7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Ricardo95

Installer staat continue aan…

Beste Allemaal,

Ik merk de hele tijd dat de installer aan staat op mijn iMac waar door hij gigantisch traag word.
    Waar door hij aan staat? geen idee, ik heb ook helemaal geen updates staan in de app store ofzo.

Bijgevoegd wat screenshots van de installer gegevens van activiteitenweergave. Weet iemand hoe ik het kan verhelpen dat hij continu aan gaat?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat lijkt erop dat je last hebt van Genieo. Stop ten eerste die installer (geforceerd indien nodig) vanuit de Activiteitenweergave, dan werkt je computer weer gewoon normaal. Om het eraf te krijgen: volg deze instructies nauwgezet als het inderdaad om Genieo blijkt te gaan.

Bijdrager
    Ricardo95

En zijn er nog andere manieren om dit te verwijderen? Want mijn engels is nou niet zo super en zie dat het ook wel risicovol kan zijn om te doen (beschadiging van je systeem enzo) dus zie het niet zo zitten om het op deze manier te doen….

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Zoals op die site staat:

If you would rather not attempt the manual removal instructions, you can try AdwareMedic.

Maar moeilijk is het niet, hoor — het is vooral een kwestie van opletten. Die waarschuwingen over dat je computer niet meer op zou kunnen starten zijn vooral omdat dat er nu eenmaal inzit wanneer je iets góéd foutdoet, maar de kans daarop is niet groot. Zie het in hetzelfde licht als de waarschuwingen voor mogelijke bijwerkingen bij medicijnen:)

Laten we het stap voor stap aanpakken:

1. Kijk of Genieo draait. Als je in je menubalk rechtsboven het volgende icoontje hebt, dan staat het op je computer:

Zo ja, stop het dan zoals in de afbeelding te zien is.

Waarbij opgemerkt moet worden dat, als het de installer is die blijft hangen, het programma zelf hoogstwaarschijnlijk niet op je computer zal staan.

2. Verwijder /private/etc/launchd.conf
    Ga naar de Finder en druk ⇧⌘G in waardoor je een venster krijgt waarin je een map in kunt typen waar je naartoe wilt gaan. Typ daar „/private/etc” in en klik op Ga:

Zoek dan in die map of er een bestand instaat dat launchd.conf heet. Staat dat bestand niet op je computer, dan heb je (voor zover ik weer) last iets anders dan Genieo — stop dan dus op dit punt met dit stappenplan.

Is launchd.conf er wel, gooi het dan in de prullenmand (waarvoor je waarschijnlijk de naam en het wachtwoord van een beheerder op moet geven) en nadat je dat gedaan hebt, herstart je de computer.

3. Bestanden verwijderen

Loop het volgende lijstje met bestanden na en kijk met de Finder of ze op je computer staan. Elk ervan dat je vindt, gooi je in de prullenmand.

/Programma’s/Genieo
    /Programma’s/InstallMac
    /Programma’s/Uninstall Genieo
    /Programma’s/Uninstall IM Completer.app
    ~/Bibliotheek/Application Support/com.genieoinnovation.Installer/
    ~/Bibliotheek/Application Support/Genieo/
    ~/Bibliotheek/LaunchAgents/com.genieo.completer.download.plist
    ~/Bibliotheek/LaunchAgents/com.genieo.completer.update.plist
    ~/Bibliotheek/LaunchAgents/com.genieo.completer.ltvbit.plist
    ~/Bibliotheek/LaunchAgents/com.installer.completer.download.plist
    ~/Bibliotheek/LaunchAgents/com.installer.completer.update.plist
    ~/Bibliotheek/LaunchAgents/com.installer.completer.ltvbit.plist
    /Bibliotheek/LaunchAgents/com.genieoinnovation.macextension.plist
    /Bibliotheek/LaunchAgents/com.genieoinnovation.macextension.client.plist
    /Bibliotheek/LaunchAgents/com.genieo.engine.plist
    /Bibliotheek/LaunchAgents/com.genieo.completer.update.plist
    /Bibliotheek/LaunchDaemons/com.genieoinnovation.macextension.client.plist
    /Bibliotheek/PrivilegedHelperTools/com.genieoinnovation.macextension.client
    /usr/lib/libgenkit.dylib
    /usr/lib/libgenkitsa.dylib
    /usr/lib/libimckit.dylib
    /usr/lib/libimckitsa.dylib

• In de map ~/Bibliotheek kom je door in de Finder op het menu Ga te klikken en dan de ⌥-toets ingedrukt te houden: Bibliotheek zal dan in het menu verschijnen, dus kun je erop klikken.
    • De map /Bibliotheek (dus zonder ~ ervoor) vind je in de hoofdmap van je harde schijf. Je kunt hem vinden door te dubbelklikken op de Macintosh HD op je bureaublad.
    • Naar /usr/lib kun je gaan door weer ⇧⌘G te gebruiken.

De kans is groot dat je niet al de bovengenoemde bestanden hebt, omdat het installatieprogramma zichzelf opgehangen heeft en dus nog niet klaar was met de installatie. Gooi daarom alleen weg wat je ook echt tegenkomt — verwijder niks anders, en als je sommige niet kunt vinden is dat geen probleem.

4. Start opnieuw op.

Nadat de computer weer opgestart is, gooi je het bestand /Library/Frameworks/GenieoExtra.framework in de prullenmand, op dezelfde manier als hiervoor.

Als het goed is ben je nu klaar. Je kunt in Safari nog kijken of er een extensie geïnstalleerd is (ga naar Safari en klik op het menu Safari → Voorkeuren → Extensies en kijk of er Omnibar tussenstaat; zo ja, dan mik je die eruit door erop te klikken in de linkerkolom en dan rechts op „Installatie verwijderen” te klikken.

Bijdrager
    Ricardo95

Hartelijk dank voor het vertalen! Ik ga het morgen eens proberen!

Bijdrager
    fred44nl

Voor dergelijke problemen hebben we toch AdwareMedic ??

Bijdrager
    Ricardo95

Bedankt voor de reactie’s! heb het inmiddels verwijderd en ik zie hem in de activiteitenweergave ook niet meer terugkeren. Bedankt!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.