAS gelijk zijn, vooral wanneer er gebruik wordt gemaakt van de zero configuration mogelijkheid die je sinds Exchange 2007 hebt en die in 2010 zijn verbeterd. Het gaat alleen niet voor iedere setup op, vaak is het gebruik van de interne mailserver afgeschermd voor de buitenwereld en werkt alleen imap of heb je een vpn tunnel nodig (en dat levert weer een uitdaging op bij iOS apparaten). Daarom ook het advies om het na te vragen bij systeembeheer.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.