17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Nautdeapplefan

Installer crashed bij openen

Hallo allemaal, ik heb een probleem met het programma Installer.
    Ik wilde een update downloaden, maar zodra Installer opent, crashed hij ook meteen weer.
    Dit is de foutmelding die ik krijg: Misschien kan iemand mij hier helpen. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd als de systeembevoegdheden herstellen etc.

Process: Installer [1689]
    Path: /System/Library/CoreServices/Installer.app/Contents/MacOS/Installer
    Identifier: com.apple.installer
    Version: ???
    Build Info: Installer-721000000000000~67
    Code Type: X86-64 (Native)
    Parent Process: launchd [310]
    Responsible: Installer [1689]
    User ID: 115572

Date/Time: 2014-01-15 18:45:37.838 +0100
    OS Version: Mac OS X 10.9.1 (13B42)
    Report Version: 11
    Anonymous UUID: 6B3B05C1-1FD2-E29F-9075-7F251C336CA8

Sleep/Wake UUID: 510B8C1D-8C49-4BB2-ABF3-3930D9C09A70

Crashed Thread: 0

Exception Type: EXC_BREAKPOINT (SIGTRAP)
    Exception Codes: 0x0000000000000002, 0x0000000000000000

Application Specific Information:
    dyld: launch, loading dependent libraries

Dyld Error Message:
    Library not loaded: /System/Library/PrivateFrameworks/JavaLaunching.framework/Versions/A/JavaLaunching
    Referenced from: /System/Library/CoreServices/Installer.app/Contents/MacOS/Installer
    Reason: no suitable image found. Did find:
    /System/Library/PrivateFrameworks/JavaLaunching.framework/Versions/A/JavaLaunching: file too short

Binary Images:
    0x7fff6c380000 – 0x7fff6c3b3817 dyld (239.3) <D1DFCF3F-0B0C-332A-BCC0-87A851B570FF> /usr/lib/dyld
    0x7fff8957d000 – 0x7fff89606ff7 com.apple.SoftwareUpdate.framework (6 – 574) <A24BDCFF-6164-3028-8892-D3C00B7C5658> /System/Library/PrivateFrameworks/SoftwareUpdate.framework/Versions/A/SoftwareUpdate
    0x7fff8dbf0000 – 0x7fff8dc1eff7 com.apple.securityinterface (9.0 – 55047) <0346D8A9-2CAA-38F3-A741-5FBA5E9F1E7C> /System/Library/Frameworks/SecurityInterface.framework/Versions/A/SecurityInterface

Model: MacBook7,1, BootROM MB71.0039.B0E, 2 processors, Intel Core 2 Duo, 2.4 GHz, 2 GB, SMC 1.60f6
    Graphics: NVIDIA GeForce 320M, NVIDIA GeForce 320M, PCI, 256 MB
    Memory Module: BANK 0/DIMM0, 1 GB, DDR3, 1067 MHz, 0x80CE, 0x4D34373142323837334648532D4346382020
    Memory Module: BANK 1/DIMM0, 1 GB, DDR3, 1067 MHz, 0x80CE, 0x4D34373142323837334648532D4346382020
    AirPort: spairport_wireless_card_type_airport_extreme (0x14E4, 0x93), Broadcom BCM43xx 1.0 (5.106.98.100.22)
    Bluetooth: Version 4.2.0f6 12982, 3 services, 15 devices, 1 incoming serial ports
    Network Service: AirPort, AirPort, en1
    Serial ATA Device: Hitachi HTS545025B9SA02, 250.06 GB
    Serial ATA Device: OPTIARC DVD RW AD-5970H
    USB Device: Built-in iSight
    USB Device: BRCM2070 Hub
    USB Device: Bluetooth USB Host Controller
    USB Device: Apple Internal Keyboard / Trackpad
    Thunderbolt Bus:

Groet, Naut.

Bijdrager
    koen

Welk programma probeer je te installeren ?

Moderator
    Night

In ieder geval iets JAVA-gebaseerd… Zorg allereerst voor de nieuwste JAVA versie (verkrijgbaar via http://www.sun.com ) en herstart je Mac gewoon eens.

Bijdrager
    Nautdeapplefan

Dankje voor het antwoord, maar nu probeer ik dus de nieuwste versie van Java te installeren maar nu heb ik dus het probleem dat installer dus crashed wanneer ik Java probeer te installeren.

Bijdrager
    SunKeeper

Kun je het Installatieprogramma zelf wel openen?
    Dit kun je testen door naar root>Systeem>Bibliotheek>Coreservices>Installatieprogramma te gaan en die te dubbelklikken.

