11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    MevalonicAcid

Install/driver Canon pixma MP810 Yosemite

Hi allen,

Canon voorzag me met volgend antwoor op mijn service request: Uw Canon pixma MP810 werkt niet samen met Yosemite.

Dit is net in contradictie met mijn ervaring: deze printer/scanner werkte tot voor mijn clean install perfect in OSX Yosemite.
    (Opmerking: dit was een upgrade van snow leopard & Maverics)

Iemand die de ervaring heeft in welke en hoe een driver te installen en de Pixma weer werkende te krijgen?

(ter info: ik heb een time machine backup, maar een reinstall van de complete systeem copy brengt mijn iMac weer in de not-so-funny slow status als voor de fresh install….)

Thanks,
    MVa

Bijdrager
    jv65

Printer aanzetten en vervolgens een printopdracht uitvoeren. Met een beetje mazzel wordt de printer herkent en de drivers automatisch gedownload en geïnstalleerd.

Bijdrager
    Verwijder

Mijn Pixma printer wordt officieel ook niet ondersteund. Ik heb de laatste driver gedownload die er is (in mijn geval voor 10.6) en ge├»nstalleerd en ik kan printen. Het is een beetje behelpen in de dialoogvensters, in plaats van “Kwaliteit en media”, “Kleuropties” enz. heb ik nu alleen “Printerfuncties” waar ik alles met standaard popupbuttons kan instellen.

Bijdrager
    sedikit

Misschien dat deze wel werkt. Gutenprint, gratis:
    http://www.macupdate.com/app/mac/9055/gutenprint

of PrintFab, niet gratis:
    http://www.macupdate.com/app/mac/20133/printfab

Bijdrager
    MevalonicAcid

Thanks,
    vanavond dan eens proberen het via een omwegje aan de praat te krijgen….

Bijdrager
    MevalonicAcid

Thanks sedikit!

Installatie van Gutenprint = top!
    Printer werd direct herkend en geinstalleerd.
    textfile printen werkte onmiddellijk:)

Bijdrager
    sedikit

Mooi zo!

Bijdrager
    GRoelS

Had ook problemen om Canon Pixma MP170 aan de praat te krijgen op MBP-Air. Heb de bovenstaande “Gutenprint” suggestie van sedikit met succes gevolgd!

Top👍🏼😃

Bijdrager
    MevalonicAcid

Nice !(y)

Bijdrager
    SunKeeper

Vreemd, ik heb een Pixma210 (lijkt wel dezelfde serie) en met upgrades vanaf Leopard tot Yosemite 10.10.3 heeft de printer nog nooit geweigerd.

Niet meer opnieuw proberen te installeren dan..:-D

Bijdrager
    MevalonicAcid

Inderdaad, upgrade na upgrade na … werkte het toestel ook lekker verder (printen en scannen).
    Na de clean install moesten de driver er weer bijgehaald worden en kwam er geen beweging meer in:(

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.