13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    WOZ

Instant PDF 3 O.K. = rood kruis in versie 2 [opgelost]

Als ik een certified PDf maak met Instant PDF 3 en deze op een andere machine met Instant PDF 2.1 bekijk, dan toont deze een rood kruisje.

Hij meldt:
    !
    “The Certified PDF Profile matches none of the profiles in the PDF profiles database”.

Certified PDF Document Status
    The document has been Preflighted with the Certified PDF profile without errors.

Als je het rapport bekijkt staat er keurig: “SheetCmyk_1v2” Ghent PDF workgroup. Deze is ook bij Instant PDF 2 bekend.

Wat gaat hier mis?

Bijdrager
    servir frais

ik vermoed dat de ingebouwde profielen ms net iets anders zijn bij versie 3

Bijdrager
    Deskman

Is de check wel hetzelfde? Je kunt toch instellen of hij exact hetzelfde moet zijn of minstens hetzelfde, bijvoorbeeld.

Bijdrager
    WOZ

Ja idd. Beide geprobeerd.
    Nou moet ik wel even melden dat ik ze zelf heb aangepast. De standaard SheetCmyk Queue wil in InDesign printen naar Postscript en dan Distillen. Ik heb liever de export naar PDF. Ook heeft deze Queue bij transparantie ‘High’ als standaard waarde voor de afvlakking. Ik gebruik een meer compatible waarde. Daarnaast maak ik gebruik van ISOCoated profielen. Dit heb ik ingevuld in de Queue.
    Maar het lijkt me niet dat dat ‘m afkeurd?

Bijdrager
    Deskman

Wel dus. Als je je opties aanpast is hij niet ‘standaard’ meer. Je zou op de andere machine dezelfde opties in de database moeten proppen en dan zal hij ze goedkeuren. Het is alleen per definitie geen standaard meer…

Bijdrager
    WOZ

Klink idd logisch.
    Maar de standaard Afvlakking is ‘High’. En daar hebben veel belichters nog moeite mee.

Daarnaast, ik pas alleen het export proces aan. Niet het profiel waarmee gechecked wordt. Dat deed ik ook al toen je nog ouderwets moest exporteren en dan los checken.

Als je nu dus 3 mm vlees ipv de standaard 5 wilt heb je een probleem? Want dan moet je de Queue aanpassen en is ie niet meer ‘gelijk’. Dat gaat te ver vind ik zelf.

Bijdrager
    Kyokushinkai

Ik heb precies hetzelfde met 2. Wanneer ik echter op het rode kruisje klik krijg ik een venster waarin er onderaan wel een vinkje staat voor de joboptions die ik gebruikt heb. Kun je dat veranderen?

Bijdrager
    WOZ

Ja! da’s bij mij ook zo.
    Moet ik misschien op de oude mac met Instant 2 iets aanpassen? In die database iets toevoegen?

Bijdrager
    Deskman

Je moet een eigen profiel maken en dat bewaren als WOZ-sheets ofzo bewaren en dat dan verspreiden over de mensen die het gebruiken en controleren

Bijdrager
    Kyokushinkai
    ”Deskman”

Je moet een eigen profiel maken en dat bewaren als WOZ-sheets ofzo bewaren en dat dan verspreiden over de mensen die het gebruiken en controleren

Wat voor profiel?

Bijdrager
    WOZ

Mijn aanpassingen betroffen niet het profiel voor Instant PDF. Dat blijft SheetCmyk van de Ghent Group. Een eigen Queue, dat wel.

Da afvlakking op ‘high’ daar kan ik mee leven, moet de drukker zijn RIP maar eens updaten. Waar geef jij dan je ISOcoated aan? Export /geavanceerd/kleur & doelprofiel…

Wat heeft de SheetCmyk Queue in vredesnaam als doelprofiel? En de standaard Newspaper Queue? heeft die mijn krantenprofiel? Lijkt me niet. Je moet de Queue wel personaliseren. Een profiel doet verder geen afbreuk aan het certified proces.
    Snap je mijn probleem?

Bijdrager
    WOZ

Korte update:
    Ik heb een nieuwere Queue van certifiedpdf.net gehaald en die ge├»nstalleerd. Na installatie kwam de vraag “You have succesvully installed the PDF Queue “instantQ_0026.epq’ as SheetCmyk_3v2”.

Do you want to open the PDF Queue Editor to inspect and customize this PDF Queue?

Het aanpassen van de Queue is niet de oorzaak. Het is zelfs noodzakelijk ivm kleurenbeheer.

Bijdrager
    WOZ

De PPP van sheetCmyk3_v2 toegevoegd in de database van Instant PDF 2.0 en klaar!

Iedereen bedankt voor het meedenken. Het had wat voeten in de aarde, maar ik mag graag de boel goed hebben draaien…:lol:

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.