Heb je het al geprobeerd om even te installeren via een schone nieuwe gebruikersaccount?
    Dan valt te bepalen of het aan de account ligt of aan Mac OS X zelf.

Ik heb zowel het nieuw installeren als het verwijderen geprobeerd, maar hier werkt het prima.
    Had je het nog niet ooit geĂ¯nstalleerd? Dat kun je zien aan het icoon wat je dan in je Systeemvoorkeuren moet hebben staan.

Bijdrager
    koen

Kun je de combo installer voor 10.9.1 installeren?

EDIT: Heb je hier wat aan: http://blog.aitrus.com/2013/03/31/installer-quit-unexpectedly-root-cause-missing-javalaunching-framework/ ?

Bijdrager
    Nautdeapplefan

Dank jullie voor de antwoorden, maar geen van dit werkt. Ik heb al geprobeerd wat er werd gezegd in de site die Koen gaf. Ik begrijp niet helemaal hoe dat moet.

Bijdrager
    koen

Ik probeer het hier nog even samen te vatten.

Je moet allereerst de 10.9.1 installer downloaden op de website van Apple: http://support.apple.com/kb/DL1715. Die moet je dan openen en er zal een dmg op je desktop staan. Open de dmg, maar doe verder niets met het pkg document dat je daar ziet. Vervolgens open je de terminal (staat in Applications/Utilities). Dit is een proogramma waarmee je door tekst in te voeren in het scherm je computer bepaalde dingen kunt laten doen.

Type nu het volgende:

sudo installer -pkg

gevolgd door een spatie. Nu sleep je het pkg uit het dmg in het terminal venster, net achter de spatie die je zojuist hebt getyped. Type nog een spatie, gevolgd door

-target /Volumes/Macintosh\ HD

(of vul je eigen HD naam in)

Als dat allemaal gelukt is, type je een enter. De terminal zal je nu vragen om een beheerders paswoord. Type dat, en nogmaals een enter. Als alles goed is gegaan, zal de installatie nu beginnen.

Als het klaar is type je:

sudo shutdown -r now

om je computer te restarten (of uit te zetten).

Bijdrager
    koen

Oh, en natuurlijk niet vergeten om eerst een backup te maken!

Bijdrager
    SunKeeper

Dus het probleem zit in de Installatieprogramma.app?

Er wordt wel weinig info gegeven, ik kan het niet meer helemaal volgen…:?

Bijdrager
    Nautdeapplefan
    SunKeeper op 16 januari 2014

Dus het probleem zit in de Installatieprogramma.app?

Er wordt wel weinig info gegeven, ik kan het niet meer helemaal volgen…:?

Sorry. Ik heb het al geprobeerd met een ander account, zoals jij voorstelde, en dat werkte ook niet. Dus het zit inderdaad in de app zelf.

Bijdrager
    koen

Er missen wat java componenten die Installatieprogramma.app eigenlijk niet nodig heeft, maar er toch op controleert. Die worden dus niet gevonden, en de installer kapt ermee. Met bovenstaande terminal regels zou dat te omzeilen moeten zijn.

De uiteindelijke vraag is natuurlijk hoe het komt dat die java onderdelen er niet meer zijn.

Bijdrager
    SunKeeper

Ah zo, ik snap het. Inderdaad raar.

Als dit niet helpt is het misschien een idee om er een installatie overheen te draaien. Voor zover ik weet doet ook Mavericks dan een ”Archive en install” waardoor je thuismap onveranderd blijft.
    De combo-update vervangt namelijk alleen de componenten die in de update een nieuwere versie krijgen.

Zolang je maar een kloon of goede backup achter de hand blijft houden, zodat je later altijd terug kan als het gewenste resultaat niet bereikt wordt.

Bijdrager
    Nautdeapplefan

Bedoel je daarmee dat je OS X Mavericks weer opnieuw moet installeren? Ik heb wel een backup voor als er iets mis gaat.

Bijdrager
    SunKeeper

Of zit ik nu te ver in het verleden terug en biedt Mavericks die optie niet meer?

Als dat niet gaat kun je die optie niet proberen natuurlijk. Behalve als je het echt grof wilt aanpakken en inderdaad een nieuw systeem erop zet en handmatig de backup terugzet. (automatisch terugzetten helpt niet, dan zet je het probleem er ook weer in)

Heeft de combo-update geholpen?

Bijdrager
    Nautdeapplefan

Dat weet ik niet zeker, want wanneer ik al die dingen heb ingetypt, and sudo shutdown -r now dan komt er nog wat te staan over pkg etc en dan doet ie verder niets, moet ik dan wachten?

Bijdrager
    koen

Je kunt ook proberen om je Mac gewoon via OS X te herstarten.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.