30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)
  • Q:

Bijdrager
    ronaldbob

installeren software van onbekende ontwikkelaars in Siera

3e optie installeren van software van onbekende ontwikkelaars is er niet meer. Hoe nu installeren van deze software??

Bijdrager
    Imade

Dat is nog steeds mogelijk, alleen dan (helaas) per app;

Rechtermuisknop drukken op de app in kwestie en dan uit het menu kiezen voor ‘open’.
    Dan zal de app gewoon worden geopend/gestart.

Bijdrager
    ronaldbob

ok dank voor je reaktie

Bijdrager
    GoeieDag
    Imade op 29 september 2016

…(helaas)…

Waarom ‘helaas’? Als je ziet wat er aan foute programma’s rondzwerft, malware dus, is het gewoon een hele verbetering in de beveiliging. En ja, een beter beveiliging heeft altijd een downside ; wat zou het heerlijk zijn als je je huis uit loopt, gewoon voordeur achter je (niet) dicht doet, naar de fiets die niet op slot staat, of een auto waar gewoon het portier al open is… etc.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    ronaldbob

rechter muisknop werkt niet bij mij

Bijdrager
    koen

https://support.apple.com/kb/PH18768?viewlocale=nl_NL

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  koen.

Bijdrager
    GoeieDag

Werkt je muisknop niet? Of werkt ie wel en komt er geen contextueel menu omhoog? Of werkt de opdracht ‘Open’ niet? En wat geeft ie dan voor bericht, of geen bericht?

Bijdrager
    ronaldbob

nee komt geen menu of iets dergelijks.

Bijdrager
    GoeieDag

Soms vraag je je af of mensen wel hun probleem opgelost willen hebben!
    Hoe kunnen wij je nou helpen als je antwoorden bestaan uit korte, slecht geschreven zinnetjes?

Heb je wel een rechtermuisknop? Weet je hoe je dat menu (contextueel menu) kunt openen, ook zonder muisknoppen?
    Want elk bestand heeft een contextueel menu, dus je moet altijd zo’n menuutje hebben!

Bijdrager
    KarelWillem
    ronaldbob op 30 september 2016

nee komt geen menu of iets dergelijks.

ctrl-klik

Dan MOET er – zoals hierboven terecht opgemerkt – altijd en overal een menu verschijnen.

Bijdrager
    GoeieDag

En als het oproepen van het contextueel menu te moeilijk (…) voor je is, kun je ook het volgende doen:
    ga in de Finder naar het betreffende programma, selecteer het en in de menubalk boven selecteer je Archief>Open. Lukt dat wel?

Bijdrager
    ronaldbob

Ctr click gebeurt er niets. Met finder zal ik
    proberen zodra ik weer thuis ben

Bijdrager
    ronaldbob

nee verschijnt wel menu met rechter muisknop maar app opent niet. Ik denk niet compatable met Siera. Wil probleem wel opgelost hebben anders zou ik hier de vraag niet stellen. We zijn niet allemaal even goed dus graag normale communicatie goeiedag.

Bijdrager
    koen

Over welke app gaat het? Misschien eens contact op nemen met de makers ervan?

Bijdrager
    GoeieDag

Ronaldbob, dat is precies wat ik van jouw vraag: normale communicatie! Omdat alles via het forum moet, en we dus een heel stuk communicatie missen in vergelijking met het bij elkaar aan tafel zitten, of via de telefoon, zul je veel moeten omschrijven om jouw probleem en acties voor ons inzichtelijk te maken. En dat doe jij dus niet, terwijl je wel geholpen wilt worden…

Nu mis ik in de tekst dat je ook daadwerkelijk op de commando ‘open’ klikt. Je vertel ook niet wat er dan gebeurt, of er een foutmelding komt, of helemaal niks. En belangrijkste wat je ook nog niet heb genoemd: om welke software gaat het dan eigenlijk??

Bijdrager
    KarelWillem

Het benoemen van de software bijvoorbeeld. Dat zou inderdaad ook wel handig zijn.

Dan hadden we binnen dertien seconden het antwoord kunnen geven.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Q-collective

Een kort stappenplan:
    1. Klik met de rechterkant van de muis* op het programma dat je wil openen.
    2. Klik op de optie “Open”.
    3. Klik op “open” in de popup die je krijgt (“Dit is een programma gedownload van het internet, weet u zeker dat u het wil openen?”).

Done! Dit hoeft enkel de eerste keer dat je het programma opent. Vanaf nu, kun je het elke keer normaal openen.

* Je hebt moeite met de “secundaire klik” begrijp ik. Je kunt controleren of deze aan staat bij Systeemvoorkeuren > Muis > Aanwijzen en klikken > Secundair klikken. Gebruik je een trackpad, dan staat deze optie onder Trackpad bij de Systeemvoorkeuren. Standaard staat de laatste ingesteld op klikken met twee vingers om secundair klikken te activeren.

Bijdrager
    ronaldbob

heb met behulp van terminal aangezet dat ik ook apps van bij apple onbekende ontwikkelaars kan installeren. Het is een patch waarvan ik het idee heb dat deze onder sierra niet wil openen. De patch crasht. Menu etc met rechtermuisknop zie ik allemaal.

Bijdrager
    McPim

@ronaldbob: een paar simpele vragen, je zegt dat je het menu ziet met de rechtermuisknop. Over welk programma gaat het eigenlijk? Weet je waar dat programma staat? Weet je hoe je het kunt vinden in de ‘Finder’ en er op kunt klikken? Dan zie je in dat menu toch de optie ‘open’ als je op het programma rechts- (of ‘control’) klikt?

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  McPim.

Bijdrager
    ronaldbob

jaha allemaal bekend. zie mijn laatste bericht

Bijdrager
    McPim

Ja maar je beantwoord niet al mijn vragen hoor:nerd: Wat zie je dan als je op ‘open’ klikt met de rechtermuisknop?

Bijdrager
    ronaldbob

het is dxo pro, het programma staat in de map programma’s en ja ik weet hoe ik het kan vinden.

Bijdrager
    McPim

Dus? Antwoord? Wat gebeurt er als je met de rechtermuisknop (of control-klik) op dat programma klikt en ‘open’ kiest?

Bijdrager
    ronaldbob

mededeling dat app onverwacht is gestopt

Bijdrager
    McPim

Okeej.. Dan heb je een ander probleem, de app crashed. Heb je de laatste versie? Is ie compatible met macOS Sierra?

En tussen ‘We zijn niet allemaal even goed dus graag normale communicatie goeiedag‘ en je post dat het om DXO pro gaat, zit 5 uur. Dus dat blinkt ook niet uit in normale communicatie..

Bijdrager
    GoeieDag

En zelfs dit kun je nog niet goed neerzetten. “dxo pro” bestaat niet. Je bedoelt zeker: ‘DxO OpticsPro?:-x

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    ronaldbob

ik heb kennelijk met een tweetal zuur pruimen te maken. Fiijne jongens bedankt voor jullie gewaardeerde hulp tot nu toe.

Bijdrager
    Shmoo

Mijn ex had ook een zure pruim. Kutwijf.

Bijdrager
    Joid

Dronk ze bier?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.