23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    Barteijk

Instellen webmail KPN op een Imac

Ik heb van KPN onder meer Internet plus bellen aangeschaft.
    Alles werkt naar behoren. Ook kan ik op mijn Imac mail ontvangen en mail verzenden.

Als ik echter de webmail benader van KPN verschijnt Outlook Exchange in beeld zonder berichten.
    Er wordt dan gemeld: ” er kunnen geen berichten in deze weergave worden vermeld”.
    KPN weet geen raad en men zegt daar dan moet je bij Apple zijn.

Heeft iemand ervaring hiermee en hoe kan ik dat veranderen of instellen, zodat ik de webmail kan zien?

Met vriendelijke groet,

Bart van der Eijk

Bijdrager
    Hansi2124

Webmail is toch je mail bekijken met je browser via internet? Wat heeft Outlook hier dan mee te maken?
    (even verplaatst van subforum desktop naar dit subforum; er komt binnenkort nog een betere onderverdeling hiervan)

Bijdrager
    fatboysmart

Ik snap ook niet helemaal wat je bedoeld. Voor KPN webmail moet je op deze site zijn…

https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp

Bijdrager
    Barteijk

Uiteraard kom ik bij KPN via de browser Safari met mijn inloggegevens op de pagina. Dan kom ik een scherm met blauwe randen en een wit scherm tegen. Aan de zijkant staat dan bovenaan: Outlook Web Acces en dat is van Windows.
    Ik weet niet wat er bij jullie staat.

Gr. Bart

Moderator
    unSOUND

Ik zie daar gewoon mijn mails staan…

( Safari 5.0.5 / 10.6.8 )

Bijdrager
    fatboysmart

Ik begrijp dus dat als je via deze link inlogt, je niet de berichten in je mailbox te zien krijgt, maar een foutmelding. Erg vreemd, want het moet gewoon werken onder safari.

Probeer eens de Cache bestanden van Safari te wissen
    (menu Safari -> Verwijder Cachebestanden)

Of probeer Safari opnieuw in te stellen… (menu Safari -> stel opnieuw in).

Bijdrager
    fatboysmart

sorry… dubbelpost door reclamebanner die gek doet…

Bijdrager
    Hansi2124

En daarna uiteraard de pagina opnieuw laden.

Moderator
    unSOUND

Dat doet ie automatisch na het opnieuw instellen…:wink:

Bijdrager
    Hansi2124

Maar niet na het legen van de cache.:wink:

Moderator
    unSOUND

True.

Al geloof ik niet dat daar het probleem in schuilt… KPN’s site zuigt altijd al als het gaat om Apple ondersteuning.

Bijdrager
    Hansi2124

Misschien heeft Barteijk in Safari (welke versie overigens?) een extensie in gebruik die niet up-to-date is en daarom e.e.a. blokkeert?

Bijdrager
    Oppie

Ja, probeer eens een andere browser.

Bijdrager
    Barteijk

Ik heb precies hetzelfde beeld als Unsound hierboven schetst. Alleen staat er in plaats van een aantal berichten het zinnetje: “Er zijn geen items die kunnen worden weergegeven in deze weergave”.
    Ik nu van alles geprobeerd. Ik heb van Safari de versie 5.1 erop staan. Overigens gebeurt bij Firefox precies hetzelfde. Ik geef het voorlopig maar even op.

Gr. Bart

Bijdrager
    freekey58

Als ik net daarvoor m’n berichten via Mail hebt opgehaald, is er in mijn scherm ook “geen item om weer te geven”.
    Probeer het nog eens als je Mail een poos niet hebt gebruikt!

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, dat we hier aan de meest logische verklaring voorbij gaan. Het moet niet gekker worden met ons! :sealed:

Sluit Apple Mail af en stuur jezelf via webmail KPN een mailtje. Komt dat dan wél in het juiste venster?
    Als je vervolgens Mail weer opstart en de mail laat ophalen, verdwijnt als het goed is ook dat mailtje uit het venster van webmail na het verversen van de pagina.
    Dat komt dus doordat je webmail hebt ingesteld op imap en Mail ingesteld staat om de mail van de kpn-server af te halen.

