14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    imathijs

Instapmodel iMac, ook voor spellen?

Hallo een ieder,

Ik ben van de instap iMac aan te schaffen, die van 999 euro. Mijn vraag is: kan ik daar ook af en toe een game op spelen, zoals Command and Conquer 3: Tiberium wars? De iMac heeft 128mb videogeheugen….

Bijdrager
    me.com

Op die iMac’s zijn prima te gamen naar mijn weten. Zelfs m’n witte iMac Core 2 Duo trekt dat spel nog.:)

Bijdrager
    Zeikhoff

Als je de Mac-versies van de games speelt, moet dat lukken.
    Op een Mac Mini of Macbook zou ik het je afraden (geen eigen video-geheugen). Zowat alles wat ik op m’n Macbook probeer te gamen klapt eruit…

Wil je via bootcamp/parallels/virtual box/ fusion windows-games spelen, wordt het een uitdaging.

iFactors heeft trouwens aanbiedingen op iMacs.
    En ik ga er even vanuit dat je het verhaal van de onderwijskortingen (mits van toepassing op je) en back2school acties kent??

Wil niet te bijdehand doen, maar zou zonde zijn als je achteraf pas hoort dat je 8% en een ipod hebt laten liggen…

have fun met je nieuwe iMac.

Bijdrager
    imathijs

Hm, nou goed, ik weet inderdaad dat grafisch gezien de spellen minder zijn dan Windows, maar daar kan ik wel mee leven. Bedankt voor jullie snelle reacties!

Edit: idd, ik heb onderwijskorting! En dat zou natuurlijk zonde zijn als ik dat zou laten liggen ;-). Kan ik dat ook gebruiken bij iFactors?

Bijdrager
    Yannes
    ”imathijs”

Hallo een ieder,

Ik ben van de instap iMac aan te schaffen, die van 999 euro. Mijn vraag is: kan ik daar ook af en toe een game op spelen, zoals Command and Conquer 3: Tiberium wars? De iMac heeft 128mb videogeheugen….

Ik heb ook Command and Conquer 3: Tiberium wars het werkt goed. Voor de games die nu worden gemaakt is die perfect. Bootcamp werkt ook prima met gaming.

Bijdrager
    RowanW
    ”imathijs”

Hm, nou goed, ik weet inderdaad dat grafisch gezien de spellen minder zijn dan Windows, maar daar kan ik wel mee leven. Bedankt voor jullie snelle reacties!

Edit: idd, ik heb onderwijskorting! En dat zou natuurlijk zonde zijn als ik dat zou laten liggen ;-). Kan ik dat ook gebruiken bij iFactors?

Dat zit ‘m niet in Windows, dat zit ‘m in je hardware.

Moderator
    Poezenbeest

Onderwijskorting bij iFactors is lager dan bij de Apple Store op het web…

Bijdrager
    sven-
    ”Zeikhoff”

Op een Mac Mini of Macbook zou ik het je afraden (geen eigen video-geheugen). Zowat alles wat ik op m’n Macbook probeer te gamen klapt eruit…

Onzin, je kunt nog best Call of Duty 2 op een Mac Mini of een MacBook spelen (zonder dat “het spel eruit klapt”)

Bijdrager
    Sanne

Op mijn witte iMac C2D werkt alles super! En dan speel ik dus niet de minst grafische games.

Voorbeeld:
    Rainbows Vegas 2
    Call of Duty 4.

(via bootcamp dan he):)

Bijdrager
    R-Flow
    ”sven-“

Onzin, je kunt nog best Call of Duty 2 op een Mac Mini of een MacBook spelen (zonder dat “het spel eruit klapt”)

Het spel is dan ook al bijna drie jaar oud.

”Zeikhoff”

Wil je via bootcamp/parallels/virtual box/ fusion windows-games spelen, wordt het een uitdaging.

Uit eigen ervaring merk ik dat games vaak soepeler draaien onder Windows dan onder Mac OS X. Dus dat je Windows het beste links kan laten liggen om mee te gamen op zo’n iMac vind ik een beetje onzin.

Gamen binnen een virtuele PC zoals via VMware Fusion is op iedere computer vrijwel onmogelijk omdat die programma’s geen directe toegang hebben tot je grafische kaart. Dat staat dus los van je configuratie. Je zult hoe dan ook moeten dual booten (Boot Camp).

Bijdrager
    KingAchille

Basisregel:
    Zware programma’s + Games = BootCamp
    Lichte programma’s = virtualisatie programma’s

Mvg,

Bijdrager
    xs220

Gamen gaat inderdaad makkelijk op die basis iMac, maat van me heeft hem, we spelen veel World of Warcraft samen beide met hoogste specs evenals CoD4. Mac of windows maakt weinig verschil

Bijdrager
    Nemco

Hoe zit het grafisch gezien daarmee mensen? Ik kan C&C3 hier gelukkig ook prima spelen op m’n MacBook Pro, maar ik merk wel dat het spel bij grafische settings boven medium een stuk langzamer word. Maakt niet uit, want ik speel altijd op de laagste setting eigenlijk, maar als ik dan zie hoe het er uit hoort te zien… dan vind ik dat toch wel jammer.

Gelukkig is Kane’s Wrath net uit voor de Xbox 360 :D

Bijdrager
    strigoi

Als je toch gaat gamen op de iMac zou ik toch voor de Ati Radeon 2600 PRO gaan. Dan maar wat meer betalen, maar die videokaart is minstens 2x zo snel voor games ed.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.