3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    MacTabbie

Instelling geluid hapert

iMac 27″ + Yosemite upgrade

Als ik filmpjes op Facebook of Youtube af wil spelen ontbreekt het geluid.
    Inmiddels heb ik wel ontdekt dat de instelling bij het geluid niet goed stond: SoundFlower 64ch
    Deze moet op Interne Luidsprekers staan om wel geluid te krijgen.

Maar dan…
    Na elke opstart dien ik dit handmatig terug te zetten. Is dit een bug?
    Waarom blijft het niet op die interne luidsprekers staan?
    En hoe kan ik het aanpassen zodat dit wel zo blijft?

Mijn dank is groot!

Bijdrager
    csteelooper

Heb je Soundflower nodig? Zo nee, heb je het dan (op de juiste manier) verwijderd? Dit vraag ik omdat je er zojuist pas achter kwam dat het op je systeem stond.

Om het standaardapparaat voor geluidsuitvoer te wijzigen, kun je het Audio MIDI Configuratiprogramma (Engels: Audio MIDI Setup) openen. In het linkerpanneel van het programma zie je alle in het systeem geïnstalleerde apparaten staan. Klik rechts op Interne Luidsprekers en selecteer: Gebruik dit apparaat voor Geluidsuitvoer. Klik vervolgens nog eens rechts op Interne Luidsprekers en kies Speel Systeemgeluiden af met dit apparaat.
    Vervolgens kun je het programma Audio MIDI Configuratie weer afsluiten.

Als je Soundflower niet nodig hebt (c.q. niet weet waar het precies voor dient) adviseer ik je het van je systeem te verwijderen, door in je programmamap te zoeken naar Uninstall Soundflower (gewoonlijk in /Applications/Soundflower). Zorg ervoor dat, voordat je dit script uitvoert, Soundflower is uitgeschakeld zoals in deze instructies beschreven. Ook moet Soundflower Bed (de configuratie-tool voor Soundflower) niet meer actief zijn op je systeem (als je een icoon in de vorm van een bloemetje in je menubalk ziet staan, is het actief. Klik er op en sluit het af, maar niet voordat je eerst je standaard geluidsapparaten terug hebt gezet.

Ik hoop dat je er zo uit komt.

Zo niet, kijk dan even hier. Daar staat in het Engels nogmaals uitgelegd wat ik hier beschrijf, maar nu met schermafbeeldingen. Het is documentatie behorende bij een ander programma, en men beschrijft juist hoe Soundflower ingeschakeldwordt, maar in principe kun je dus de stappen toepassen in omgekeerde volgorde.

Succes.

Bijdrager
    MacTabbie

Beste csteelooper,

Dank voor je antwoord.

Probleem is echter (nog) niet verholpen. Ik heb gezocht op mijn iMac, maar kan nergens een ‘Soundflower’, of iets wat ermee te maken heeft, vinden.
    Niet onder Applicaties, nergens. Een spookbestand?!
    Ik kan het dus ook niet uitzetten of verwijderen.

Iemand hier ervaring mee?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.