15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

Installeren SharePoint op webserver

Hallo OMT’ers,

Misschien hoort het hier niet helemaal thuis, maar aangezien ik hier altijd goed geholpen word vind ik het de moeite waard om even de vraag te stellen.

Ik heb SharePoint gedownload en nu wil ik SharePoint in een subdomein op mijn website zetten. Echter heb ik geen ervaring in dit gebied en kan ik op internet ook niets vinden over hoe ik SharePoint op mijn webserver moet installeren.

Kan iemand mij makkelijk uitleggen hoe dit in z’n werk gaat?

Met vriendelijke groet en alvast bedankt,
    Rainier

Inactief
    Anoniem

Rainier,

Staat duidelijk beschreven in het document:
    Deployment guide for Microsoft SharePoint Server 2010.

Groet,

Remco

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik bedoel trouwens mijn website, niet webserver..

Inactief
    Anoniem

Rainier,

Als je niet de beschikking hebt over een webserver en databaseserver op basis van het Microsoft platform dan kun je sharepoint installeren wel vergeten.

Groet,

Remco

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik kan gewoon op de webserver en bij de databaseserver van mijn hostingprovider.

Het enige wat ik niet snap is hoe ik de SharePoint Server en de bijhorende bestanden op de server installeer.

Inactief
    Anoniem

Rainier,

Laten we vooraan beginnen. Is de webserver een Windows 2008 SP2 (of R2) server en is de database server minimaal Microsoft SQL Server 2008 SP1 (of R2) server ?

Groet,

Remco

Geblokkeerd
    Anoniem

Remco,

Ik wil SharePoint geinstalleerd hebben op mijn website, niet op mijn lokale server.

Rainier

Geblokkeerd
    Anoniem

En het controlpanel van mijn website zegt dat hij databases van mySQL ondersteunt.

Inactief
    Anoniem

Rainier,

Uit jouw reacties maak ik op dat je geen idee hebt wat Sharepoint inhoud.

Sharepoint is geen site, maar een collaboration systeem wat op de hierboven genoemde software draait.

Lees de deploymentguide maar eens door, of kijk nog een keer goed op de site van Microsoft

Groet,

Remco

Geblokkeerd
    Anoniem

Remco,

Dat collaboration-systeem wil ik op mijn website gebruiken als intranet. Dit is mogelijk, want ik heb al een aantal voorbeelden bekeken waaronder deze.

Alleen hoe moet ik zorgen dat ik de installatie uit kan voeren op mijn website en daar kan instellen om als intranet te gaan gebruiken.

Inactief
    Anoniem

Rainier,

Ik heb het gevoel dat ik tegen een muur praat.

Voor de succesvolle implementatie van Sharepoint heb je allereerst een server nodig met Windows 2008 SP2 (of R2) server en een database server met minimaal Microsoft SQL Server 2008 SP1 (of R2) server.

Geen MySQL-, Apache- en PHP server bij de lokale hostingboer, maar gewoon servers met de specs hierboven. Zolang je mij geen antwoord geeft of de vraag of je daar de beschikking over hebt (of kunt krijgen) kan ik je niet verder helpen.

Groet,

Remco

Lid
    lEl

zoals gezegd heb je toegang nodig tot Microsoft webserver; een Windows 2008 server R2 server met een Microsoft SQL server 2008 express. Een Apache of Lighttpd of Nginx webserver met MySQL database werkt niet.

Bijdrager
    mwesterl

Ranier, tip van de dag :smile:. Neem een goede hosting provider.SharePoint installeer je echt niet 1-2-3. Nog geeneens over de configuratie en inrichting gesproken. Daarnaast is SharePoint niet gratis! Foundation opzich wel, maar dan mag je alleen eigen personeel laten gebruik maken. Voor €25,– ex btw heb je al hosting voor 10 gebruikers. Geen beheer, installatie etc..

Ik spreek uit eigen ervaring dat je veel kennis nodig hebt van MS producten voordat je het kan installeren en inrichten. Met de vraag hoe je het moet installeren ga ik er vanuit dat je dit niet hebt. Mocht dit wel zo zijn, mijn excuses dat ik je verkeerd heb begrepen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Oké, ik ben nu even voldoende geholpen!
    Bedankt!;)

Bijdrager
    iep

Als ik het hele verhaal zo hoor lijkt het mij uberhaupt al heel erg verstandig om een professional in te schakelen (bijv. je hoster) en daar aan te geven wat je nou exact wil bereiken. Dat is dus niet het installeren van SharePoint en ook niet een intranet. Wat je daar moet aangeven is de hele reden waarom je nou juist een intranet/sharepoint wil. M.a.w. de functionaliteit die je zoekt. Zij kunnen je dan wel vertellen wat je aan technische zaken nodig hebt en of zij je daarbij kunnen helpen. Voor hetzelfde geld kom je uit op dingen als Blackboard, Moodle of een of andere wiki software wat toch echt hele andere dingen zijn. Begin dus bij het begin en ga eerst eens kijken wat je precies wilt aan functies alvorens je naar de software gaat kijken. Het optuigen van dit soort dingen is vrij technisch van aard. Het feit dat je hier op het forum al komt vragen hoe je iets moet installeren bij je hoster geeft al wel aan dat je niet de benodigde technische kennis voor dit soort dingen hebt. Dan is het verstandiger om een ander in te schakelen die je hierbij kan helpen. Op de lange termijn heb je daar meer aan (minder frustratie en je leert wat).

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.