6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager

Installeren Canon printer – waar is printer utility?

Ik heb met succes mijn Canon i865 printer ge├»nstalleerd. Ik kan nu via mijn airport extreme printen. Samen met de driver zou ook het printhulpprogramma ge├»nstalleerd moeten zijn. Ik kan deze echter niet vinden :( Niet als los programma, en ook niet via de printconfiguratie (de optie is “grijs”). Weet iemand hoe ik dt programma kan benaderen zodat ik de koppen schoon kan maken, uitlijnen etc.?

Bijdrager
    fatboysmart

Weet iemand hoe ik dt programma kan benaderen zodat ik de koppen schoon kan maken, uitlijnen etc.?

Bij mij is hij ook grijs. Werkt geloof ik niet via Airport Express, alleen als je hem rechstreeks aansluit met USB. Je kunt trouwens de koppen ook uitlijnen met de toetsen op de printer zelf. Kijk even in de helpbestanden of handleiding, want ik weet het niet zo 123 uit m’n hoofd.

Bijdrager
    gipsman

Mijn Canon IP90 ‘utilities’ (o.m.inktcheck,cleaning,etc.) werken ook alleen maar via USB, niet via Airport.
    Dit zal wel voor de meeste printers het geval zijn.
    Het zou dus kunnen dat ook het inktlevel niet bijgehouden wordt als je print via de AE.

Bijdrager
    sedikit

Volgens mij zit de utility in HD/Bibliotheek/Printers/Canon Maar of je daar ook bij kunt komen via Airport weet ik niet.

Bijdrager
    gipsman

Bij mij zit het in Applications>Utilities>’printer setup utility’.
    Daar selecteer je de printer, hetzij ‘local’ (op mac zelf) of op externe locatie bv. de AE
    in bv. de huiskamer.
    Geselecteerd op de mac zelf is de Utility te benaderen.(Via USB aangesloten)
    Indien op de AE aangesloten blijft de Utility grijs.

Wellicht zijn er printers die ook volledig via AE kunnen werken, of althans via de nieuwe AE.

Bijdrager

Dank allemaal. Ik kan de printer inderdaad alleen benaderen als deze via usb is aangesloten. Probleem opgelost!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.