1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    marisor

installeren printer mf8050cn

Ik ben inmiddels radeloos en ook Canon is niet echt bereid om te helpen. Ik heb sinds een paar weken Lion geïnstalleerd op zowel mijn imac als mijn macbook pro en probeer sindsdien onze printer geïnstalleerd te krijgen. Het gaat om een canon mf8050cn. Een multifunctional printer dus. Op Snow Leopard heb ik hem goed werkend gehad, sinds Lion overal op zit, is het een enorm probleem. De printer werkt via het netwerk thuis, via de browser zie ik de printerlocatie allemaal goed staan, ik heb drivers geïnstalleerd die het zouden moeten doen met Lion, ook de driver die Canon zelf aangaf, maar zonder enig resultaat.

alles is aangesloten, alle windows computers kunnen probleemloos printen, behalve de macs. Ook bij het selecteren van de IP printer geeft hij al aan dat : De printer kan niet in het netwerk worden gecontroleerd. Het is op dit moment niet mogelijk om te bepalen of 000.000.0.00 (uiteraard staat hier de locatie) uw internet printing protocol ondersteunt. Wilt u de wachtrij toch aanmaken? Als je dan aangeeft dat hij door moet gaan, geeft hij vervolgens bij een printopdracht de foutmelding: Canon CMFP Printer Driver Printer is not responding. Check the printer power and connection, and then try sending printing job again.
    Selectie voor printer Canon mf8000 series ufrII LT printer of selectie voor Canon MF8000c series maakt niet uit.

Heeft iemand hier een goed advies voor. Ik weet het onderhand niet meer. De printer printte altijd prima uit vanaf de mac. De foto’s die ik wilde uitprinten, gaven vanaf de macs een beter resultaat dan vanaf de windows machines en printen door iedere keer alles ergens op een netwerkschijf te plaatsen (wat al niet lukt met pages bestanden) doe ik nu wel, maar vind ik eigenlijk te ver gaan. Canon beweert dat de printer niet in staat is om draadloos een netwerkprinter aan te sturen, maar gezien het feit dat we dit wel werkend hebben gehad, is dat natuurlijk onzin. Verdere support willen ze niet geven.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.