19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Limpior

Instap Imac voldoende?

Heey allemaal,

Ik loop me 2 jaar te ergeren aan Windows, en sinds me nieuwe computer die ik van me vorige verjaardagsgeld had gekocht. ben ik het echt helemaal zat ivm vista, nu heb ik er al weer Windows xp opgezet. Maar ik word echt gek van de errors ect.
    nu wist ik wel dat mac osx bestond 2/3 jaar terug maar ik las er eigenlijk altijd negatieve dingen over.. waarschijnlijk van windows enthousiastelingen. maar sinds een jaar sinds ik gek werd van vista ben ik zelf maar eens gaan verdiepen in de mac computers. En ik ben er nu helemaal weg van ik heb ook recentelijk een ipod classic 120 GB gekocht als vervanger van mijn mp3 speler en het werkt echt geweldig..

nu is mijn oog gevallen op de instap versie van de imac (de goedkoopste) nu vraag ik me alleen af of deze snel genoeg is voor photoshop.. (nu moet ik zeggen dat het geen grote bestanden zijn dus zo heel zwaar is het denk ook weer niet)

hoppelijk heb ik zo snel mogelijk het geld bij elkaar.. nog 600 te gaan :innocent: maar gelukkig heb ik een baantje dus dat zit wel goed;)

Bijdrager
    Afroman

Dat lukt nog met de Mac Mini, dus met de iMac zal het helemaal geen probleem zijn.

Ik gok dus dat je je computer gaat gebruiken voor alledaagse dingen.
    Tja, dan kan je de goedkoopste iMac nemen ja.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Limpior”

hoppelijk heb ik zo snel mogelijk het geld bij elkaar.. nog 600 te gaan

Misschien is het overigens handig om nog even te wachten tot november:
    Due next from Apple: refreshed 20- and 24-inch iMacs

Bijdrager
    Limpior

Ik moet wel wachten want als 15 jarige verdien je ook weer niet zo gek veel:P

ja ik ga hem gebruiken voor alledaagse dingen en voor photoshop. en misschien nog wel wat meer.
    Ik denk dat ik wel iets meer nodig heb dan de gemiddelde mens. maar ik game niet (meer) dus daar hoef ik al niet meer op te letten.

Bijdrager
    Afroman

Je kan ook voor de duurste iMac gaan…;) Maar de goedkoopste iMac is natuurlijk al ruim voldoende.
    Maar ik zou sowieso gaan wachten tot 5 januari.

Bijdrager
    Josebo.

Inderdaad gewoon wachten tot januari. Dan heb je gewoon het geld bij elkaar én een nieuwe versie van de iMac. Je kan het jaar bijna niet beter beginnen!

Bijdrager
    1984

Bent u thuisgebruiker en/of hobbyist en gebruikt u de computer voor doorsnee consument toepassingen, dan is de 20″ 2.0 Ghz ruim voldoende. Deze computer is tevens uitermate geschikt voor zware taken, zoals video bewerking, muziek maken etc. Zelfs voor (semi-)professionele video bewerkers en fotografen die met RAW bestanden werken, is de 20″ de juiste keus als u een top machine wilt hebben voor een gunstige prijs. Deze gebruikers zullen echter eerder kiezen voor de snellere versie van de 20″, die tevens ook het dubbele aan grafisch geheugen bevat. Is dat u nog niet snel en groot genoeg, dan heeft Apple een 24″ in voor u klaar staan. De 24 inch is gelijk aan de tweede uitvoering van de 20″, alleen met een groter scherm. Maar vergeet bij al dit goed, beter, best verhaal niet: zelfs de kleinste iMac is ruim voldoende om cum laude te slagen voor meeste taken!

Bijdrager
    Pieterr
    ”1984″

De 24 inch is gelijk aan de tweede uitvoering van de 20″, alleen met een groter en beter scherm.

En uit dezelfde link:

If you’re looking for the best value in terms of raw processing power, the best iMac to get is the base model.

Bijdrager
    Jeroen-W
    ”Limpior”

nu is mijn oog gevallen op de instap versie van de imac (de goedkoopste) nu vraag ik me alleen af of deze snel genoeg is voor photoshop.. (nu moet ik zeggen dat het geen grote bestanden zijn dus zo heel zwaar is het denk ook weer niet)

Ik gebruik deze iMac ook. Ik heb 2 GB geheugen toegevoegd en werk veel met photoshop. Hoofdzakelijk voor webdesign maar soms wil een klant een flyer o.i.d. Grote drukwerk bestanden (300 dpi) gaan ook goed!

Bijdrager
    Limpior

Ik heb zelf ook nog een reepje van 1 gig liggen die er in past dus dan zit ik aan de 2 gig en dat moet voldoende zijn neem ik aan.:D

Bijdrager
    n8n

Jawel, overigens kan ik met mijn 733Mhz G4 en 1.5 Gb ram nog behoorlijke posters op A3 formaat in 300 Dpi maken. Mijn vriendin heeft dat basismodel maar dan iets ouder meen ik, en daar is 2GB wel een must met die Intel Mac’s.

Bijdrager
    Soulshaker
    ”Limpior”

Ik heb zelf ook nog een reepje van 1 gig liggen die er in past dus dan zit ik aan de 2 gig en dat moet voldoende zijn neem ik aan.:D

hou hem dan maar bij tot begin januari
    Tip, als de nieuwe uitkomen, dan kan je ook best eens kijken naar de vorige versie, die verkopen ze soms voor 100-200 euro minder:wink:

Bijdrager
    Limpior
    ”Soulshaker”
    ”Limpior”

hou hem dan maar bij tot begin januari
    Tip, als de nieuwe uitkomen, dan kan je ook best eens kijken naar de vorige versie, die verkopen ze soms voor 100-200 euro minder :wink:

bedankt voor de tip;)

Bijdrager
    Cenobyte

Ik werk dagelijks op kantoor achter zo’n instapper en dat bevalt me prima! Eindelijk die Windows rommel van mijn bureau :D

Bijdrager
    Ghitze
    ”Limpior”

Edit: Fout bericht van mij. excuus

Bijdrager
    MacMini_Ragazza

De ”goedkoopste” iMac is zeker voldoende voor Photoshop, ik heb zelf een Mac Mini en die kan ook nog aardig overweg met Photoshop. Kijk ik merk wel dat als ik heel veel lagen ga gebruiken hij het er een beetje moeilijk mee krijgt, maar zelfs dan redt ie het nog. Dus moet voor de iMac dan weinig problemen opleveren lijkt me :)

Bijdrager
    DrStrange

Een recente iMac met intel processor loopt hard rondjes met Photoshop rond een dikke G5. En ook daarop wordt professioneel nog heel veel en zwaar gephotoshopped.
    Hoe kom je er eigenlijk bij dat dat niet op een iMac zou kunnen? Enig idee hoe krachtig die krengen zijn?

Bijdrager
    Limpior
    ”DrStrange”

Een recente iMac met intel processor loopt hard rondjes met Photoshop rond een dikke G5. En ook daarop wordt professioneel nog heel veel en zwaar gephotoshopped.
    Hoe kom je er eigenlijk bij dat dat niet op een iMac zou kunnen? Enig idee hoe krachtig die krengen zijn?

Gezien m’n ervaring met vista pc’s:P

Bijdrager
    DrStrange

Forget about Vista & pc’s;)

Als je gaat switchen zal het best effe moeite kosten om je werkwijze en gewoontes tot nu toe los te laten. Maar geef je over aan OSX en je bent het zó kwijt.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.