21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    jgiessen

Installatie

Hey,

Ik wil tiger opnieuw installeren op mijn mac met de bijgeleverde cd ( 1 + 2 ). Nu vraag ik mij af wanneer ik dit doe. Zitten er dan ook de programma’s als iphoto, idvd, imovie en frontrow automatisch bij omdat deze deel uitmaken van ilife. Dus verkort, krijg ik de mac zoals ik hem kreeg bij aanschaf met al har programma’s.

Alsvast bedankt

Inactief
    Anoniem

Ja.

Bijdrager
    jgiessen

Weet je dit heel zeker, want waarom zou je anders ilife 06 appart aan moeten schaffen op apples site?

Bijdrager
    CalmCruiser

volgens mij zitten die er niet bij hoor. Bij je mac krijg je alleen een OEM DVD van tiger cq Panther. De iLife suite is een aparte DVD

Bijdrager
    jgiessen

Kan iemand dit met zekerheid zeggen?

Inactief
    Anoniem

Als je alle DVD’s die je bij je Mac gekregen hebt erin stopt heb je hem weer net zo als toen je hem kreeg.

Edit: iLife 06 moet je zien als upgrade. Iemand die in 2004 een Mac heeft gekocht heeft dus een oude versie van iLife.

Bijdrager
    jgiessen

En dat kun je met zekerheid zeggen, want ik baal keihard als deze programma’s missen en ik moet betalen voor ilife.

Bijdrager
    jgiessen

Iemand anders?

Bijdrager
    PietjePuk

Ja, iLife staat op de meegeleverde Cd’s.

Bijdrager
    Steff

Je kunt iLife (maar ook onderdelen van iLife zelf) gewoon aan of uitvinken tijdens de installatie. Hetzelfde geld voor Office 2004 TestDrive. Het staat gewoon op de installatie DVD.

:)

Succes.

Inactief
    Anoniem

Geloof je het nu wel?:roll:

Bijdrager
    Esquare
    ”jgiessen”

Ik wil tiger opnieuw installeren op mijn mac met de bijgeleverde cd ( 1 + 2 ).

Waarom eigenlijk?

Bijdrager
    Thoomas
    ”jgiessen”

Iemand anders?

Ik heb het zelf uitgeprobeert, het is echt zeker!:wink:
    Kijk maar bij ‘Aangepaste installatie’ in het installatievenster.

Bijdrager
    Oppie

Zeg CalmCruiser, jou onderschrift is wel zeer toepasselijk; de tweede keer vandaag dat je verkeerde info geeft…:evil:

Bijdrager
    jgiessen

Allemaal bedankt!

Ik moest dit weten, omdat ik per ongeluk een map had verwijderd in tiger. En omdat ik sinds en week bekend ben met OSX ( switcher ) heb ik osx even opnieuw eroverheen gedraait omdat ik geen andere oplossing wist. Vandaar dat ik dit zeker wilde weten.
    Inmiddels zit tiger heb ik tiger weer op mijn macbook. Osx is een super os, windows kan de deur uit
    :D

Bijdrager
    Oppie
    ”jgiessen”

…per ongeluk een map had verwijderd in tiger.

Welke map?

Bijdrager
    jgiessen

mijn mappen in het navigatie menu in finder. Ik kreeg ze niet meer terug en foto’s die ik met bv. photoboot maakte kwamen automatisch terrecht in de map pictures etc. Had het ook anders gekunt deze mappen met hun iconen en functies weer terug te krijgen dan?

Bijdrager
    Oppie

De mappen in de navigatie kolom (de linker kolom) in de Finder zet je er zo weer in, want het zijn maar aliassen (snelkoppelingen).

Bijdrager
    jgiessen

Daar ben ik inmiddels achter gekomen, maar dan nog kreeg ik het niet voor elkaar de oude iconen erbij te krijgen en de koppeling van photobooth dusdanig in te stellen dat hij zijn foto’s automatisch in de map afbeeldingen plant ( in navigatiemenu). Als je de alias afbeldingen in het navatiemenu verwijderd of per ongeluk verplaatst maakt photobooth automatisch een nieuwe map ‘Pictures’ aan in de thuismap. Ik kon er geen oplossing voor vinden.:?

edit: bij het veranderen van de naam Pictures in afbeeldingen, maakt photo booth constant een nieuwe map Pictures aan.

Bijdrager
    Oppie

Ik heb PB niet, dus zou het niet precies weten, maar het lijkt me een vrij simpel probleem. Had je hier in een andere topic al om hulp gevraagd? Op een Mac zijn over het algemeen de oplossingen bij problemen vrij simpel, en is een herinstallatie zelden nodig.
    En we zoeken graag met je mee naar die simpele oplossing…:)

Bijdrager
    jgiessen

nee.., heb ik niet gedaan. Ik dacht dat dit de juiste oplossing zou zijn. Maar ik zou toch nog wel graag willen weten hoe dit anders had gekunt. Is het beste om een nieuw topic over deze specifieke vraag te beginnen?

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.