6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Oliveanus

instelling iPhone voor bejaarde

Heeft iemand nog tips voor het zo ‘bejaarde-vriendelijk’ mogelijk instellen van een iPhone?
    Enthousiast heeft mijn tante haar iPhone uitgepakt, maar nu blijkt het toch iets ingewikkelder te zijn dan gedacht.
    Touch ID gaat slecht, wachtwoord intypen ook, dus de vergrendeling wil ik er sowieso afhalen. Maar ik ben bang dat ze het straks toch nog lastig vindt haar iPhone te gebruiken. Ze mist delen van haar gezichtsvermogen en duwt mede daardoor denk ik nog wel eens een verkeerde knop in. Ook motorisch gaat het achteruit. Met haar Mac laptop kan ze overigens uitstekend overweg.
    Ik heb hier al wat draadjes gelezen over apps voor bejaarden, maar ik wil juist de instellingen zo maken dat het eenvoudig te bedienen is. Zo dat ze wat kan Face-timen, Whatsappen e.d. Alvast bedankt!!

Bijdrager
    Q-collective

Heb je dit artikel al eens doorgenomen?

Bijdrager
    Milez

Ik weet niet hoeveel apps ze zal gebruiken, maar waarschijnlijk zijn het er niet veel. Misschien is het een idee op het thuisscherm shortcut-apps te zetten voor vaak gebelde nummers?

Bijdrager
    GoeieDag

Ik neem aan dat het een Plus is?

Bijdrager
    Oliveanus

Allen tot zover alvast bedankt voor de tips en verwijzingen.
    Meer tips altijd welkom.
    Inderdaad is het een plus.

Bijdrager
    GoeieDag

In ieder geval ‘Ingezoomd’ instellen (in Instellingen>Beeldscherm en helderheid).

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.