8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Pimmus

Installer/startupdisk OS 7.0/7.1 powerbook 170

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje:

Ik heb een Powerbook 170. Als ik hem opstart geeft hij aan:

”The ”systemfile” on this startup disk may be damaged. The installer can be used to repair this disk”

(en dan geeft hij optie ”restart’ maar dan krijg je hetzelfde)

Ik heb verder geen software, diskettee etc. bij de computer. Weet imenad hoe ik dit zou kunne verhelpen, en heeft iemand misschien software om mijn Powerbook weer draiiende te krijgen?

Ik weet niet welke versie OS erop zit, maar ik dat zal wel zo rond de versie 7.0, 7.1 zijn.

Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen, dat zou geweldig zijn!:)

Groeten Pim

Bijdrager
    Nikita

Volges MacTracker moet je minimaal 7.0.1 hebben. Op de site van Apple of anders op internet moet je die oude versies kunnen vinden… Ik zal ’s even gaan rondneuzen. :)

Bijdrager
    Pimmus

Thanx a lot!

Ik zag op de site van Apple wel allerlei updaties staan, maar had het idee dat het niet om de gehele systemen ging alleen om updates om voort te bouwen op het systeem dat je al hebt. Maar dan moet ik eerst het OS dat nu op de P{oerbook staat aan de praat krijgen.

Ik weet er weinig van dus erg fijn dat je meehelpt!

Groetjes Pim

Bijdrager
    Nikita

Gevonden!

System 7.5.3, op 19 floppies in het Engels

Of anders deze. Dat is de Nederlandse 7.0.1 versie, op 6 floppies.

Het zijn volledige versies trouwens. Het enige wat je nodig hebt is een floppydrive en een Mac waar die floppydrive op past…

Bijdrager
    Pimmus

Vraagje, moet ik deze bestanden middels een apple computer op diskeete zetten ofr kan dat ook met een gewone pc?

De twee links verwijzen beiden naar 7.5.3, heb net 1e bestand gekopieerd op diskette met een pentium 4 maar de Apple doet niks, hij geeft weer dezelfde foutmelding….

Ga het nog een paar keer proberen!

Groetjes Pim

Bijdrager
    Nikita

Je moet Mac-geformatteerde floppies gebruiken, Windows-geformatteerde floppies lusten die dingen niet.

Ik heb de link trouwens aangepast, nu verwijst ‘ie wel naar de goeie versie.

Oja, het zijn ingepakte (image) bestanden, dus ze zo op een floppie kwakken zal inderdaad niet werken. Je moet ze eerst uitpakken (met Stuffit geloof ik) en die bestanden dan op een Mac-geformatteerde floppie zetten en dan daarmee je PowerBook op proberen te starten. Enige puntje is dat Windows alleen met programma’s als MacDrive ook Mac-geformatteerde schijven kan lezen.

Bijdrager
    Pimmus

Thanx,

Ga eens kijken of dat ergens op een mac kan doen, lijkt me het handigst.

Hij is in het Nederlands, ik weet niet of dat problemen gaat opleveren, anders moet ik de huidige OS er in het geheel afgooien.

Nu doet trouwens mijn cursor opeensd heel raar ik kan alleen nog maar naar links en naar rechts e3n niet omhoog/naar beneden. Ik hoop niet dat dat een mechanisch probleem is, dat zou balen zijn….

Maar misschien ligt aan het softwareprobleem

Bijdrager
    JN
    ”Pimmus”

Thanx,

Ga eens kijken of dat ergens op een mac kan doen, lijkt me het handigst./quote]

heb je er een floppydriveje in ? of een cd spelertje er in dan heb ik wel copietjes 7.01 of cdtje 8.0
    ik ben nu wel pc er maar van mijn oude powermacjes kan ik niet scheiden en alle software vanaf de plus heb ik ook nog

stuur maar ff een priveetje

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.