3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    jebman

Installeren vanaf TM backup lukt niet

Hoi,

2x niet succesvol geprobeerd om een werkende backup van een imac op 10.9 naar een gloednieuwe imac op 10.14 over te zetten. Na uren roken een lange lijst van foutmeldingen van zaken die niet konden worden overgezet. Enige wat is overgezet is account naam. De harde schijf van de nieuwe mac is ook gewoon helemaal leeg. Zelfs de wifi wachtwoorden etc zijn niet over.

Na de eerste keer schijf gewist en clean install maar vanmorgen weer niets.

Heeft het te maken met van fusion naar SSD dat het te ingewikkeld is?

Kan natuurlijk ook handmatig gaan opbouwen en uit de TM folder de gewenste mappen overslepen maar dat is niet hoe het is bedoeld. Heb ook een aantal programma’s met de nodige handmatige persoonlijke instellingen die ik weer opnieuw moet zien uit te vinden wat ik waar had gedaan..

Bijdrager
    jebman

een backup vanaf mijn MBPro met AFPS en 10.13 is wel gelukt, met wel de nodige foutmeldingen die kort in beeld waren alvorens er werd herstart. Alle programma instellingen ben ik kwijt, wifi wachtwoorden en programma’s en licenties zijn wel over.

Bijdrager
    websania

Ik heb zelf een draadje gepost over de ervaring van een Mac met SSD met 10.13 naar een Mac met een fusion drive met 10.14; dat werd een heel drama, waarbij vooral de fusion drive werd vernaggeld.

Een TM backup terugzetten ging eerder telkens zonder enig probleem. Ik denk dat overzetten van en naar een fusion drive inderdaad problemen geeft.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.