Bijdrager
    Barteijk

Ik heb mezelf een mailtje gestuurd en niet geopend.
    Maar alles blijft hetzelde. Ik ga morgen maar weer eens bellen met KPN

Bedankt voor al jullie reacties.

Met vr. groet,
    Bart

Bijdrager
    jerome

Dat zinnetje staat er als de betreffende mailbox leeg is.
    Als je het mailadres ook in apple mail hebt staan haalt dit programma de emails op uit de postbus bij kpn en is je mailbox bij kpn leeg. Daarom staat die zin er, die een beetje onhandig is geformuleerd. Kpn gebruikt Outlook webaccess als webmailclient en die werkt bij mij prima met safari, zelfs met de ipad. Als je zorgt dat apple mail uit blijft staan ( cmd + tab ook niet zichtbaar) en je gaat dan een mail naar jezelf sturen via webmail dan zie je die binnen komen mits je de inbox aanklikt en de mail niet in junk komt omdat je een paar regeltjes onzin hebt geschreven of het spamfilter ziet dat zender en ontvanger hetzelfde afres zijn. Je kan beter vanaf een ander adres sturen.

Verder lijkt het me redelijk overbodig om via webmail te gaan kijken als je het adres ook al in apple mail hebt staan trouwens. Ook zijn de mailvoorzieningen van kpn, xs4all, planet, ziggo,upc etc zeer primitief in vergelijking tot bijv gmail. Dat werkt veeeel beter en als je een eigen domeinnaam hebt of registreert ( kost een paar euro per jaar) kan je gmail via je eigen domein gebruiken, staat profi, is handig en je hebt een online 7,5 gb mailbox en meer ….

Bijdrager
    Barteijk

Jerome,

bedankt voor je informatie. Toen ik (tot voor kort) nog bij online zat bekeek ik af en toe mijn webmail eens omdat er in de map junk of reclames wel eens berichtjes zaten wat normale berichten waren.
    Ook kon ik elders mijn mail via webmail bekijken. Je suggestie van gmail is het bekijken waard.

Met vr. groet,

Bart

Bijdrager
    jerome

Oké maar heb je getest of de mail wel binnenkomt als Apple mail dicht staat ? Die tekst suggereert dat het bericht niet weergegeven kan worden maar dat is niet zo, het betekend dat er geen berichten zijn. Bij mij werkt het gewoon kpn we mail met safari

Bijdrager
    Sama

Jerome heeft volgens mij gelijk.
    Ik doe niks met mijn KPn account en daar krijg ik dus dezelfde melding.
    Hij heeft gewoon niks om weer te geven.
    Dat kun je controleren met een mailtje naar jezelf te sturen.

Bijdrager
    Barteijk

Jerome,

Probleem is opgelost. Mijn email-adres van de webmail bleek een andere naam te hebben dan mijn gewone emailadres. Er was een dubbele account aangemaakt. Daarvan zijn de emailadressen door elkaar gehaald. Stom dat ik daar niet eerder naar heb gekeken.
    Ik werd, na nog eens bellen met de KNP, daarop gewezen. Het is toen door de KPN aangepast.
    Vreemd dat een medewerker van de KPN mij eerder had doorverwezen naar Apple om het probleem op te lossen. In ieder geval zie ik nu alle berichten in mijn webmail.

Ik dank jullie allemaal nog eens voor de reacties.

Met vriendelijke groeten,

Bart van der Eijk

Bijdrager
    Hansi2124

Zo zie je maar dat doorsturen naar Apple inderdaad een nogal vreemde reactie is geweest.
    Fijn dat dit is opgelost.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.